Tytuł: | Agroturystyka | | Autor: | Michał Sznajder, Lucyna Przezbórska | | ISBN: | 83-208-1607-6 | | Ilość stron: | 300 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | PWE | |
| Cena: | 54.90zł | |
Agroturystyka jest obecnie przedmiotem dużego zainteresowania nie tylko polityki społecznej, gospodarczej i rolnej, lecz również samych rolników, dla których jest szansą zdobycia nowych źródeł dochodu. Podręcznik składa się z trzech części. Pierwsza to wprowadzenie do agroturystyki, druga jest poświęcona ekonomice i organizacji agroturystyki (w tym m.in. ekonomice i organizacji gospodarstw agroturystycznych), a w trzeciej swoistym studium przypadków - omówiono podmioty i przedsięwzięcia agroturystyczne
Rozdziały:
Przedmowa Część I. WPROWADZENIE DO AGROTURYSTYKI Rozdział 1. Zakres agroturystyki 1. Pojęcie agroturystyki 2. Funkcje agroturystyki 3. Ekonomika agroturystyki 4. Marketing w agroturystyce 5. Organizacja agroturystyki 6. Zarządzanie agroturystyką Rozdział 2. Gospodarcze i społeczne znaczenie agroturystyki 1. Zjawiska warunkujące rozwój agroturystyki 2. Niska dochodowość gospodarstw rolnych 3. Pozarolnicze źródła dochodów ludności rolniczej w Polsce 4. Sytuacja dochodowa ludności rolniczej w wybranych krajach europejskich a pozarolnicze źródła utrzymania 5. Urbanizacja i jej konsekwencje dla agroturystyki 6. Redystrybucja dochodu z miasta do wsi 7. Agroturystyka jako metoda zbytu produktów rolnych Rozdział 3. Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich 1. Przemiany rolnictwa i terenów wiejskich 2. Koncepcje i definicje 3. Elementy rozwoju wielofunkcyjnego 4. Powstanie i rozwój koncepcji wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich w Unii Europejskiej Rozdział 4. Przestrzeń agroturystyczna 1. Definicje przestrzeni agroturystycznej 2. Waloryzacja przestrzeni agroturystycznej 3. Cechy przestrzeni agroturystycznej 4. Parki krajobrazowe i narodowe 5. Przestrzeń agroturystyczna Polski 6. Kształtowanie przestrzeni agroturystycznej 7. Przykład kształtowania przestrzeni agroturystycznej Część II. EKONOMIKA I ORGANIZACJA AGROTURYSTYKI Rozdział 5. Podmioty agroturystyczne Rozdział 6. Podstawy prawne funkcjonowania podmiotów agroturystycznych 1. Agroturystyka jako działalność gospodarcza 2. Podatki w agroturystyce 3. Inne obowiązki prawne w gospodarstwach agroturystycznych Rozdział 7. Organizacja gospodarstw agroturystycznych 1. Rodzaje i definicje gospodarstw 2. Gospodarstwo rolne 1. Gospodarstwo agroturystyczne 2. Gospodarstwo rolne a gospodarstwo agroturystyczne 3. Zależności między produkcją rolniczą a agroturystyką w gospodarstwach agroturystycznych Rozdział 8. Ekonomika gospodarstw agroturystycznych 1. Zakres ekonomiki gospodarstw agroturystycznych 2. Definicje i kategorie kosztów 3. Analiza inwestycji 4. Przykład obliczania kosztów w gospodarstwie agroturystycznym 5. Płynność finansowa 6. Analiza punktu progowego 7. Informacyjna rola cen w agroturystyce 8. Ryzyko w agroturystyce Rozdział 9. Kooperacja podmiotów agroturystycznych 1. Regiony agroturystyczne 2. Współpraca i integracja w agroturystyce 3. Pozycja pojedynczego gospodarstwa agroturystycznego 4. Zespół podmiotów agroturystycznych 5. Sieci agroturystyczne 6. Stowarzyszenie agroturystyczne 7. Agroturystyka w przetwórstwie spożywczym Rozdział 10. Usługi i produkty agroturystyczne 1. Produkty, usługi, imponderabilia i atrakcje agroturystyczne 2. Klasyfikacja produktów i usług agroturystycznych 3. Popularność produktów i usług agroturystycznych 4. Produkty i usługi agrohotelarstwa 5. Produkty i usługi agrogastronomii 6. Produkty i usługi agroturystyki właściwej 7. Sprzedaż bezpośrednia 8. Produkty i usługi agrowypoczynku 9. Produkty i usługi agrosportu 10. Produkty i usługi agrorozrywki 11. Produkty i usługi agroterapii 12. Produkty i usługi związane z etnografią Rozdział 11. Agroturyści 1. Strumień turystów i strumień przychodów 2. Kryteria segmentacji 3. Cechy demograficzne jako kryterium segmentacji 4. Cechy ekonomiczne jako kryterium segmentacji 5. Style życia jako kryterium segmentacji Rozdział 12. Rynek produktów i usług agroturystycznych 1. Dochody ludności i ich przeznaczenie 2. Postępujące rozwarstwienie ekonomiczne ludności a agroturystyka 3. Popyt na usługi agroturystyczne 4. Metody sprzedaży produktów i usług w agroturystyce Część III. AGROTURYSTYKA NA ŚWIECIE Rozdział 13. Filary agroturystyki Rozdział 14. Obsługa agroturystyki 1. Informacja turystyczna 2. Jakość w agroturystyce 3. Agroturystyka profesjonalna 4. Pamiątkarstwo Rozdział 15. Mobilność w agroturystyce 1. Środki transportu 2. Agroturystyka weekendowa 3. Agroprzewodnik 4. Wyjazd agroturystyczny grupowy 5. Przykłady wyjazdów studyjnych Rozdział 16. Gospodarstwa i przedsięwzięcia agroturystyczne na świecie 1. Typowe gospodarstwo rolne 2. Wielkie farmy 3. Agroturystyczne farmy dla dzieci 4. Gospodarstwa agroturystyczne hodujące dzikie zwierzęta 5. Gospodarstwa ogrodnicze, warzywnicze i sadownicze 6. Gospodarstwa wakacyjne i pobyt w gospodarstwie 7. Gospodarstwa agroturystyczne, których działalność jest oparta na produkcji serów 8. Restauracje agroturystyczne 9. Terapia w agroturystyce 10. Podsumowanie Rozdział 17. Agroturystyczne miscellanea 1. Agroturystyka jako środek promocji produkcji 2. Produkcja napojów alkoholowych w agroturystyce 3. Hobbiton -- Łut szczęścia 4. Ruch pielgrzymkowy 5. Agriventure i agroturystyka w prowincji Manitoba Rozdział 18. Agroturystyczna charakterystyka czterech krajów świata 1. Predyspozycje do rozwoju agroturystyki 2. Baszkiria 3. Nowa Zelandia 4. Kanada (Quebec) 5. Wielka Brytania Zakończenie Literatura
|