Tytuł: | Biznes a ochrona konkurencji Wydanie 2 | | Autor: | Anna Fornalczyk | | ISBN: | 978-83-264-3787-8 | | Ilość stron: | 232 | | Data wydania: | 07/2012 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji.
Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:
• Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji? • Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku? • Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji? • Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.
Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.
Spis treści:
1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji Konkurencja: rywalizacja i kooperacja Konkurencja w sektorze Konkurencja na rynku Ekonomiczne przesłanki prawnej ochrony konkurencji Rynek właściwy dla działania przedsiębiorstwa Rynki konglomeratowe i sąsiednie Bariery wejścia i wyjścia z rynku właściwego
2.Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa Dominacja rynkowa jako cel strategii zarządzania przedsiębiorstwem Kryteria pomiaru udziału rynkowego przedsiębiorstwa Kryteria oceny pozycji i siły rynkowej przedsiębiorstwa Skuteczna strategia biznesowa i antymonopolowe kłopoty Typowe zachowania firm dominujących na rynku Praktyki cenowe przedsiębiorstwa dominującego na rynku właściwym
3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw Motywy porozumiewania się przedsiębiorstw Porozumienia przedsiębiorstw ograniczające konkurencję Porozumienia kartelowe Przykłady łagodzenia kar pieniężnych dla uczestników karteli Kartel podany do publicznej wiadomości Porozumienia dystrybucyjne
4. Koncentracja i konkurencja Koniunktura gospodarcza i koncentracja przedsiębiorstw Przyczyny transakcji F&P Kooperacyjny i koncentracyjny charakter transakcji Przyjazne i wrogie F&P Udane i nieudane transakcje F&P Koncentracja i wzrost siły rynkowej jej uczestników Kryteria oceny wpływu planowanej koncentracji na stan konkurencji Ocena planowanych koncentracji w praktyce orzeczniczej KE
5. Ochrona konkurencji w Polsce Prawo konkurencji przed zmianami z 1989 roku Ochrona konkurencji w procesie transformacji gospodarczej po 1989 roku Polityka gospodarcza i skuteczność prawa konkurencji Wpływ UOKiK na podmiotową strukturę rynków produktowych i geograficznych Rola UOKiK w tworzeniu prawa Ochrona konsumentów Negocjacje członkostwa Polski w Unii Europejskiej
|