Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Matematyka » Matematyka ogólna » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
  Algebra Teoria liczb
  Analiza matematyczna
  Kryptografia
  Logika Topologia
  Matematyka dyskretna
  Matematyka ogólna
  Metody numeryczne
  Rachunek prawdopodobieństwa
  Statystyka Statistica SPSS
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie V 49.00zł
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie V

Tytuł: Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie V
Autor: Piotr Wróblewski
ISBN: 978-83-283-1406-1
Ilość stron: 376
Data wydania: 09/2015
Format: 158x235
Wydawnictwo: HELION

Cena: 49.00zł


  • Wprowadzenie do algorytmiki
  • Tylko niezbędna teoria
  • Gotowe rozwiązania w C++
Oto kolejne wydanie sprawdzonej, cenionej przez programistów, wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do nauki algorytmiki. Jej autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej dyscyplinie nauki. Poznasz podstawowe struktury danych używane do rozwiązywania problemów algorytmicznych oraz nauczysz się je projektować w C++ z użyciem technik obiektowych i klas parametryzowanych.

Podczas dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy algorytmy numeryczne. Opanujesz metody optymalizacji algorytmów, sposoby kodowania i kompresji danych oraz elementy algorytmiki grafów. Przedstawione tu algorytmy są zilustrowane gotowymi kodami źródłowymi w C++ , co ułatwia zrozumienie poznawanych zagadnień. Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają, że książka pozwala szybko i bez trudu opanować zarówno algorytmy, jak i struktury danych oraz najlepsze techniki programowania.
  • Historia algorytmiki
  • Struktury danych i ich implementacja
  • Wprowadzenie do bibliotek STL, czyli algorytmy i struktury danych dla „leniuchów”
  • Analiza złożoności algorytmów
  • Wykorzystanie rekurencji i optymalizacja algorytmów
  • Algorytmy sortowania i przeszukiwania
  • Przeszukiwanie tekstów
  • Zaawansowane techniki programowania
  • Wykorzystanie grafów
  • Algorytmy numeryczne
  • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
  • Kodowanie i kompresja danych
  • Błyskawiczny kurs C++ z uwzględnieniem programowania obiektowego
  • Poradnik kompilacji i uruchamiania programów konsolowych oraz graficznych w darmowych środowiskach IDE (GCC/Dev-C++, Microsoft Visual C++ z pakietu Visual Studio).

Rozdziały:

Przedmowa (9)

  • Co odróżnia tę książkę od innych podręczników? (9)
  • Dlaczego C++? (10)
  • Jak należy czytać tę książkę? (11)
  • Co zostało opisane w tej książce? (11)
  • Programy przykładowe (13)
  • Konwencje typograficzne i oznaczenia (14)
  • Uwagi do wydania V (15)

Rozdział 1. Zanim wystartujemy (17)

  • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych (19)
  • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto "wymyślił" metodologię programowania (23)
  • Proces koncepcji programów (24)
  • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka (25)
  • Poprawność algorytmów (26)
  • Zadania (28)
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań (28)

Rozdział 2. Rekurencja (31)

  • Definicja rekurencji (31)
  • Ilustracja pojęcia rekurencji (33)
  • Jak wykonują się programy rekurencyjne? (34)
  • Niebezpieczeństwa rekurencji (36)
    • Ciąg Fibonacciego (36)
    • Stack overflow! (38)
  • Pułapek ciąg dalszy (39)
    • Stąd do wieczności (40)
    • Definicja poprawna, ale... (40)
  • Typy programów rekurencyjnych (41)
  • Myślenie rekurencyjne (43)
    • Przykład 1.: Spirala (44)
    • Przykład 2.: Kwadraty "parzyste" (45)
  • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych (46)
  • Zadania (47)
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań (50)

Rozdział 3. Typy i struktury danych (55)

  • Typy podstawowe i złożone (56)
  • Tablice (57)
  • Ciągi znaków i napisy w C++ (58)
  • Typy złożone (60)
    • Struktury i wprowadzenie pojęcia referencji (60)
    • Klasy i programowanie obiektowe (62)
  • Abstrakcyjne struktury danych (63)
    • Listy jednokierunkowe (64)
    • Tablicowa implementacja list (84)
    • Stos (89)
    • Kolejki FIFO (93)
    • Sterty i kolejki priorytetowe (96)
    • Drzewa i ich reprezentacje (101)
    • Zbiory (113)
  • STL, czyli struktury danych dla leniuchów (115)
    • Klasyczne kontenery sekwencyjne (116)
    • Adaptery (nakładki na inne kontenery) (120)
    • Kontenery asocjacyjne (121)
    • Algorytmy w STL (122)
    • Dalsze materiały na temat STL (123)
  • Zadania (123)
  • Rozwiązania zadań (124)

Rozdział 4. Analiza złożoności algorytmów (125)

  • Definicje i przykłady (126)
    • Jeszcze raz funkcja silnia (129)
    • Zerowanie fragmentu tablicy (133)
    • Wpadamy w pułapkę (134)
    • Różne typy złożoności obliczeniowej (136)
  • Nowe zadanie: uprościć obliczenia! (137)
  • Analiza programów rekurencyjnych (138)
    • Terminologia i definicje (138)
    • Ilustracja metody na przykładzie (140)
    • Rozkład logarytmiczny (140)
    • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego (142)
    • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy (143)
  • Złożoność obliczeniowa to nie religia! (144)
  • Techniki optymalizacji programów (144)
  • Zadania (145)
  • Rozwiązania i wskazówki do zadań (146)

Rozdział 5. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów (149)

  • Jak pracuje kompilator? (150)
  • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi! (151)
  • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów (153)
  • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu (156)
    • Eliminacja zmiennych lokalnych (156)
  • Metoda funkcji przeciwnych (158)
  • Klasyczne schematy derekursywacji (160)
    • Schemat typu while (160)
    • Schemat typu if-else (161)
    • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym (163)
  • Podsumowanie (165)

Rozdział 6. Algorytmy sortowania (167)

  • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2) (168)
  • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2) (169)
  • Quicksort, algorytm klasy O(N log N) (171)
  • Heap Sort - sortowanie przez kopcowanie (174)
  • Scalanie zbiorów posortowanych (176)
  • Sortowanie przez scalanie, algorytm klasy O(N log N) (176)
  • Sortowanie zewnętrzne (178)
  • Uwagi praktyczne (181)

Rozdział 7. Algorytmy przeszukiwania (183)

  • Przeszukiwanie liniowe (183)
  • Przeszukiwanie binarne (184)
  • Transformacja kluczowa (hashing) (185)
    • W poszukiwaniu funkcji H (187)
    • Najbardziej znane funkcje H (188)
    • Obsługa konfliktów dostępu (190)
    • Powrót do źródeł (190)
    • Jeszcze raz tablice! (191)
    • Próbkowanie liniowe (192)
    • Podwójne kluczowanie (193)
    • Zastosowania transformacji kluczowej (195)
    • Podsumowanie metod transformacji kluczowej (195)

Rozdział 8. Przeszukiwanie tekstów (197)

  • Algorytm typu brute-force (197)
  • Nowe algorytmy poszukiwań (199)
    • Algorytm K-M-P (200)
    • Algorytm Boyera i Moore'a (203)
    • Algorytm Rabina i Karpa (205)

Rozdział 9. Zaawansowane techniki programowania (209)

  • Programowanie typu "dziel i zwyciężaj" (210)
    • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb (211)
    • Mnożenie macierzy o rozmiarze N(N (213)
    • Mnożenie liczb całkowitych (216)
    • Inne znane algorytmy "dziel i zwyciężaj" (217)
  • Algorytmy "żarłoczne", czyli przekąsić coś nadszedł już czas... (217)
    • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura (218)
    • Wydawanie reszty, czyli "A nie ma pan drobnych?" w praktyce (220)
  • Programowanie dynamiczne (221)
    • Ciąg Fibonacciego (223)
    • Równania z wieloma zmiennymi (223)
    • Najdłuższa wspólna podsekwencja (225)
  • Inne techniki programowania (227)
  • Uwagi bibliograficzne (230)

Rozdział 10. Elementy algorytmiki grafów (231)

  • Definicje i pojęcia podstawowe (232)
  • Cykle w grafach (234)
  • Sposoby reprezentacji grafów (237)
    • Reprezentacja tablicowa (237)
    • Słowniki węzłów (239)
    • Listy kontra zbiory (240)
  • Podstawowe operacje na grafach (240)
    • Suma grafów (240)
    • Kompozycja grafów (240)
    • Graf do potęgi (241)
  • Algorytm Roya-Warshalla (242)
  • Algorytm Floyda-Warshalla (245)
  • Algorytm Dijkstry (248)
  • Algorytm Bellmana-Forda (249)
  • Drzewo rozpinające minimalne (249)
    • Algorytm Kruskala (250)
    • Algorytm Prima (251)
  • Przeszukiwanie grafów (251)
    • Strategia "w głąb" (przeszukiwanie zstępujące) (252)
    • Strategia "wszerz" (253)
    • Inne strategie przeszukiwania (255)
  • Problem właściwego doboru (255)
  • Podsumowanie (259)
  • Zadania (259)

Rozdział 11. Algorytmy numeryczne (261)

  • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji (261)
  • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji (263)
  • Interpolacja funkcji metodą Lagrange'a (264)
  • Różniczkowanie funkcji (265)
  • Całkowanie funkcji metodą Simpsona (267)
  • Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa (268)
  • Uwagi końcowe (271)

Rozdział 12. Czy komputery mogą myśleć? (273)

  • Przegląd obszarów zainteresowań sztucznej inteligencji (SI) (274)
    • Systemy eksperckie (275)
    • Sieci neuronowe (276)
  • Reprezentacja problemów (278)
  • Gry dwuosobowe i drzewa gier (279)
  • Algorytm mini-max (280)

Rozdział 13. Kodowanie i kompresja danych (285)

  • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb (287)
    • Kodowanie symetryczne (287)
    • Kodowanie asymetryczne (288)
    • Metody prymitywne (293)
    • Łamanie szyfrów (295)
  • Techniki kompresji danych (295)
    • Kompresja za pomocą modelowania matematycznego (297)
    • Kompresja metodą RLE (298)
    • Kompresja danych metodą Huffmana (299)
    • Kodowanie LZW (303)
    • Idea kodowania słownikowego na przykładach (304)
    • Opis formatu GIF (306)

Rozdział 14. Zadania różne (309)

  • Teksty zadań (309)
  • Rozwiązania (311)

Dodatek A. Poznaj C++ w pięć minut! (315)

  • Elementy języka C++ na przykładach (315)
    • Pierwszy program (315)
    • Dyrektywa #include (316)
  • Podprogramy (316)
    • Procedury (316)
    • Funkcje (317)
  • Operacje arytmetyczne (318)
    • Operacje logiczne (318)
    • Wskaźniki i zmienne dynamiczne (319)
  • Referencje (320)
  • Typy złożone (320)
    • Tablice (321)
    • Rekordy (321)
    • Instrukcja switch (322)
  • Iteracje (322)
  • Struktury rekurencyjne (323)
  • Parametry programu main() (323)
  • Operacje na plikach w C++ (323)
  • Programowanie obiektowe w C++ (324)
    • Terminologia (325)
    • Obiekty na przykładzie (326)
    • Składowe statyczne klas (328)
    • Metody stałe klas (329)
    • Dziedziczenie własności (329)
  • Kod warunkowy w C++ (331)

Dodatek B. Systemy obliczeniowe w pigułce (333)

  • System dziesiętny i kilka definicji (333)
  • System dwójkowy (334)
    • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych (335)
    • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych (336)
  • System ósemkowy (337)
  • System szesnastkowy (337)
  • Zmienne w pamięci komputera (338)
  • Kodowanie znaków (339[x1])

Dodatek C. Kompilowanie programów przykładowych (341)

  • Zawartość archiwum ZIP na ftp (341)
  • Darmowe kompilatory C++ (342)
    • GNU C Compiler (342)
    • Microsoft Visual Studio Community (344)
    • Dev-C++ (Orwell) (345)
  • Kompilacja i uruchamianie programów w C++ (345)
    • GCC (346)
    • Microsoft Visual Studio (347)
    • Dev-C++ (352)

Literatura (355)

Spis tabel (357)

Spis ilustracji (359)

Skorowidz (365)

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Warszawa literacka PRL
Warszawa literacka PRL
Piotr Łopuszański
Bellona
Ewangelia według Rzymu Porównanie katolickiej tradycji i Słowa Bożego
Ewangelia według Rzymu Porównanie katolickiej tradycji i Słowa Bożego
McCarthy James G.
Prószyński
Żołnierze wyklęci Przecież to dziecko bandyty!
Żołnierze wyklęci Przecież to dziecko bandyty!
Marek A. Koprowski
Replika
Prawa osób transseksualnych Rozwiazania modelowe a sytuacja w Polsce
Prawa osób transseksualnych Rozwiazania modelowe a sytuacja w Polsce
Anna Śledzińska-Simon
Wolters Kluwer
Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne
Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne
Stanley E. Manahan
PWN
Korea Północna Paradoksy polityki Kimów
Korea Północna Paradoksy polityki Kimów
Barthélémy Courmont
Dialog
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Geografia
Systemy krajobrazowe Struktura funkcjonowanie planowanie

Systemy krajobrazowe Struktura funkcjonowanie planowanie

54.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN