Tytuł: | Budowanie zaangażowania pracowników Zestaw narzędzi | | Autor: | Rita McGee | | ISBN: | 978-83-264-8213-7 | | Ilość stron: | 300 | | Data wydania: | 04/2015 (wydanie 2 ) | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 21.5x30.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 129.00zł | |
Książka zawiera zestaw 58 nowoczesnych narzędzi i sposobów podejścia do budowania zaangażowania pracowników. Zamieszczone w niej materiały w sposób kompleksowy przedstawiają proces budowania zaangażowania - począwszy od rozpoznania potrzeb danej organizacji, poprzez określenie strategii budowania zaangażowania i wdrażanie jej w życie, po stworzenie zaangażowanego przedsiębiorstwa, umiejącego rozwijać się i uczyć.
Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na kluczowe pytania: • Jakie elementy są potrzebne do budowania zaangażowania pracowników? • W jaki sposób specjaliści ds. HR i konsultanci mogą pomóc w osiągnięciu zaangażowania? • Kto powinien włączyć się w ten proces?
Szczegółowe wytyczne zawarte w książce pozwalają na skuteczne zastosowanie zaproponowanych narzędzi we własnej organizacji.
Narzędzia dotyczą następujących zagadnień: • badanie zaangażowania pracowników, • tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań, • kształtowanie zaangażowania zespołów, • wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników, • sposoby angażowania interesariuszy, • rekrutacja nastawiona na zaangażowanie, • nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania, • komunikacja nastawiona na zaangażowanie, • podejście do nauki i rozwoju służące zwiększaniu zaangażowania.
Adresaci: Publikacja jest adresowana do specjalistów ds. HR i konsultantów.
Publikacja zawiera obszerny zestaw materiałów dostępnych w wersji elektronicznej do pobrania ze strony po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Materiały te można modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb organizacji.
Rozdziały:
CZĘŚĆ 1. PODSTAWY ZAANGAŻOWANIA
Część 1.1. Moduł 1 - biznesowe uzasadnienie zaangażowania pracowników Narzędzie 1. Jak inni uzasadniają potrzebę zaangażowania? Narzędzie 2. Parametry oceny
Część 1.2. Moduł 2 - określenie punktu wyjścia Narzędzie 3. Zbieranie danych na temat zaangażowania Narzędzie 4. Tworzenie kwestionariusza oceny zaangażowania Narzędzie 5. Badanie opinii pracowników Narzędzie 6. Wywiad z przełożonymi Narzędzie 7. Badanie opinii klientów
Część 1.3. Moduł 3 - wyjaśnienie podstaw zaangażowania Narzędzie 8. Określenie celów przedsiębiorstwa Narzędzie 9. Pułapki, których należy unikać Narzędzie 10. Rola wartości Narzędzie 11. Tworzenie deklaracji systemu wartości Narzędzie 12. Określenie oczekiwań pracodawcy względem pracowników Narzędzie 13. Zrozumienie oczekiwań pracowników względem pracodawcy
CZĘŚĆ 2. OKREŚLENIE STRATEGII SUKCESU
Część 2.1. Zespoły i ich rola w procesie budowania zaangażowania Narzędzie 14. Zmotywowany członek zespołu Narzędzie 15. Zespoły samozarządzające Narzędzie 16. Zespoły wirtualne Narzędzie 17. Ocena pracy zespołu Narzędzie 18. Skuteczne strategie pracy zespołowej Narzędzie 19. Strategie radzenia sobie ze stresem - zespoły pod presją Narzędzie 20. Rozrywka w pracy
Część 2.2. Wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników Narzędzie 21. Inspirowanie pracowników - model Blooma Narzędzie 22. Budowanie marki przywództwa dla wzrostu zaangażowania Narzędzie 23. Kluczowe zachowania kadry kierowniczej w procesie budowy zaangażowania Narzędzie 24. Zarządzanie motywacją w celu zwiększenia zaangażowania Narzędzie 25. Zespół kierowniczy najwyższego szczebla a zaangażowanie pracowników Narzędzie 26. Zachowania szkodzące zaangażowaniu Narzędzie 27. Podtrzymywanie motywacji i zaangażowania w zespołach oraz zarządzanie w okresach silnej presji
Część 2.3. Angażowanie interesariuszy Narzędzie 28. Identyfikowanie kluczowych relacji i obszarów zaangażo wania Narzędzie 29. "Głos" pracowników
CZĘŚĆ 3. PRZEJŚCIE DO DZIAŁAŃ - ETAP REALIZACJI
Część 3.1. Wyjaśnienie "kontraktu" zatrudnienia Narzędzie 30. Definicja uczciwego dnia pracy Narzędzie 31. Czynniki budujące zaangażowanie Narzędzie 32. Tworzenie deklaracji "całkowitego wynagrodzenia" i jej związek z zaangażowaniem
Część 3.2. Rekrutacja nastawiona na zaangażowanie Narzędzie 33. Czy istnieje "właściwy" typ pracownika? Narzędzie 34. Czego warto szukać u potencjalnego kandydata do pracy? Narzędzie 35. Czego użyć do oceny kandydata, szukając atrybutów zwiększających zaangażowanie pracowników? Narzędzie 36. Opis stanowiska pracy Narzędzie 37. Różnice indywidualne
Część 3.3. Nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania Narzędzie 38. Przegląd różnych metod i rodzajów nagradzania oraz ich wpływ na zaangażowanie - które z nich motywują? Narzędzie 39. Rola zarządzania wynikami i jego związek z zaangażowaniem Narzędzie 40. Rola kompetencji w obszarze zaangażowania Narzędzie 41. Radzenie sobie ze słabymi wynikami przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu zaangażowania Narzędzie 42. Zaangażowanie osób, które uniknęły zwolnień Narzędzie 43. Wyrażanie uznania i jego związek z zaangażowaniem
Część 3.4. Komunikacja nastawiona na zaangażowanie Narzędzie 44. Metody i techniki komunikowania celów i oczekiwań Narzędzie 45. Usprawnianie kanałów i procesów komunikacyjnych Narzędzie 46. Współpraca i komunikacja z przedstawicielami pracowników Narzędzie 47. Komunikacja w sytuacji kryzysowej
CZĘŚĆ 4. NAUKA I ZAANGAŻOWANIE
Część 4.1. Warunki zaangażowania Narzędzie 48. Ocena zewnętrzna metodą scenariuszy Narzędzie 49. Koncentracja na wewnętrznych procesach
Część 4.2. Zaangażowane przedsiębiorstwo Narzędzie 50. Zaangażowane przedsiębiorstwo to przedsiębiorstwo, które się uczy Narzędzie 51. Podejście przedsiębiorstwa do nauki i rozwoju
Część 4.3. Zaangażowana jednostka Narzędzie 52. Wdrożenie i zaangażowanie Narzędzie 53. Praca ze strefami komfortu - zdolność uczenia się Narzędzie 54. Jak osiągnąć stan przepływu (flow)? Narzędzie 55. Cykle energetyczne Narzędzie 56. Czy dbamy o zadowolenie "pokolenia Milenium"? Narzędzie 57. Rozwój kadry kierowniczej w celu zwiększenia zaangażowania Narzędzie 58. Narzędzie samooceny zdolności kierowniczych
|