Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Elektronika » Elektronika » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
  Anteny Fale
  Automatyka Robotyka
  Dźwięk cyfrowy
  Elektronika
  Optoelektronika
  Przetwarzanie obrazów
  Przetwarzanie sygnałów
  Systemy czasu rzeczywistego
  Układy cyfrowe
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Komputerowe modelowanie zjawisk niszczenia osłon szklanych i ceramicznych

Komputerowe modelowanie zjawisk niszczenia osłon szklanych i ceramicznych

39.00zł
29.25zł
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II 34.90zł 26.18zł
Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II

Tytuł: Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II
Autor: Simon Monk
ISBN: 978-83-283-4909-4
Ilość stron: 168
Data wydania: 12/2018
Format: 158x235
Wydawnictwo: HELION

Cena: 34.90zł 26.18zł


Arduino jest bardzo prostym komputerem, który można wykorzystać w najróżniejszych gadżetach wykonywanych w zaciszu własnego domu. Potrafi komunikować się z komputerem, posiada także złącza służące do podłączania zewnętrznych elementów elektronicznych, takich jak silniki, przekaźniki, fotodiody, diody laserowe, głośniki, mikrofony itp. Oprogramowanie służące do programowania Arduino jest łatwe w użyciu i jest dostępne za darmo na platformy Windows, Mac i Linux. Przy tym wszystkim Arduino jest bardzo prosty w rozbudowie o kolejne elementy. Dzięki temu łatwo może posłużyć do budowy najprzeróżniejszych robotów, sterowników, czujników czy interfejsów do komunikacji z innymi urządzeniami. Dodatkowo Arduino jest znakomitym, ciekawym i bardzo przyjemnym sposobem na nauczenie się podstaw elektroniki, informatyki bądź programowania.

Ta książka jest kolejnym, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem popularnego podręcznika programowania dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Arduino. Skorzystasz z niej nawet wtedy, gdy nie masz pojęcia o programowaniu. Wystarczy zestaw Arduino i ochota do pracy twórczej, aby wykonać urządzenie do sterowania oświetleniem, zarządzania energią wytwarzaną przez panele słoneczne, tablicę do wyświetlania komunikatów i wiele innych ciekawych projektów. Dzięki przejrzystym wskazówkom i wyjaśnieniom już wkrótce przekonasz się, że programowanie Arduino jest czynnością prostą i przyjemną, a błędów wynikających z wadliwego kodu można łatwo uniknąć. Gruntowna znajomość podstaw języka C będzie dodatkową korzyścią, którą zyskasz dzięki tej książce.

W tej książce:

  • budowa płytki Arduino i przygotowanie środowiska pracy
  • programowanie Arduino w języku C
  • korzystanie z pamięci Flash i EEPROM
  • Arduino w projektach internetu rzeczy
  • obsługa wyświetlaczy OLED i LED

Arduino: sprawdź, jak fascynujący może być mikrokontroler!

Rozdziały:

O autorze 9

Podziękowania 10

Przedmowa 11

Wstęp 13

  • Czym jest Arduino? 13
  • Co będzie potrzebne? 14
  • Korzystanie z niniejszej książki 14
  • Przykłady kodu 15

Rozdział 1. Oto Arduino 17

  • Mikrokontrolery 17
    • Płyty rozwojowe 18
  • Płyta Arduino 19
    • Zasilanie 19
    • Złącza zasilania 20
    • Wejścia analogowe 20
    • Złącza cyfrowe 20
    • Mikrokontroler 20
    • Pozostałe podzespoły 21
  • Początki Arduino 22
  • Rodzina płyt Arduino 22
    • Uno, Duemilanove i Diecimila 23
    • Mega i Due 24
    • Micro i Small 24
    • Yun 25
    • Lilypad 26
    • Inne "oficjalne" płytki 26
  • Inne klony i odmiany Arduino 27
  • Podsumowanie 28

Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino 29

  • Zasilanie 29
  • Instalacja oprogramowania 30
  • Ładowanie pierwszego szkicu 30
  • Aplikacja Arduino 35
  • Podsumowanie 36

Rozdział 3. Podstawy języka C 39

  • Programowanie 39
  • Czym jest język programowania? 40
  • Blink po raz kolejny 44
  • Zmienne 46
  • Eksperymentowanie w języku C 48
    • Zmienne numeryczne i arytmetyka 49
  • Polecenia 51
    • if 52
    • for 53
    • while 56
  • Stałe 56
  • Podsumowanie 57

Rozdział 4. Funkcje 59

  • Czym jest funkcja? 59
  • Parametry 60
  • Zmienne globalne, lokalne i statyczne 61
  • Zwracanie wartości 64
  • Zmienne innych typów 65
    • float 65
    • boolean 66
    • Inne typy danych 67
  • Styl zapisu kodu 68
    • Wcięcia 68
    • Nawiasy klamrowe otwierające 69
    • Białe znaki 69
    • Komentarze 70
  • Podsumowanie 71

Rozdział 5. Tablice i łańcuchy 73

  • Tablice 73
    • Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS 76
  • Tablice łańcuchów 77
    • Literały łańcuchowe 77
    • Zmienne łańcuchowe 78
  • Tłumacz alfabetu Morse'a 79
    • Dane 80
    • Zmienne globalne i funkcja setup 81
    • Funkcja loop 81
    • Funkcja flashSequence 83
    • Funkcja flashDotOrDash 84
    • Składanie całości programu 85
  • Podsumowanie 86

Rozdział 6. Wejścia i wyjścia 87

  • Wyjścia cyfrowe 87
  • Wejścia cyfrowe 90
    • Rezystor podwyższający 91
    • Wewnętrzny rezystor podwyższający 94
    • Usuwanie stuków 94
  • Wyjścia analogowe 99
  • Wejścia analogowe 101
  • Podsumowanie 102

Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino 103

  • Liczby losowe 103
  • Funkcje matematyczne 105
  • Manipulacja bitami 106
  • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia 108
    • Generowanie tonów 108
    • Wprowadzanie rejestru przesuwnego 109
  • Przerwania 110
  • Podsumowanie 112

Rozdział 8. Zapisywanie danych 113

  • Stałe 113
  • Przechowywanie danych w pamięci flash 114
  • EEPROM 116
    • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM 117
    • Korzystanie z biblioteki AVR EEPROM 117
    • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM 118
    • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM 119
    • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM 120
  • Kompresja 121
    • Kompresja zakresu 121
  • Podsumowanie 122

Rozdział 9. Wyświetlacze 123

  • Alfanumeryczne wyświetlacze LCD 124
  • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB 124
  • Korzystanie z wyświetlacza 127
  • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD 127
  • Graficzne wyświetlacze OLED 128
  • Podłączanie wyświetlacza OLED 128
  • Szkic 129
  • Podsumowanie 131

Rozdział 10. Arduino i programowanie aplikacji internetu rzeczy 133

  • Komunikacja z serwerami sieciowymi 134
    • HTTP 134
    • HTML 134
  • Arduino w roli serwera sieci Web 136
  • Sterowanie pracą Arduino za pośrednictwem sieci 138
  • Serwer sieciowy Node MCU 143
  • Sterowanie pracą płytki Node MCU za pośrednictwem sieci 147
  • Wywoływanie usług sieciowych 150
  • Współpraca płytki Arduino Uno z usługą IFTTT 152
  • Płytka Node MCU ESP8266 i usługa IFTTT 154
  • Inne opcje projektów internetu rzeczy 155
    • Arduino Yun 156
    • Particle Photon 156
  • Podsumowanie 156

Rozdział 11. C++ i biblioteki 157

  • Mechanizmy obiektowe 157
    • Klasy i metody 157
  • Przykład wbudowanej biblioteki 158
  • Tworzenie bibliotek 158
    • Plik nagłówkowy 158
    • Plik implementacji 160
    • Uzupełnianie swojej biblioteki 160
  • Podsumowanie 162
Tytuł książki: "Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice. Wydanie II"
Autor: Simon Monk
Wydawnictwo: HELION
Cena: 34.90zł 26.18zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Konstytucyjny system organów państwa
Konstytucyjny system organów państwa
Dariusz Dudek
C.H. Beck
111 filmów z duszą Metafizyka w kinie
111 filmów z duszą Metafizyka w kinie
Wojciech Chudziński Przemysław Nowakowski
Biały Wiatr
Klaus Balkenhol szkolenie ujeżdżeniowe według zasad klasycznej szkoły jazdy
Klaus Balkenhol szkolenie ujeżdżeniowe według zasad klasycznej szkoły jazdy
Britta Schoffmann
Galaktyka
Sztuka zwycięstwa Istota strategii i przywództwa według generała Douglasa MacArthura
Sztuka zwycięstwa Istota strategii i przywództwa według generała Douglasa MacArthura
Theodore Kinni, Donna Kinni
Onepress
Celiakia
Celiakia
Jarosz Mirosław, Dzieniszewski Jan
PZWL
Pokochać dialektykę O pojęciu miłości w filozofii spekulatywnej z nieustającym odniesieniem do Sørena Kierkegaarda
Pokochać dialektykę O pojęciu miłości w filozofii spekulatywnej z nieustającym odniesieniem do Sørena Kierkegaarda
Maciej Sosnowski
Universitas
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Biologia
Biologia systemów Strategia działania organizmu żywego

Biologia systemów Strategia działania organizmu żywego

59.00zł
44.25zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press