Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Techniki programowania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java 67.00zł
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java

Tytuł: Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java
Autor: Piotr Wróblewski
ISBN: 978-83-283-5465-4
Ilość stron: 456
Data wydania: 08/2019
Format: B5
Wydawnictwo: HELION

Cena: 67.00zł


Opanuj Javę jak prawdziwy profesjonalista!

  • Podstawy algorytmiki dla praktyków
  • Modelowanie struktur danych w Javie
  • Skuteczne techniki programowania na przykładach

Java jest obecnie jednym z najpopularniejszych języków programowania, co zawdzięcza przede wszystkim swojej prostocie, nowoczesności, dużym możliwościom oraz niezależności od architektury platform sprzętowych i systemowych, na których mają pracować napisane w tym języku programy. Java znalazła zastosowanie w wielu różnych branżach - zdecydowanie dominuje w rozwiązaniach działających w sieci, stanowiących obecnie dużą część oprogramowania tworzonego komercyjnie. Mimo to dotychczas trudno było znaleźć rzetelne źródło wiedzy o algorytmach, które byłoby przeznaczone dla użytkowników Javy, wyjaśniało zasady modelowania danych w tym języku i pozwalało szybko testować gotowe programy.

Na szczęście to już przeszłość! Książka Algorytmy, struktury danych i techniki programowania dla programistów Java jest pierwszą poważną pozycją przybliżającą tematykę algorytmów osobom posługującym się tym językiem. W prosty i praktyczny sposób przedstawia najważniejsze zagadnienia algorytmiki, pozwala poznać struktury danych i ich zastosowania, prezentuje popularne algorytmy oraz problemy, które można za ich pomocą rozwiązać, omawia także techniki programowania wykorzystywane przez miliony specjalistów w ich codziennej pracy. Jeśli chcesz być profesjonalnym programistą Javy, nie mogłeś trafić lepiej!

  • Podstawy algorytmiki i kodowania liczb
  • Algorytmy rekurencyjne i iteracyjne
  • Analiza złożoności i optymalizacja algorytmów
  • Modelowanie i wykorzystanie struktur danych
  • Wykorzystanie biblioteki java.util
  • Przeszukiwanie i sortowanie danych
  • Przegląd technik programowania
  • Algorytmy grafowe i numeryczne
  • Kodowanie i kompresja danych
  • Wprowadzenie do języka Java i narzędzi JDK

Rozwiązuj problemy programistyczne w Javie!

Rozdziały:

    • Przedmowa
      • Dlaczego Java?
      • Co odróżnia tę książkę od innych podręczników?
      • Jak należy czytać tę książkę?
      • Co zostało opisane w tej książce?
        • Rozdział 1. Zanim wystartujemy
        • Rozdział 2. Systemy obliczeniowe i podstawy kodowania
        • Rozdział 3. Rekurencja
        • Rozdział 4. Analiza złożoności algorytmów
        • Rozdział 5. Podstawy modelowania danych
        • Rozdział 6. Modelowanie abstrakcyjnych typów danych
        • Rozdział 7. Struktury danych o dostępie ograniczonym
        • Rozdział 8. Drzewa i zbiory
        • Rozdział 9. java.util, czyli struktury danych dla leniuchów
        • Rozdział 10. Algorytmy przeszukiwania
        • Rozdział 11. Algorytmy sortowania
        • Rozdział 12. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów
        • Rozdział 13. Przeszukiwanie tekstów
        • Rozdział 14. Zaawansowane techniki programowania
        • Rozdział 15. Algorytmy grafowe
        • Rozdział 16. Algorytmy numeryczne
        • Rozdział 17. Kodowanie i kompresja danych
        • Rozdział 18. Czy komputery mogą myśleć?
        • Rozdział 19. Zadania różne
        • Dodatek A
      • Programy przykładowe
      • Konwencje typograficzne i oznaczenia
    • Rozdział 1. Zanim wystartujemy
      • Czym powinien się charakteryzować algorytm?
      • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych
        • 1804
        • 1830 i później
        • 1890
        • lata 30. XX w.
        • lata 40. XX w.
        • okres powojenny
        • 1969
        • teraz
      • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto wymyślił metodologię programowania
      • Proces koncepcji programów
      • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka
      • Modelowanie działania algorytmów (maszyna Turinga)
      • Poprawność algorytmów
      • Zadania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
      • Rozwiązania i wskazówki do zadań
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
    • Rozdział 2. Systemy obliczeniowe i podstawy kodowania
      • System dziesiętny i kilka definicji
      • System dwójkowy
        • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych
        • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych
      • Kod BCD
      • System ósemkowy
      • System szesnastkowy
      • Kodowanie liczb ze znakiem
        • Kod znak-moduł (ZM)
        • Kod U2 (system uzupełnienia dwójkowego)
          • Przykład wyliczania liczby dziesiętnej w U2:
          • Przykład wyliczania liczby przeciwnej w U2:
      • Zmienne w pamięci komputera
      • Kodowanie znaków
      • Kodowanie obrazów
        • Mapy bitowe na przykładzie formatu BMP
    • Rozdział 3. Rekurencja
      • Definicja rekurencji
      • Ilustracja pojęcia rekurencji
      • Jak wykonują się programy rekurencyjne?
      • Niebezpieczeństwa rekurencji
        • Ciąg Fibonacciego
        • Stack overflow!
          • Ćwiczenie 3.1.
          • Ćwiczenie 3.2.
      • Pułapek ciąg dalszy
        • Stąd do wieczności
        • Definicja poprawna, ale
      • Typy programów rekurencyjnych
      • Myślenie rekurencyjne
        • Przykład 1. Spirala
        • Przykład 2. Kwadraty parzyste
      • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych
      • Zadania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
          • Pytanie 1.
          • Pytanie 2.
        • Zadanie 4.
        • Zadanie 5.
        • Zadanie 6.
      • Rozwiązania i wskazówki do zadań
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
        • Zadanie 5.
        • Zadanie 6.
    • Rozdział 4. Analiza złożoności algorytmów
      • Definicje i przykłady
        • Jeszcze raz funkcja silnia
        • Zerowanie fragmentu tablicy
        • Wpadamy w pułapkę
        • Różne typy złożoności obliczeniowej
      • Nowe zadanie: uprościć obliczenia!
      • Analiza programów rekurencyjnych
        • Terminologia i definicje
        • Ilustracja metody na przykładzie
        • Rozkład logarytmiczny
        • Przeszukiwanie binarne tym razem bez matematyki wyższej!
        • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego
        • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy
      • Złożoność obliczeniowa to nie religia!
      • Techniki optymalizacji programów
      • Zadania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
      • Rozwiązania i wskazówki do zadań
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 4.
    • Rozdział 5. Podstawy modelowania danych
      • Typy proste i złożone
        • Operatory i zmienne
        • Obiektowe typy proste, czyli klasy osłonowe
        • Ciągi znaków i napisy
        • Tablice
        • Pojęcie referencji, czyli gdzie te wskaźniki z dawnych lat
      • Programowanie obiektowe jako narzędzie modelowania danych i algorytmów
        • Terminologia
        • Modelowanie danych na przykładzie liczb zespolonych
        • Pola i metody statyczne klas
        • Dziedziczenie własności
      • Struktury rekurencyjne w Javie
    • Rozdział 6. Modelowanie abstrakcyjnych typów danych
      • Abstrakcyjne typy danych
        • Listy jednokierunkowe
          • Realizacja struktur danych listy jednokierunkowej
          • Proste dołączanie elementów do listy
          • Dołączanie elementów do listy z sortowaniem
          • Usuwanie danych z listy
          • Metody łączenia list
          • Sortowanie list za pomocą list referencji
        • Tablicowa implementacja list
          • Klasyczna reprezentacja tablicowa
          • Metoda tablic równoległych
        • Listy innych typów
          • Lista dwukierunkowa
          • Lista cykliczna
        • Listy z iteratorem
      • Podsumowanie
    • Rozdział 7. Struktury danych o dostępie ograniczonym
      • Stos
        • Zasada działania stosu
        • Realizacja programowa stosu
      • Kolejki FIFO
      • Sterty i kolejki priorytetowe
      • Zadania
        • Zadanie 1.
      • Rozwiązania i wskazówki do zadań
        • Zadanie 1.
    • Rozdział 8. Drzewa i zbiory
      • Drzewa i ich reprezentacje
        • Binarne drzewa poszukiwań (BST)
        • Drzewa binarne i wyrażenia arytmetyczne
        • Uniwersalna struktura słownikowa
        • Drzewa egzotyczne
      • Zbiory
      • Zadania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
      • Rozwiązania zadań
        • Zadanie 1.
    • Rozdział 9. java.util, czyli struktury danych dla leniuchów
      • Java i interfejsy
      • Klasa Arrays, operacje na tablicach
      • Klasa Vector, czyli tablice dynamiczne
      • Listy
      • Iteratory, czyli wygodne indeksowanie kolekcji
      • Stos
      • Sortowanie kolekcji
      • Klasa HashSet, czyli szybko do celu
    • Rozdział 10. Algorytmy przeszukiwania
      • Przeszukiwanie liniowe
      • Przeszukiwanie binarne
      • Transformacja kluczowa (hashing)
        • W poszukiwaniu funkcji H
        • Najbardziej znane funkcje H
          • Suma modulo 2
          • Suma modulo Rmax
          • Mnożenie
        • Obsługa konfliktów dostępu
        • Powrót do źródeł
        • Jeszcze raz tablice!
        • Próbkowanie liniowe
        • Podwójne kluczowanie
        • Zastosowania transformacji kluczowej
        • Klasyczne funkcje C/C++ oraz Java
      • Funkcje hashujące a klasy Javy
      • Podsumowanie metod transformacji kluczowej
    • Rozdział 11. Algorytmy sortowania
      • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2)
      • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2)
      • Sortowanie szybkie (Quicksort) algorytm klasy O(N log N)
      • Heapsort sortowanie przez kopcowanie
      • Scalanie zbiorów posortowanych
      • Sortowanie przez scalanie, algorytm klasy O(N log N)
      • Sortowanie zewnętrzne
      • Uwagi praktyczne
    • Rozdział 12. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów
      • Jak pracuje kompilator?
      • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi!
        • Przykład
      • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów
      • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu
        • Eliminacja zmiennych lokalnych
      • Metoda funkcji przeciwnych
      • Klasyczne schematy derekursywacji
        • Schemat typu while
        • Schemat typu if-else
        • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym
      • Podsumowanie
    • Rozdział 13. Przeszukiwanie tekstów
      • Algorytm typu brute force
      • Nowe algorytmy poszukiwań
        • Algorytm KMP
        • Algorytm Boyera-Moorea
        • Algorytm Rabina-Karpa
    • Rozdział 14. Zaawansowane techniki programowania
      • Programowanie typu dziel i zwyciężaj
        • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb
          • Ćwiczenie 1.
        • Mnożenie macierzy o rozmiarze N×N
        • Mnożenie liczb całkowitych
        • Inne znane algorytmy dziel i zwyciężaj
      • Algorytmy żarłoczne, czyli przekąsić coś nadszedł już czas
        • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura
        • Wydawanie reszty, czyli A nie ma pan drobnych? w praktyce
      • Programowanie dynamiczne
        • Ciąg Fibonacciego
        • Równania z wieloma zmiennymi
        • Najdłuższa wspólna podsekwencja
        • Najdłuższy wspólny podłańcuch
      • Heurystyczne techniki programowania
      • Uwagi bibliograficzne
    • Rozdział 15. Algorytmy grafowe
      • Definicje i pojęcia podstawowe
        • Etykiety i wartości
      • Cykle w grafach
      • Sposoby reprezentacji grafów
        • Reprezentacja tablicowa
        • Słowniki węzłów
        • Listy kontra zbiory
      • Podstawowe operacje na grafach
        • Suma grafów
        • Kompozycja grafów
        • Graf do potęgi
      • Algorytm Roya-Warshalla
      • Algorytm Floyda-Warshalla
      • Algorytm Dijkstry
      • Algorytm Bellmana-Forda
      • Drzewo rozpinające minimalne
        • Algorytm Kruskala
        • Algorytm Prima
      • Przeszukiwanie grafów
        • Strategia w głąb (przeszukiwanie zstępujące)
        • Strategia wszerz
        • Inne strategie przeszukiwania
      • Problem właściwego doboru
      • Podsumowanie
      • Zadania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
    • Rozdział 16. Algorytmy numeryczne
      • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji
      • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji
      • Interpolacja funkcji metodą Lagrangea
      • Różniczkowanie funkcji
      • Całkowanie funkcji metodą Simpsona
      • Biblioteki naukowe dla Javy
      • Uwagi końcowe
    • Rozdział 17. Kodowanie i kompresja danych
      • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb
        • Metody prymitywne
        • Kodowanie symetryczne
        • Kodowanie asymetryczne
        • Obliczenia na bardzo dużych liczbach całkowitych
        • Klasa BigInteger
      • Łamanie kodów
        • Jakość klucza szyfrującego
        • Metody łamania szyfrów
      • Techniki kompresji danych
        • Kompresja za pomocą modelowania matematycznego
        • Kompresja metodą RLE
        • Kompresja danych metodą Huffmana
          • FAZA REDUKCJI (kierunek: w dół)
          • FAZA KONSTRUKCJI KODU (kierunek: w górę)
        • Kodowanie LZW
          • Przykład kodowania LZW
          • Przykład dekodowania LZW
          • Praktyczne użycie LZW w formacie GIF
    • Rozdział 18. Czy komputery mogą myśleć?
      • Przegląd obszarów zainteresowań sztucznej inteligencji (SI)
        • Systemy eksperckie
        • Sieci neuronowe
      • Reprezentacja problemów
        • Przykład 1.
        • Przykład 2.
        • Ćwiczenie 1.
      • Gry dwuosobowe i drzewa gier
        • Algorytm min-max
    • Rozdział 19. Zadania różne
      • Teksty zadań
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 2.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
        • Zadanie 5.
        • Zadanie 6.
        • Zadanie 7.
        • Zadanie 8.
        • Zadanie 9.
        • Zadanie 10.
        • Zadanie 11.
        • Zadanie 12.
      • Rozwiązania
        • Zadanie 1.
        • Zadanie 3.
        • Zadanie 4.
        • Zadanie 10.
        • Zadanie 11.
    • Dodatek A Java szybki start
      • Instalacja środowiska Java
      • Środowiska IDE do Javy
      • Konfiguracja środowiska Java
        • Systemy pochodne UNIX (np. Linux)
        • System Windows
      • Kompilujemy program w Javie
      • Pakiety w Javie
      • Poznaj Javę w 5 minut!
        • Elementy języka Java na przykładach
        • Sterowanie przebiegiem programu
          • Instrukcja if else
          • Instrukcja wyboru (switch)
          • Iteracje
            • Pętla for
            • Pętle while
        • Konwersje typów i wprowadzanie danych
        • Operacje na plikach w Javie
        • Funkcje matematyczne w Javie
    • Literatura
    • Spis rysunków
    • Spis tabel
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Głowa do góry Krótki podręcznik przetrwania
Głowa do góry Krótki podręcznik przetrwania
Claudia Croos-Muller
HARBOR POINT MEDIA RODZINA
Literaci w przedwojennej Polsce Pasje Nałogi Romanse
Literaci w przedwojennej Polsce Pasje Nałogi Romanse
Remigiusz Piotrowski
Dom Wydawniczy PWN
Tożsamość nowoczesność stereotypy
Tożsamość nowoczesność stereotypy
Dopierała Renata, Kaźmierska Kaja
Nomos
Wykłady z fizyki Tom 2 Elektryczność i magnetyzm Fale Optyka
Wykłady z fizyki Tom 2 Elektryczność i magnetyzm Fale Optyka
Sawieliew I.W.
PWN
Anatomia czynnościowa
Anatomia czynnościowa
Maciejewski Ryszard, Torres Kamil
PZWL
Tao mikrousług. Projektowanie i wdrażanie
Tao mikrousług. Projektowanie i wdrażanie
Richard Rodger
HELION
 Koszyk
1 x Biblia w malarstwie
1 x Dictionary of Real estate market
1 x Bootstrap. Tworzenie własnych stylów graficznych
1 x Adaptacyjna regulacja prędkości jazdy ACC
1 x 333 lokomotywy Najsłynniejsze pojazdy szynowe
1 x InDesign i tekst Profesjonalna typografia w Adobe InDesign
1 x 300 faktów Nauka i technologia
1 x Hard Beat. Taniec nad otchłanią
1 x Elastyczność tłokowych silników spalinowych
1 x Album Polski
1 x Fundamenty palowe Tom 2 Badania i zastosowania
1 x Miasteczko Worthy
1 x Biblioteka książka informacja Internet 2012
1 x 70 wielkich tajemnic świata przyrody
1 x Co znaczy konserwatyzm
1 x Człowiek - media - środowisko naturalne - ekologiczny wymiar komunikacji
1 x Kaligrafia
1 x Biogaz rolniczy odnawialne źródło energii Teoria i praktyczne zastosowanie
1 x Atlas dinozaurów
1 x ASP.NET MVC 5, Bootstrap i Knockout.js. Tworzenie dynamicznych i elastycznych aplikacji internetowych
1 x Android Podstawy tworzenia aplikacji
1 x 1001 wizerunków Matki Boskiej Tradycja i kultura
1 x Coś więcej niż spór o model rządzenia
1 x Gospodarowanie odpadami komunalnymi w gminie z płytą CD
1 x Napij się i zadzwoń do mnie
1 x Biblia turystyki motocyklowej
1 x Cuda świata Ilustrowana encyklopedia
1 x Chaos Narodziny nowej nauki
1 x Grypa Praktyczne kompendium
1 x Bezpieczeństwo telekomunikacji
1 x Funkcje miasta a zawartość i rozmieszczenie metali ciężkich, metaloidów i pierwiastków ziem rzadkich w glebach miejskich
1 x Demokracja limitowana, czyli dlaczego nie lubię III RP
1 x Dictionary of telecommunications and computers english-polish polish-english
1 x Aplikacje 3D Przewodnik po HTML5, WebGL i CSS3
1 x Najczęstsze choroby górnego odcinka przewodu pokarmowego
1 x Encyklopedia baśniowych stworów
1 x Pomiar uniwersalny Odkrywanie w biznesie wartości niematerialnych
1 x Słodki upadek
1 x ASP.NET Core 2.0. Wprowadzenie
1 x Android 3. Tworzenie aplikacji
1 x React i Redux. Praktyczne tworzenie aplikacji WWW. Wydanie II
1 x Fizjologia roślin sadowniczych Tom 1 Zagadnienia podstawowe, wzrost i kwitnienie
1 x Gastroenterologia przewodnik ekspertów Mount Sinai Tom 2
1 x Fotografia kulinarna Od zdjęcia do arcydzieła
1 x Adobe InDesign CC/CC PL. Oficjalny podręcznik
1 x Edycja tekstów Praktyczny poradnik
1 x Droga rzadziej przemierzana
1 x Inna Blue
1 x Jakość zasilania w sieciach z generacją rozproszoną
1 x Bydgoska architektura militarna 1772-1945
1 x Bezpieczeństwo w elektroenergetyce Wydanie 3
1 x Bezpieczeństwo energetyczne Koncepcje, wyzwania, interesy
1 x Node.js, MongoDB, AngularJS. Kompendium wiedzy
2,851.04zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Geografia
Bardzo ilustrowana historia odkryć geograficznych

Bardzo ilustrowana historia odkryć geograficznych

19.99zł
17.99zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION