Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  Budowa komputera
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Fizjoterapia kliniczna

Fizjoterapia kliniczna

159.00zł
124.02zł
Adaptywny kod Zwinne programowanie wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II 69.00zł 51.75zł
Adaptywny kod Zwinne programowanie wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II

Tytuł: Adaptywny kod Zwinne programowanie wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II
Autor: McLean Hall Gary
ISBN: 978-83-283-3870-8
Ilość stron: 400
Data wydania: 12/2017
Format: 17.0x23.2
Wydawnictwo: HELION

Cena: 69.00zł 51.75zł


Tworzenie oprogramowania nie może być procesem powolnym. Dziś zespoły projektowe muszą cechować się elastycznością i dynamiką działania, aby odnieść sukces. Wymagania stawiane kodowi mogą wielokrotnie się zmieniać podczas projektu. Oznacza to, że wprowadzanie zmian do kodu powinno być proste i możliwie mało pracochłonne. Deweloperzy, którzy wdrożą zasady programowania zwinnego i będą przestrzegać związanych z nimi dobrych praktyk, będą w stanie sprostać tym wymaganiom.

Niniejsza książka jest przeznaczona dla średnio zaawansowanych programistów, którzy dobrze opanowali tworzenie kodu zorientowanego obiektowo i chcą przyswoić sobie najlepsze praktyki programistyczne. Książka stanowi pomost między teorią a praktyką, ułatwiający wdrożenie w codziennej pracy wzorców projektowych, zasad SOLID, testów jednostkowych czy refaktoringu. Wyjaśniono tu stosowanie zawiłych reguł, takich jak „otwarte – zamknięte”, zasad podstawienia Liskova, metod wstrzykiwania zależności czy zwiększania adaptywności kodu za pomocą interfejsów. Przedstawiono również pewne antywzorce projektowe wraz ze wskazówkami, w jaki sposób można ich uniknąć i zapewnić potrzebną funkcjonalność bez utraty elastyczności kodu.

Najważniejsze zagadnienia:

  • metodologie Scrum i kanban,
  • zależności i warstwy architektury kodu,
  • testy i refaktoring,
  • odwracanie zależności,
  • wiązanie i spójność kodu.

Rozdziały:

Wprowadzenie (11)

CZĘŚĆ I. FRAMEWORKI ZWINNE

Rozdział 1. Wprowadzenie do metodologii Scrum (21)

  • Scrum kontra model kaskadowy (24)
  • Role i obowiązki (26)
    • Właściciel produktu (26)
    • Scrum master (27)
    • Zespół deweloperski (28)
  • Artefakty (29)
    • Tablica Scruma (29)
    • Wykresy i wskaźniki (41)
    • Rejestry (45)
  • Sprint (47)
    • Planowanie wydania (47)
    • Planowanie sprintu (48)
    • Codzienne spotkania Scruma (50)
    • Demo sprintu (51)
    • Retrospektywa sprintu (52)
    • Kalendarz Scruma (54)
  • Zwinność w prawdziwym świecie (55)
    • Sztywność (55)
    • Brak testowalności (56)
    • Wskaźniki (57)
  • Podsumowanie (59)

Rozdział 2. Wprowadzenie do metodologii kanban (61)

  • Kanban - szybki początek (62)
    • Radiator informacyjny (62)
  • Ograniczanie pracy w trakcie (66)
    • Ochrona przed zmianą (66)
    • Definiowanie "ukończenia" (67)
  • Ceremonie sterowane zdarzeniami (68)
  • Klasy usług (69)
    • Umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (69)
    • Limity WIP dla klas usług (71)
    • Ludzie jako klasy usług (71)
  • Analiza (72)
    • Czas dostarczenia i czas cyklu (72)
    • Kumulatywne diagramy przepływu (73)
  • Podsumowanie (81)

CZĘŚĆ II. PODSTAWY TWORZENIA ADAPTYWNEGO KODU

Rozdział 3. Zależności i warstwy (85)

  • Zależności (86)
    • Prosty przykład (87)
    • Zależności platformowe (90)
    • Zależności zewnętrzne (92)
    • Modelowanie zależności za pomocą grafu skierowanego (93)
  • Zarządzanie zależnościami (97)
    • Implementacje i interfejsy (97)
    • Zapach instrukcji new (98)
    • Alternatywne sposoby tworzenia obiektów (101)
    • Rozwiązywanie zależności (103)
    • Zarządzanie zależnościami za pomocą projektów NuGet (112)
  • Warstwy (117)
    • Popularne wzorce warstwowania (118)
    • Zagadnienia przecinające (123)
    • Warstwowanie asymetryczne (124)
  • Podsumowanie (126)

Rozdział 4. Interfejsy i wzorce projektowe (127)

  • Czym jest interfejs? (127)
    • Składnia (128)
    • Jawna implementacja (130)
    • Polimorfizm (134)
  • Wzorce tworzenia adaptywnego kodu (135)
    • Wzorzec Zerowy Obiekt (135)
    • Wzorzec Adapter (140)
    • Wzorzec Strategia (143)
  • Dodatkowe funkcjonalności (145)
    • Kacze typowanie (145)
    • Domieszki (149)
    • Płynne interfejsy (153)
  • Podsumowanie (155)

Rozdział 5. Testy (157)

  • Testy jednostkowe (158)
    • Przygotuj, wykonaj, zweryfikuj (158)
    • Programowanie sterowane testami (162)
    • Bardziej zaawansowane testy (166)
  • Wzorce testów jednostkowych (180)
    • Tworzenie elastycznych testów (180)
  • Wzorzec Budowniczy testów jednostkowych (182)
    • Wzorzec Budowniczy (182)
    • Uwidacznianie przeznaczenia testu jednostkowego (183)
  • Przede wszystkim testy (185)
    • Co to jest TDD? (185)
    • Wzorzec TDD (186)
    • Wzorzec TFD (187)
  • Inne testy (187)
    • Piramida testów (188)
    • Przeciwieństwa piramidy testów (189)
    • Diagram testowy (190)
  • Testy profilaktyczne i lecznicze (192)
    • Jak zmniejszyć wskaźnik MTTR? (193)
  • Podsumowanie (194)

Rozdział 6. Refaktoryzacja (195)

  • Wprowadzenie do refaktoryzacji (195)
    • Zmiana istniejącego kodu (196)
    • Nowy typ konta (204)
  • Agresywna refaktoryzacja (208)
    • Czerwone - zielone - refaktoryzacja... Przeprojektowanie (209)
  • Adaptacja zastanego kodu (209)
    • Technika złotego wzorca (210)
  • Podsumowanie (216)

CZĘŚĆ III. SOLID-NY KOD

Rozdział 7. Zasada pojedynczej odpowiedzialności (219)

  • Opis problemu (219)
    • Refaktoryzacja poprawiająca czytelność kodu (222)
    • Refaktoryzacja zwiększająca abstrakcyjność kodu (226)
  • Zasada pojedynczej odpowiedzialności i wzorzec Dekorator (233)
    • Wzorzec Kompozyt (234)
    • Dekoratory predykatu (237)
    • Dekoratory warunkowe (240)
    • Leniwe dekoratory (241)
    • Dekoratory logujące (242)
    • Dekoratory profilujące (243)
    • Dekorowanie właściwości i zdarzeń (246)
  • Podsumowanie (247)

Rozdział 8. Zasada "otwarty/zamknięty" (249)

  • Wprowadzenie do zasady "otwarty/zamknięty" (249)
    • Definicja Meyera (249)
    • Definicja Martina (250)
    • Usuwanie błędów (250)
    • "Świadomość" kodu klienckiego (251)
  • Punkty rozszerzeń (251)
    • Kod bez punktów rozszerzeń (251)
    • Metody wirtualne (252)
    • Metody abstrakcyjne (253)
    • Dziedziczenie interfejsu (254)
    • "Projektuj pod kątem dziedziczenia albo blokuj dziedziczenie" (254)
  • Chroniona zmienność (255)
    • Przewidywana zmienność (255)
    • Stabilny interfejs (255)
    • Właściwa adaptywność (256)
    • Przewidywana zmienność a spekulatywne uogólnienie (256)
    • Potrzebujesz aż tylu interfejsów? (257)
  • Podsumowanie (258)

Rozdział 9. Zasada podstawienia Liskov (259)

  • Wprowadzenie do zasady podstawienia Liskov (259)
    • Oficjalna definicja zasady LSP (259)
    • Reguły tworzące zasadę LSP (260)
  • Kontrakty (261)
    • Warunki początkowe (262)
    • Warunki końcowe (263)
    • Inwarianty (264)
    • Reguły kontraktowe w zasadzie LSP (266)
    • Kontrakty kodu (272)
  • Kowariancja i kontrawariancja (278)
    • Definicje (278)
    • Reguły systemu typów w zasadzie LSP (284)
  • Podsumowanie (287)

Rozdział 10. Segregacja interfejsów (289)

  • Przykład segregacji interfejsów (289)
    • Prosty interfejs CRUD (290)
    • Zapamiętywanie danych (295)
    • Dekorowanie wielu interfejsów (298)
  • Tworzenie kodu klienckiego (300)
    • Wiele implementacji, wiele instancji (301)
    • Jedna implementacja, jedna instancja (303)
    • Antywzorzec "interfejsowa mieszanka" (304)
  • Dzielenie interfejsów (304)
    • Wymagania kodu klienckiego (304)
    • Wymagania architektury aplikacji (310)
    • Interfejsy z pojedynczymi metodami (314)
  • Podsumowanie (315)

Rozdział 11. Odwracanie zależności (317)

  • Planowanie zależności (317)
    • Antywzorzec Świta (318)
    • Wzorzec Schody (320)
  • Przykład abstrakcyjnego projektu (321)
    • Abstrakcje (322)
    • Konkretne polecenia (322)
    • Wyodrębnianie funkcjonalności (325)
    • Ulepszony kod kliencki (329)
    • Abstrakcje obsługujące zapytania (332)
    • Dalsze abstrakcje (333)
  • Podsumowanie (334)

CZĘŚĆ IV. STOSOWANIE ADAPTYWNYCH TECHNIK

Rozdział 12. Wstrzykiwanie zależności (337)

  • Skromne początki (337)
    • Aplikacja Lista zadań (340)
    • Tworzenie grafu obiektów (342)
  • Nie tylko proste wstrzykiwanie (358)
    • Antywzorzec Lokalizator Usług (358)
    • Wzorzec Nielegalne Wstrzykiwanie (361)
    • Korzeń kompozycji (363)
    • Konwencje zamiast konfiguracji (368)
  • Podsumowanie (371)

Rozdział 13. Sprzężenie, spójność, współzależność (373)

  • Sprzężenie i spójność kodu (373)
    • Sprzężenie (373)
    • Spójność (374)
  • Współzależność (375)
    • Nazwa (376)
    • Typ (377)
    • Znaczenie (377)
    • Algorytm (378)
    • Pozycja (379)
    • Kolejność wykonania (379)
    • Czas (379)
    • Wartość (379)
    • Tożsamość (380)
    • Określanie stopnia współzależności (380)
    • Lokalność (380)
    • Nieoficjalna współzależność (380)
    • Współzależność statyczna i dynamiczna (381)
  • Podsumowanie (381)

DODATKI

Dodatek. Adaptywne narzędzia (385)

  • Kontrola kodu źródłowego w systemie Git (385)
    • Tworzenie kopii repozytorium (387)
    • Przełączenie na inną gałąź (388)
  • Ciągła integracja (388)
Tytuł książki: "Adaptywny kod Zwinne programowanie wzorce projektowe i SOLID-ne zasady. Wydanie II"
Autor: McLean Hall Gary
Wydawnictwo: HELION
Cena: 69.00zł 51.75zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Tajlandia Przewodnik ilustrowany
Tajlandia Przewodnik ilustrowany
Charlotte Shalgosky
Pascal
Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy
Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy
Gunia Grażyna
Impuls
Bezpieczeństwo gatunku ludzkiego Tom 4
Bezpieczeństwo gatunku ludzkiego Tom 4
Brunon Hołyst
PWN
Łańcut
Łańcut
Aldona Cholewianka-Kruszyńska Tadeusz Nuckowski
Bosz
Dziennik młodego Niemca Wspomnienia 1939-1940
Dziennik młodego Niemca Wspomnienia 1939-1940
Walter Neumann
WUMK
Encyklopedia religii t4 Fatum-incybulos
Encyklopedia religii t4 Fatum-incybulos
Tadeusz Gadacz, Bogusław Milerski
PWN
 Koszyk
1 x Farmakologia i farmakoterapia weterynaryjna Tom 1/2
69.70zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Matematyka
Miniatury matematyczne 39 Czego brakuje ELIPSIE? Twierdzenie Morleya Różnice między trójkątem i czworościanem

Miniatury matematyczne 39 Czego brakuje ELIPSIE? Twierdzenie Morleya Różnice między trójkątem i czworościanem

17.60zł
14.96zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Anatomia człowieka Podręcznik dla studentów Tom 1-4 Komplet Olgierd Narkiewicz, Janusz Moryś PZWL
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC