Tytuł: | Analiza problemów biznesowych | | Autor: | Marian Moszoro | | ISBN: | 978-83-7526-732-7 | | Ilość stron: | 256 | | Data wydania: | 06/2010 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów?
W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy sytuacji przedsiębiorstw, które stoją w obliczu konieczności dokonywania różnorodnych wyborów. Pokazuje problemy związane z ogólną strategią przedsiębiorstwa, strategią marketingową oraz decyzjami z dziedziny finansów.
Dzięki ukazaniu rynkowego tła tych decyzji oraz indywidualnej perspektywy decydentów w przedsiębiorstwach odtwarza fragmenty rzeczywistości życia gospodarczego. Analiza tych uwarunkowań dostarcza doświadczeń potrzebnych w procesie podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
Prezentowane w książce studia przypadków zostały przygotowane do ośmiu ogólnopolskich edycji konkursu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości, dla kursów podyplomowych MBA oraz kursów menedżerskich prowadzonych m.in. przez autora, w których uczestniczyło ponad 1200 osób. W trakcie tych zajęć została potwierdzona użyteczność zamieszczonego w książce materiału w procesie doskonalenia umiejętności podejmowania decyzji.
Studia przypadków są pogrupowane według obszarów dyscyplin naukowych i rodzaju poruszanych zagadnień dydaktycznych wraz z sugerowaną literaturą uzupełniającą. Obejmują: zarządzanie strategiczne, marketing, finanse i etykę.
Rozdziały: Wstęp metodyczny - nauczanie zarządzania z wykorzystaniem studiów przypadków
Część I. Studia przypadków z zakresu zarządzania strategicznego i marketingu Reuters Serwis Polski Wprowadzenie nowego produktu Reproserwis (A) Restrukturyzacja przedsiębiorstwa Ediko (A) Rozwój produktu Doradztwo Gospodarcze DGA (A) Pozycjonowanie firmy Wydawnictwo Zwierciadło Pozycjonowanie produktu; strategia judo Telewizja Polska Strategia konkurowania; strategia sumo RadTech (A) Strategia-intrategia
Część II. Studia przypadków z zakresu finansów Reproserwis (B) Sprawozdania finansowe; restrukturyzacja kapitałowa Vet Center: ocena inwestycji Analiza opłacalności projektów inwestycyjnych Doradztwo Gospodarcze DGA (B) Wycena spółki przed pierwotną ofertą publiczną akcji RadTech (B) Wycena spółki dla funduszu Private Equity Fundusz poręczeniowy FEP Zarządzanie ryzykiem kredytowym Ediko (B) Leasing zwrotny, Value at Risk Farma wiatrowa Project finance
Część III. Studia przypadków oparte na wybranych fragmentach filmów fabularnych Wall Street Etyka w finansach Cudze pieniądze Maksymalizacja zysku dla akcjonariuszy vs. społeczna odpowiedzialność biznesu
|