Tytuł: | Biznes nowych możliwości Czterolistna koniczyna - nowy paradygmat biznesu | | Autor: | Robert Kozielski | | ISBN: | 978-83-264-4190-5 | | Ilość stron: | 212 | | Data wydania: | 02/2013 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 17.0x24.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły spektakularny sukces. Omówiono w niej elementy nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym.
Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie (Redan), jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm) lub jako analityk (RMF FM, Kruk, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl, Kolporter). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także weryfikowana podczas współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP.
Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę przyjemną, a niekiedy frapującą.
Rozdziały:
1. Zmiana paradygmatu biznesu Przełomowe zmiany czy ciągła ewolucja? Tradycyjny paradygmat biznesu Nowa gospodarka - nowe rynki, nowe możliwości W poszukiwaniu uniwersalnej zasady Przyczyny długowieczności organizacji W poszukiwaniu doskonałości Przyczyny porażek Ewolucja sposobów konkurowania W kierunku nowych możliwości biznesowych
2. W poszukiwaniu możliwości biznesowych Serendipity - nieoczekiwane odkrycia wyczekiwanych wartości mBank - okno możliwości biznesowych Możliwości biznesowe - widzieć, wiedzieć, rozumieć Wiedzieć jak Made in the World - przykłady metod poszukiwania przełomowych rozwiązań Rozumienie możliwości biznesowych
3. Koncept i model biznesowy Marzenie, które staje się rzeczywistością Koncept i model biznesowy - awers i rewers sukcesu firmy Koncept i model biznesowy w praktyce - jak się uczyć, to od najlepszych Spójny koncept i efektywny model jako fundamenty działań operacyjnych
4. Sprawność operacyjna Codzienny bohater Aflofarm - sprawność w działaniu, czyli marketing WRS Maszyna parowa XXI wieku - redefinicja strategii i sprawności operacyjnej Zmiana i chaos - nowe podejście do strategii firmy Zarządzanie zmianą a synergia strategii i sprawności operacyjnej Strategia a operacje rynkowe - elastyczna strategia czy strategia elastyczności Burzenie silosów organizacyjnych - projekty kontra hierarchia zarządzania Poza schematem - poszukiwanie własnej drogi Sprawność operacyjna - wymiar strategiczny i taktyczny
5. Kultura organizacyjna i lider Tajemna moc - magia działa WOŚP - kultura i lider Lider - kwestia nadania, urodzenia czy wychowania? Źródła władzy lidera Zadania lidera Lider i menedżer - podobieństwa i odmienności Lider z urodzenia - umiejętności i cechy lidera Lider z wychowania Niech magia działa - lider jutra Inteligencja lidera Organizacja jako fabryka liderów Kultura organizacyjna - niewidzialna siła, prawdziwa moc Kultura organizacyjna sukcesu Czym jest kultura organizacyjna? Kultura firmy - organizację uczącą się można zbudować! Kultura i lider - dusza organizacji jutra
6. Nowy paradygmat biznesu organizacji jutra Cztery "N" współczesnego środowiska biznesowego Nowy paradygmat biznesu - mali mogą więcej, wszyscy mogą wiele
|