Tytuł: | Audyt strategiczny jako szansa na poprawę pozycji rynkowej firmy | | Autor: | Krzysztof Opolski (red.), Krzysztof Waśniewski, Magdalena Wereda | | ISBN: | 978-83-7556-297-2 | | Ilość stron: | 192 | | Data wydania: | 07/2010 (wydanie 2) | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 47.00zł | |
„Jeśli nie wiesz,gdzie byłeś,to jest trudno powiedzieć,gdzie jesteś … Jeśli nie wiesz,gdzie jesteś, jak możesz decydować o tym,gdzie chcesz być … Jeśli nie wiesz, gdzie dążysz, żadna droga Cię tam nie zawiedzie … Zawsze jest bowiem dobry czas, by zrobić przerwę i oszacować, jak daleko już do- szliśmy i na czym powinniśmy skupić naszą uwagę w przyszłości ”.
• Zatem,czym jest owa droga dla firmy? • Kiedy przedsiębiorstwo powinno się zatrzymać,by oszacować swoją pozycję? • W jaki sposób najlepiej zwery- fikować zajmowane miejsce na rynku? • Co należy zrobić,by je polepszyć?
Odpowiedzi na te pytania oraz wiele innych dostarcza niniejsza książ- ka. Stanowi ona bowiem swoisty przewodnik po audycie strategicznym, będący kompleksową weryfikacją systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie.To badanie obejmuje diagnozę strategiczną,jak również jest uzupełnione poprzez metadiagnozę systemu podejmowania decyzji strategicznych,począwszy od elementarnych kwestii dotyczących racjonalności oceny pozycji konkurencyjnej,a skończywszy na kadrze kie- rowniczej,której decyzje znajdują swoje przełożenie w specyficznej i uni- kalnej ścieżce rozwoju obranej przez podmiot.
Ponadto,rzeczą istotną pozostaje fakt, iż audyt strategiczny pozwala na zredukowanie ryzyka strategicznego,które jest prawdopodobieństwem wystąpienia w przyszłości negatywnych skutków ekonomicznych błędnych decyzji strategicznych podjętych w przeszłości.W konsekwencji opracowanie to wskazuje na kierunki i metody zredukowania ryzyka strategicznego poprzez odpowiednią kontrolę systemu zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie.
Co więcej,nowatorstwo zaprezentowanego podejścia polega na zintegrowaniu analizy ryzyka strategicznego z analizą ryzyka operacyjnego,przejętą z sektora usług finansowych.Wartość książki tkwi również w tym,że został w niej zaprezentowany i omówiony przykład autorskiego audytu strategicznego oraz przeprowadzona została analiza konkretnych przypadków firm operujących na różnorodnych rynkach.
Wszystko to wskazuje na audyt strategiczny nie jako na następną stricte teoretyczną i nie do końca użyteczną metodę,ale przede wszystkim prak- tyczne narzędzie,które można z sukcesem wdrożyć w niemalże każdej or- ganizacji i tym samym wpłynąć na polepszenie jej pozycji rynkowej.
|