Tytuł: | Agroturystyka w agrobiznesie | | Autor: | Damian Knecht | | ISBN: | 978-83-255-1128-9 | | Ilość stron: | 184 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.5x23.8cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 37.00zł | |
Podręcznik zawiera całokształt podstawowej wiedzy o agroturystyce. Uwzględniono w niej aktualny dorobek rodzimych Autorów publikacji traktujących o turystyce wiejskiej i realiach działalności w agrobiznesie, agroturystyce i marketingu w tej sferze działalności. Struktura książki odpowiada programowi studiów na kierunku Turystyka i rekreacja. Publikacja zawiera również powiązania wielokierunkowej działalności gospodarstwa z wszystkimi elementami rynkowymi jego otoczenia, jako głównymi determinantami skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem agroturystycznym.
Autor omawia m.in. takie zagadnienia, jak:
• istota i zadania agroturystyki i agrobiznesu,
• sfery działalności agrobiznesu,
• organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi,
• społeczny i ekonomiczny wymiar działalności turystycznej,
• instytucjonalne czynniki rozwoju,
• marketing i rynek,
• rozwój agroturystyki w Polsce.
Publikacja jest podręcznikiem akademickim kierowanym do studentów, doktorantów, pracowników naukowych i słuchaczy studiów podyplomowych na kierunku Turystyka i rekreacja oraz kierunkach ekonomicznych i zarządzania. Będzie też pomocną lekturą dla praktyków – właścicieli gospodarstw agroturystycznych oraz przedstawicieli samorządu terytorialnego odpowiedzialnego za strategie rozwoju regionalnego na terenach wiejskich
Rozdziały:
Rozdział 1. Istota i zadania agroturystyki 9 1.1. Zakres działalności agroteurystycznej 9 1.2. Podstawy prawne działalności agroturystycznej 15 1.3. Istota agroturystyki 21 1.4. Funkcje agroturystyki 24
Rozdział 2. Istota i otoczenie agrobiznesu 27 2.1. Rozwój i sfery agrobiznesu 27 2.2. Otoczenie instytucjonalne agrobiznesu 34
Rozdział 3. Sfery działalności agrobiznesu 49 3.1. Identyfikacja agregatów agrobiznesu 49 3.2. Struktura agrarna 60 3.3. Kierunki działalności rolniczej 62 3.4. Produkcja roślinna 65 3.5. Produkcja zwierzęca 69 3.6. Turystyka wiejska sferą agrobiznesu 73
Rozdział 4. Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi 81 4.1. Regiony turystyczne w kraju 81 4.2. Typy gospodarstw 87 4.3. Typy usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne 4.4. Agrogospodarstwo jako przedsiębiorstwo rodzinne 99
Rozdział 5. Wymiar społeczny i ekonomiczny działalności agroturystycznej 5.1. Rozwój obszarów wiejskich – rola i znaczenie turystyki 107 5.2. Uwarunkowania rozwoju agroturystyki w Polsce 110 6 Spis treści 5.3. Zalety wypoczynku na wsi 112 5.4. Cele społeczno-ekonomiczne agroturystyki 114 5.5. Cele społeczno-kulturalne agroturystyki 116 5.6. Wpływ agroturystyki na walory ekologiczne obszarów wiejskich
Rozdział 6. Instytucjonalne czynniki rozwoju 120 6.1. Wpływ administracji samorządowej na rozwój obszarów wiejskich 6.2. Wpływ i rola ośrodków doradztwa rolniczego oraz izb rolniczych na rozwój agroturystyki 6.3. Agroturystyka – szanse i zagrożenia 125
Rozdział 7. Determinanty rozwoju rynku usług turystycznych 130 7.1. Wzrost gospodarczy 130 7.2. Zatrudnienie 7.3. Rozwój infrastruktury 133 7.4. Eksport 7.5. Konkurencja
Rozdział 8. Marketing w działalności agroturystycznej 139 8.1. Marketing-mix i agroturystyka 139 8.2. Usługa i produkt agroturystyczny 142 8.3. Cena usług i produktów agroturystycznych 144 8.4. Promocja usług i produktów agroturystycznych 147 8.5. Dystrybucja usług i produktów agroturystycznych 152 8.6. Analiza SWOT gospodarstwa agroturystycznego 154
Rozdział 9. Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce 160 9.1. Rys historyczny 9.2. Cechy polskiej agroturystyki 162 9.3. Bariery i szanse rozwoju agroturystyki 165 9.4. Problemy upowszechniania agroturystyki 167
|