Umiejętne stosowanie metod analizy strategicznej pozwala ocenić szanse przedsiębiorstwa na rynku i przewidzieć czyhające na nie zagrożenia. Dzięki temu można ograniczyć ryzyko błędnych decyzji, aby lepiej sobie radzić na silnie konkurencyjnych rynkach. W podręczniku zostały przedstawione metody analizy strategicznej najczęściej stosowane w zarządzaniu strategicznym. Są to metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa.
Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, pozwalająca zbadać wnętrze organizacji i jej otoczenie konkurencyjne. Cennym uzupełnieniem podręcznika są zestawy ćwiczeń, uczące samodzielnego wykonywania analizy strategicznej.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także przedsiębiorców i menedżerów. Liczba stron 244
Rozdziały:
Wprowadzenie 1. Analiza strategiczna - zakres i wykorzystanie Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej Użytkownicy analizy strategicznej Metodyka planowania strategicznego Zakres analizy strategicznej 2. Analiza makrootoczenia Makrootoczenie i jego składniki Analiza makrootoczenia Metody scenariuszowe 3. Analiza otoczenia konkurencyjnego Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego Analiza "pięciu sił" M.E. Portera Analiza grup strategicznych w sektorze Punktowa ocena atrakcyjności sektora Profil ekonomiczny sektora Analiza gron (klastrów) Krzywa doświadczeń Analiza potencjału globalizacyjnego sektora 4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Sposoby badania potencjału strategicznego Bilans strategiczny przedsiębiorstwa Analiza kluczowych czynników sukcesu Analiza łańcucha wartości Cykl życia produktu i technologii Metody portfelowe Analiza zasobów przedsiębiorstwa 5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa Analiza SWOT Aneks Bibliografia
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 50,92zł
|