Tytuł: | Anatomia trendu Co łączy jeansy z łyżworolkami i iPodem Wydanie 2 | | Autor: | Henrik Vejlgaard | | ISBN: | 978-83-264-3938-4 | | Ilość stron: | 266 | | Data wydania: | 07/2012 (wydanie 2) | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 15.0x21.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 63.00zł | |
Czym jest trend i jak odróżnić go od sezonowej mody? Kto i w jaki sposób kształtuje nowe style? W jakim kierunku będą one zmierzały w przyszłości?
Henrik Vejlgaard, znany pionier w dziedzinie socjologii trendów, przybliża zmiany stylów i gustów społeczeństw XX i XXI wieku. Śledząc historię m.in. takich zjawisk jak windsurfing, kultura hip-hopu, minimalizm w dekoracji wnętrz czy powszechne noszenie jeansów, autor wskazuje wzorce upowszechniania się nowych tendencji.
Dzięki tej publikacji dowiesz się m.in.: • na czym polegał fenomen stylu Jackie Kennedy, • dlaczego indyjski tatuaż dłoni rozprzestrzenił się w USA, • jak przypadkowe zdarzenie może zapoczątkować nową modę, • skąd się wzięła metroseksualność, • jak się rozwijała popularność kulturystyki.
Lektura książki pozwoli zrozumieć specyfikę powstawania, popularyzacji i zamierania mód i stylów w różnych dziedzinach życia. Poznasz rolę, jaką w ich kształtowaniu odgrywają tzw. trendsetterzy. Dowiesz się, jak rozpoznać i krytycznie ocenić zjawiska przedstawiane jako nowe trendy oraz jak przewidzieć przyszłe zmiany.
Spis treści:
1. Nierozwiązana zagadka. Badanie procesów rządzących trendami Ewolucja terminu Zmiany w stylach i gustach Megatrendy Potrzeba stylu Rozpoznawanie trendu Wskazówki, jak rozpoznać trend
2. Obsada. Twórcy i trendsetterzy Młodzi ludzie Projektanci Artyści Ludzie majętni Homoseksualni mężczyźni Sławy (celebryci) Inne subkultury o dużej świadomości stylu Cyrkulacja, obserwacja, naśladownictwo Wskazówki, jak rozpoznać trend
3. Motyw. Psychologia w akcji Sześć postaw wobec trendów Psychologia grupy Odrobinę różnorodności proszę Pomiary Trendsetterzy na całe życie? Wskazówki, jak rozpoznać trend
4. Miejsce akcji. Gdzie rodzą się światowe trendy Los Angeles San Francisco Nowy Jork Paryż Londyn Mediolan Tokio Modne dzielnice Od "lokalnie" do "globalnie" Via Nowy Jork Via Mediolan Via Los Angeles Wskazówki, jak rozpoznać trend
5. Splątane wątki. Analiza rzeczywistych trendów Dżinsy Łyżworolki Motocykle iPod firmy Apple Być czy nie być obserwowanym Wskazówki, jak rozpoznać trend
6. Zbliża się punkt kulminacyjny. Określenie ostatecznych przesłanek Ci, którzy kupują: konsumenci trendów Tempo procesu rozwoju trendu Modny mainstream? Kapanie i kipienie Więcej niż jedna formuła zmian Liderzy opinii Wskazówki, jak rozpoznać trend
7. Lekkie rozczarowanie. Wskazówki dla biznesu Jak często powinien pojawiać się nowy styl? Branża kształtująca trendy Intuicja czy analiza? Wskazówki, jak rozpoznać trend
Epilog. Przyszłość trendów
|