Tytuł: | Blogi i wirtualne społeczności wykorzystanie w marketingu | | Autor: | Grzegorz Mazurek | | ISBN: | 978-83-7526-620-7 | | Ilość stron: | 208 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Blog" i "wirtualne społeczności" to nowe pojęcia w marketingu, które są synonimami innowacyjnych metod i sposobów komunikowania się organizacji z otoczeniem. Książka ta stanowi kompendium wiedzy na temat biznesowego wykorzystania wirtualnych pamiętników - blogów. Jest jednocześnie próbą wyjaśnienia zjawiska wirtualnych społeczności oraz ich znaczenia nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla samego marketingu.
W książce przedstawiono reguły i procedury projektowania bloga firmowego oraz budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej, które zilustrowano wieloma przykładami. Szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:
• cechy bloga i modele jego wykorzystania w biznesie • korzyści z zastosowania blogów do celów marketingowych • etapy projektowania bloga firmowego • warunki skutecznego zastosowania blogów firmowych • mierniki skuteczności projektu blogowego • idea Web 2.0 i jej wykorzystanie w marketingu przedsiębiorstw • pojęcie wirtualnych społeczności konsumenckich i ich znaczenie marketingowe • etapy budowania wirtualnej społeczności konsumenckiej • czynniki sukcesu projektu społecznościowego w Internecie
W książce zamieszczono również dziesięć obszernych studiów przypadku (case studies) z rynku polskiego, które pokazują, jak te innowacyjne narzędzia marketingowe udało się wdrożyć na naszym rodzimym rynku.
Rozdziały:
O autorze
Podziękowania
Wstęp
1. Blogi
Blog firmowy a witryna internetowa Cechy bloga Modele wykorzystania blogów Blogi w liczbach Elementy funkcjonalne bloga Kreacja graficzna bloga Zasoby i warunki prowadzenia bloga firmowego Korzyści z wykorzystania bloga do celów biznesowych Etapy projektowania bloga firmowego Wykorzystanie bloga w komunikacji wewnętrznej Komercyjne wykorzystanie blogów Zakończenie
2. Wirtualne społeczności konsumenckie
Web.2.0 Znaczenie wirtualnych społeczności konsumenckich dla marketingu Narzędzia sprzyjające tworzeniu wirtualnych społeczności Rodzaje społeczności Korzyści dla internautów Korzyści dla specjalistów od marketingu Fundamenty wirtualnej społeczności konsumenckiej Teoria motywacji Maslowa - on-line Etapy tworzenia społeczności Czynniki sukcesu projektu społecznościowego - diament społecznościowy Modele biznesowego wykorzystania społeczności Liderzy opinii i ambasadorzy marek Zakończenie
3. Analizy przypadków
Blog firmowy Blog korporacyjny FRoSTA Blog branżowy - Interaktywnie.com Projekt społecznościowy moBlog Blog specjalistyczny Blog firmowy e-Lady.pl Blog wewnętrzny Ideo Projekt społecznościowy Winiary Projekt społecznościowy Messenger Service Stolica SA (obecnie UPS Polska) Projekt społecznościowy Sunsilk.pl
|