Tytuł: | Analiza kosztów firmy | | Autor: | Kazimierz Sawicki | | ISBN: | 83-208-1304-2 | | Ilość stron: | 196 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | PWE | |
| Cena: | 32.00zł | |
Każda firma prowadząca działalność gospodarczą ponosi koszty, których wielkość, porównana z przychodami, decyduje o osiągniętym wyniku finansowym.
Najnowsza praca prof. Kazimierza Sawickiego poświęcona jest analizie kosztów w różnych układach i przedziałach czasowych, w trybach ex post i ex ante, w stosunku do takich wielkości, jak zatrudnienie, sprzedaż, zaangażowane kapitały itp.
Rozdziały:
Wstęp 1. Istota, zadania i zakres analizy kosztów 1.1. Pojęcie analizy ekonomicznej i analizy kosztów 1.2. Zadania analizy kosztów 1.3. Rodzaje i zakres analizy kosztów 1.4. Podstawowe cechy analizy kosztów 2. Metody analizy kosztów 2.1. Ogólna charakterystyka metod badań analitycznych 2.2. Metoda indukcyjna i dedukcyjna 2.3. Metody statystyczne 2.4. Metoda porównań 2.5. Metody badania związku między czynnikami a kosztami 2.6. Metody ekonometryczne 2.7. Inne metody stosowane w analizie kosztów 3. Organizacja i technika badań analitycznych 3.1. Źródła analizy kosztów 3.2. Prace przygotowawcze do badań analitycznych 3.3. Przeprowadzanie analizy kosztów 3.4. Prezentacja wyników analizy kosztów 4. Koszty firmy jako przedmiot badań analitycznych 4.1. Istota i klasyfikacja kosztów 4.2. Podstawowe czynniki wpływające na kształtowanie się kosztów firmy 4.3. Zasady rachunku kosztów 4.4. Systemy i odmiany rachunku kosztów 5. Analiza kosztów w układzie rodzajowym 5.1. Ogólna ocena kosztów według rodzajów 5.2. Analiza kosztów osobowych 5.3. Analiza kosztów materiałowych 5.4. Badanie kosztów amortyzacji 5.5. Analiza pozostałych pozycji kosztów rodzajowych 6. Analiza kosztów w układzie podmiotowym, kalkulacyjnym i kosztów jednostkowych 6.1. Klasyfikacja i ogólna ocena kosztów według typów działalności i podmiotów wewnętrznych 6.2. Analiza kosztów bezpośrednich produkcji 6.3. Analiza kosztów pośrednich produkcji 6.4. Analiza kosztów ogólnych 6.5 Badanie kosztu jednostkowego produktu 7. Wybrane problemy stosowania analizy kosztów firmy 7.1. Operatywna analiza kosztów 7.2. Badanie współzależności zjawisk wpływających na koszty 7.3. Ustalenie i ocena spodziewanego skutku oddziaływania niektórych czynników na koszty 7.4. Analiza relacji: koszty - przychody - zysk 7.5. Badanie i ocena relacji: koszty - wynik finansowy firmy
|