Prezentowany podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych.
Autorzy przedstawili w nim: • istotę i znaczenie badań marketingowych; • przygotowanie badania marketingowego; • gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; • realizację badania marketingowego i prezentację jego wyników; • stosowanie statystyki w badaniach marketingowych; • wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; • międzynarodowe badania marketingowe. Podręcznik uzupełniają opisy studiów przypadków, co pozwala ugruntować wiedzę i przygotować się do samodzielnego zaprojektowania i realizacji badania marketingowego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów.
Spis treści:
I. Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań marketingowych
1. Istota i znaczenie badań marketingowych 1.1. Dane i informacje marketingowe 1.2. Badania marketingowe jako ogniwo systemu informacji marketingowej 1.3. Pojęcie i geneza badania marketingowego 1.4. Cel i zakres badań marketingowych 1.5. Rodzaje badań marketingowych 1.6. Organizacja badań marketingowych 1.7. Etyka w badaniach marketingowych
2. Przygotowanie badania marketingowego 2.1. Etapy przygotowania badania 2.2. Zdefiniowanie problemu badawczego i poszukiwanie oczekiwanych informacji 2.3. Dobór próby do badania 2.4. Wybór metody zbierania danych i przygotowanie instrumentów służących do pomiaru 2.5. Pozostałe czynności przygotowawcze
3. Gromadzenie danych pierwotnych 3.1. Informacje wstępne 3.2. Ilościowe dane pierwotne 3.3. Jakościowe dane pierwotne
4. Budowa instrumentu pomiarowego 4.1. Pojęcie i rodzaje instrumentów pomiarowych 4.2. Zasady budowy kwestionariusza badawczego 4.3. Zasady budowy, kolejność i rodzaje pytań kwestionariuszowych 4.4. Skale pomiarowe i skalowanie odpowiedzi
5. Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników 5.1. Redukcja i redakcja danych 5.2. Analiza i interpretacja danych 5.3. Prezentacja danych i wyników badania 5.4. Ocena wyników badania 5.5. Możliwe błędy w badaniu marketingowym 5.6. Korzyści ze stosowania programów SPSS i STATISTICA
6. Statystyka w badaniach marketingowych 6.1. Cel i zakres stosowania statystyki w badaniach marketingowych 6.2. Mierniki stosowane do opisu statystycznego badanej populacji i próby 6.3. Wnioskowanie statystyczne w analizie struktury zjawisk rynkowych 6.4. Analiza związków przyczynowo-skutkowych między badanymi zmiennymi rynkowymi 6.5. Analiza dynamiki zjawisk rynkowych 6.6. Obliczanie mierników statystycznych z wykorzystaniem programu Microsoft Excel
7. Wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją 7.1. Specyfika Internetu w procesie badań marketingowych 7.2. Źródła danych w internetowych badaniach marketingowych 7.3. Badania ilościowe i jakościowe w Internecie 7.4. Segmentacja e-klientów i jej kryteria
8. Międzynarodowe badania marketingowe 8.1. Specyfika działalności przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych 8.2. Istota i znaczenie podejść emic i etic w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.3. Czynniki określające wtórne źródła danych w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.4. Rodzaje i zakres pierwotnych źródeł danych w międzynarodowych badaniach marketingowych 8.5. Typologia międzynarodowych badań marketingowych
II. Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych. Studia przypadków
9. Badanie i pomiar satysfakcji klienta 10. Badanie lojalności klienta 11. Badanie zachowań konsumentów 12. Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa 13. Badanie nowego produktu 14. Badanie cen 15. Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji 16. Badanie wybranych narzędzi promocji 16.1. Reklama 16.2. Promocja sprzedaży
17. Studia przypadków 17.1. Badanie marketingowe dla Kwiaciarni Wysyłkowej ,,Bratek’’ 17.2. Badanie i pomiar satysfakcji klienta w Pizzerii ,,Arturo’’ 17.3. Bankowość elektroniczna — badanie lojalności klientów 17.4. Badanie marketingowe dla firmy KRA-NAP 17.5. Badanie marketingowe dla firmy Doris-Davidson 17.6. Planetarium 17.7. Wprowadzenie na rynek nowego produktu 17.8. Badanie ceny produktu 17.9. Badanie skuteczności kampanii marketingowej firmy Top Furniture S.A. 17.10. Ekspansja międzynarodowa firmy Beauty 17.11. Agencja Rozwoju
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,92zł
|