Tytuł: | Anatomia projektu Współczesne projektowanie graficzne - wpływy i inspiracje | | Autor: | Steven Heller, Mirko Ilić | | ISBN: | 978-83-61380-32-0 | | Ilość stron: | 208 | | Data wydania: | 12/2008 | | Oprawa: | Twarda | | Wydawnictwo: | DW ABE | |
| Cena: | 109.00zł | |
Projektanci to myślące stworzenia; gromadzą w swoich głowach możliwie jak najwięcej materiału, jeszcze surowego, wymagającego dopiero "obróbki", a następnie tworząc, czerpią z niego.
"Anatomia projektu" ukazuje, że nie ma rzeczy nieważnych, bo inspiracją może być wszystko źródła znane i nieznane, zupełnie oczywiste i zdawało by sę - niekonsekwentne. Metaforycznie można by powiedzieć, że ta wyjątkowa książka dokonuje jakby sekcji 49 kompletnie ukończonych prac współczesnego graficznego designu.
Jeśli zdejmiemy zewnętrzną powłokę, ukaże się szkielet, trzymający razem organa wewnętrzne - a żaden z nich nie może istnieć bez drugiego. Jeżeli usuniemy choćby jedną część, naruszymy całość projektu. To anatomiczne studium uczy, jak bardzo współczesne prace są powiązane z historią designu.
Jeden motyw wywodzi się (lub zanika) z drugiego, jedna technika przeradza się w inną, lepszą. Pod zewnętrzną powierzchnią każdego plakatu, opakowania, okładki książki czy billboardu kryje się twórcze DNA, które określa i wyjaśnia, dlaczego dany projekt wygląda właśnie tak, a nie inaczej.
O autorach: Steven Heller jest dyrektorem artystycznym dziennika "The New York Times",współautorem programu nauczania i jednym z szefów katedry projektowania graficznego w School of Visual Arts w Nowym Jorku. Jest też wydawcą "AIGA Voice", internetowego magazynu poświęconego projektowaniu oraz autorem, współautorem i wydawcą ponad 100 książek o projektowaniu graficznym, ilustracji, kulturze popularnej, w tym profesjonalnej biografii Paula Randa oraz "Stylepedia: A Guide to Graphic Design Quirks, Mannerisms and Conceits" (Stylopedia: przewodnik po trickach, manieryzmach i koncepcjach projektowania graficznego). Zdobył też wiele nagród i medali: w 1999 r. został wyróżniony przez AIGA medalem za wybitne osiągnięcia, ma też na swoim koncie Special Educators Award przyznaną przez Art Directors Club Hall of Fame oraz nagrodę Society of Illustrators - Richard Gangel Art Directors Award .
Mirko Ilić urodzony w Bośni ilustrator i projektant grafiki, był dyrektorem ds. graficznych międzynarodowego wydania magazynu "Time" i dyrektorem artystycznym działu "Opinii" oraz głównej strony dziennika "The New York Times". W 1995 r. założył Mirko Ilić Corporation - studio projektowania graficznego i trójwymiarowego projektowa- nia komputerowego, zajmujące się również projektowaniem czołówek filmów. Wraz z Miltonem Glaserem wykładał projektowanie graficzne w Cooper Union, a obecnie uczy w ramach magisterskiego programu projektowania ilustracji w School of Visual Arts. Jest też współautorem kilku książek: wraz ze Stevenem Hellerem napisał "Genius Moves: 100 Icons of Graphic Design" (Genialne dokonania: 100 ikon graficznego projektowania) i "Handlettering in the Digital Age" (Pismo odręczne w erze cyfrowej),
|