Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw 51.00zł
Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw

Tytuł: Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
Autor: Dworak Janusz, Falencikowski Tadeusz
ISBN: 978-83-7556-210-1
Ilość stron: 314
Data wydania: 2009
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 51.00zł


Nauka o organizacji i zarządzaniu w obecnym czasie skupia swoja uwagę przede wszystkim na opracowaniu nowatorskich rozwiązań, dzięki którym współczesne przedsiębiorstwo będzie mogło konkurować na różnych rynkach. Specyfika polskiej gospodarki zmusza do poszukiwań, które pozwolą jej na szybkie dostosowanie się do zdarzeń, jakie niosq z sobą procesy globalizacji i integracji. Wymaga to od ośrodków akademickich czynnego włączenia się w nurt tych poszukiwań. Wyrazem tych działań jest niniejsza publikacja, w której można znaleźć treści związane m.in. z:
-zarządzaniem przedsiębiorstwem w kryzysie,
-odpowiedzialnością kadry kierowniczej,
-oddziaływaniem instytucji publicznych na rozwój gospodarki,
-przesłankami do tworzenia organizacji sieciowych,
-teorią motywacji i postaw.
Autorzy prac mają nadzieję, że ich lektura zainspiruje czytelników nie tylko do wdrażania teoretycznych aspektów badań w zakładach pracy, ale również do śledzenia prac nad celami i uwarunkowaniami funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw jakie prowadzą pracownicy i współpracowników Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.

Rozdziały:

Wprowadzenie
Część I Cele współczesnych przedsiębiorstw
1. Cele i uwarunkowania strategiczne dealerów samochodów osobowych
w województwie pomorskim - Wojciech Machel, Bogdan Nogalski
1.1. Myślenie strategiczne - analiza konkurencji
1.2. Myślenie strategiczne - wyznaczanie celów
Bibliografia
2. Paradygmat celu zagregowanego w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
- Aleksandra Szuścicka
2.1. Istota i miejsce paradygmatu celu w przedsiębiorstwie
2.2. Charakterystyka celów w funkcjonowaniu przedsiębiorstw
2.3. Maksymalizacja wartości przedsiębiorstwa jako nadrzędny cel współczesnych
podmiotów gospodarczych
2.4. Kształtowanie wartości rynkowej w ramach realizacji zagregowanego
celu przedsiębiorstw
2.5. Rola celu zagregowanego w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych
Bibliografia
3. Praktyczne sposoby rangowania i analizy celów na przykładzie firmy ZK
- Grzegorz Wudarzewski
3.1. Znaczenie problematyki rangowania w budowaniu i analizowaniu
systemu celów
3.2. Struktura celów Firmy ZK na lata 2008-2012
3.3. Rangowanie celów przedmiotowych Firmy ZK
3.4. Rangowanie strategicznych celów efektywnościowych Firmy ZK
Bibliografia
4. Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem przez cele
- Julianna Bartosewicz
4.1. Cele przedsiębiorstwa w interpretacji ogólnej
4.1.1. Przydatność i rola celów w zarządzaniu współczesnym
przedsiębiorstwem
4.1.2. Rodzaje celów w zarządzaniu
4.1.3. Cele określane przez przedsiębiorstwo
4.1.4. Cechy celów przedsiębiorstwa
4.2. Zarządzanie przez cele
4.2.1. Założenia systemu zarządzania przez cele
4.2.2. Składowe systemu zarządzania przez cele oraz ich wewnętrzna
korelacja
4.3. Propozycja poprawy sposobu realizacji celów współczesnego przedsiębiorstwa. .
4.3.1. Propozycja zastosowania modelu ścieżki do celu
4.3.2. Zmiana planowa w realizacji celów przedsiębiorstwa
4.3.3. Świadomość zarządzających oraz społeczna a realizacja celów
przedsiębiorstwa
4.3.4. Podejście do pracowników oraz modyfikacja zachowań pracowniczych.
4.3.5. Dodatkowa propozycja sposobu realizacji celów współczesnego
przedsiębiorstwa
Bibliografia
Część II Uwarunkowania organizacyjne funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
5. Aspekty ontologiczne odpowiedzialności kierowniczej - Tadeusz Faleiicikowski
5.1. Pojęcie odpowiedzialności kierowniczej
5.2. Charakter ontologiczny odpowiedzialności kierowniczej

5.2.1. Cechy ontologiczne odpowiedzialności kierowniczej
5.2.2. Momenty bytowe odpowiedzialności kierowniczej
5.2.3. Fundament bytowy i nosiciel odpowiedzialności kierowniczej
Bibliografia
6. Controlling w odniesieniu do systemu produkcyjnego
- Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski
6.1. Zarządzanie przez controlling
6.2. Charakterystyka obiektu badawczego
6.3. Controlling w strukturze zadań zakładu produkcyjnego
Bibliografia
7. Ewolucja modelu biznesu na przykładzie Zoho.com - Wojciech A. Kubiak
7.1. Modele biznesu w branży producentów oprogramowania
7.2. Analiza modelu Zoho.com
7.2.1. Wartość oferowana klientowi, zakres oferty, polityka cenowa
i źródła przychodów
7.2.2. Umiejętności firmy, trwałość przewagi konkurencyjnej,
realizacja modelu
Bibliografia
8. Restrukturyzacja przedsiębiorstw połowowych - Joanna Schomburg
8.1. Istota restrukturyzacji przedsiębiorstw
8.2. Przyczyny restrukturyzacji
8.3. Cele i rodzaje restrukturyzacji
8.4. Proces restrukturyzacji
8.5. Uwarunkowania restrukturyzacji sektora rybołówstwa morskiego
Bibliografia
9. Rola długofalowego planowania w nieprzewidywalnej współczesnej gospodarce
- Andrzej Kaleta
Bibliografia
10. Strategia "Rzeczpospolitej" - w sprzecznościach misji, celów i otoczenia
marketingowego - Jan Kreft
10.1. Pozycja "Rzeczpospolitej" na rynku czytelniczym i reklamowym
Otoczenie marketingowe
10.3. Pozycja rynkowa, misja i cel
10.4. Strategie konkurencji
10.5. Siła medium
Bibliografia
11. Struktura firm wiedzy - Krzysztof Łobos
11.1. Cel
11.2. Konstrukcja organizacji
11.3. Obszary zastosowania, efekty
Bibliografia
12. Teorie motywacji i postaw - Tomasz Wszeborowski
12.1. Pojęcie motywu
12.2. Teorie motywu
12.3. Pojęcie postawy
12.4. Elementy postawy
12.5. Właściwości postawy
Bibliografia
13. Wielowariantowe strategie rozwoju - przykład Fabryki Mebli FORTE SA
- Gabriela Osiecka
13.1. Fundamenty strategii rozwoju FORTE SA
13.2. Prezentacja poszczególnych strategii rozwoju FORTE SA

13.2.1. Usprawnienie przepływu informacji
13.2.2. Pozyskanie obecnych pracowników dla celów FORTE SA
13.2.3. Wprowadzenie funkcji managera produktu (MP)
13.2.4. Organizacja Centrum Logistycznego (CL)
13.2.5. Organizacja służb controllingowych
13.2.6. Optymalizacja zatrudnienia ukierunkowana
na wzrost produktywności
13.2.7. Optymalizacja stanów magazynowych w magazynach materiałowych
i magazynach elementów gotowych
13.2.8. Budowa struktury i relacji między poszczególnymi jej elementami. .
13.3. Pozostałe cele strategiczne FORTE SA
13.3.1. Zdobycie silnej (partnerskiej) pozycji w stosunkach z istniejącymi
i przyszłymi organizacjami w kraju i za granicą

13.3.2. Wypracowanie zysku dzięki systematycznemu rozwojowi
i finansowanie go z tego źródła
13.3.3. Sojusz strategiczny z innymi producentami mebli
Bibliografia
14. Wykorzystanie pozycjonowania w procesie budowy strategii
konkurencyjności firm - Janusz Dworak
14.1. Pozycjonowanie dwuwskaźnikowe
14.2. Pozycjonowanie trajektorii strategicznych przedsiębiorstw
14.3. Pozycjonowanie wielowymiarowe
Bibliografia
15. Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie - alians jako sposób na przetrwanie
i rozwój - Zbigniew Małara
15.1. W poszukiwaniu recepty na udany alians
15.2. Alianse strategiczne w praktyce organizacyjnej
Bibliografia
16. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach jako kryterium przetrwania
w warunkach globalnych -Jagienka Rześny-Cieplińska
16.1. Znaczenie zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach
16.2. Systematyka rodzajów strategii funkcjonalnych przedsiębiorstw
16.3. Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwach w warunkach globalnych
Bibliografia
Część III Uwarunkowania rynkowe funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
17. An Enterprise's Size And Technological Innovations. Economies Of Scalę
And Seope In The Polish Enterprises - Teresa Kamińska, Grzegorz Dzwonnik
17.1. Concepts of economies of scalę and economies of scope
as concerns IT utilization
17.2. Methodological approach
17.3. Are large firms able to make better use of IT than smaller ones with reference
to economies of scalę and economies of scope?
17.3.1. Internal integration
17.3.2. Business processes reengineering
17.3.3. Business network reengineering
References
18. Analiza porównawcza efektywności powszechnych towarzystw emerytalnych
na przykładach firm z grup kapitałowych PZU i AIG - Jarosław Poteraj
18.1. Powszechne towarzystwa emerytalne
18.1.1. Informacje ogólne
18.1.2. Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA
18.1.3. AIG Powszechne Towarzystwo Emerytalne SA
18.2. Efektywność wykorzystania powierzonego kapitału
18.2.1. Wskaźnik rentowności netto kapitału własnego
18.2.2. Obliczenia wartości wskaźnika rentowności netto kapitału własnego
18.2.3. Interpretacja otrzymanych rezultatów
18.3. Efektywność inwestycji dla akcjonariuszy
18.3.1. Wartość bieżąca netto oraz wewnętrzna stopa zwrotu
18.3.1.1. Wartość bieżąca netto
18.3.1.2. Wewnętrzna stopa zwrotu
18.3.2. Wykorzystanie metod wartości bieżącej netto oraz wewnętrznej stopy
zwrotu do oceny zrealizowanych projektów inwestycyjnych w PTE
grup PZU i AIG
Bibliografia
19. Klastry morskie jako czynnik konkurencyjności polskiej gospodarki morskie
- Tomasz Nowosielski
19.1. Koncepcja klastrów w gospodarce
19.2. Wpływ klastrów na kształtowanie konkurencyjności przedsiębiorstw
19.3. Charakterystyka klastrów morskich - rozwiązania zrealizowane
19.4. Klastry morskie w Polsce - założenia koncepcyjne i ich realizacja
19.5. Efekty funkcjonowania klastrów morskich
Bibliografia
20. Nowe kanały dystrybucji kart kredytowych jako innowacje marketingowe
współczesnych przedsiębiorstw handlowych - Adam Rudzewicz
20.1. Hipermarkety
20.2. Karta kredytowa
20.3. Dystrybucja produktów bankowych
20.4. Analiza kart kredytowych oferowanych w hipermarketach
20.5. Efekty partnerstwa banku i hipermarketu
Bibliografia
21. Oddziaływanie inwestycji publicznych na inwestycje przedsiębiorstw prywatnych w Polsce w latach 1995-2007 - Tomasz Landsberg
21.1. Istota procesu inwestycyjnego
21.1.1- Teoretyczne podstawy pojęcia inwestycji i kapitału
21.1.2. Rola państwa w gospodarce
21.1.3. Podstawowe różnice między inwestycjami prywatnymi, a publicznymi.
21.2. Inwestycje w ujęciu statystycznym
Bibliografia
22. Rynkowe uwarunkowania lokalizacji centrum logistycznego w Gdańsku
-Adam Mytlewski, Andrzej Jezierski
22.1. Funkcje centrum logistycznego
22.2. Atrybuty lokalizacyjne Gdańska
22.3. Uwarunkowania popytowe lokalizacji centrum logistycznego
22.4. Uwarunkowania podażowe lokalizacji centrum logistycznego w Gdańsku
Bibliografia
23. Udział instytucji rządowej w działaniach na rzecz rozwoju regionu
innowacyjnego na przykładzie Wschodniej Anglii - Adam Wasiołka
23.1. Innowacyjność regionów europejskich
23.1.1. Istota regionu innowacyjnego Wschodniej Anglii
23.1.2. Wschodnia Anglia jako węzeł transportowy
23.1.3. Wspieranie badań i rozwoju Wschodniej Anglii
23.2. Systemy innowacyjne a wzrost gospodarczy
23.2.1. Czynniki determinujące siłę systemów innowacyjnych
23.3. Wspieranie innowacyjności na przykładzie East of England Development
Agency (EEDA)
23.3.1. Regionalna promocja i wdrażanie technologii
informatyczno-komunikacyjnych (ICT)
23.3.2. Obszary działania ICT w ramach EEDA
Bibliografia
24. Zmiany w gospodarce jako przesłanki tworzenia organizacji sieciowych
- Krzysztof Niestrój
24.1. Zmiany w charakterze pracy ludzi
24.2. Odchodzenie od hierarchii
24.3. Ograniczenia reinżynieringu
24.4. Prosumentyzm
24.5. Dostrzeżenie zagrożeń związanych z cyklem "drgającego stanu równowagi"
24.6. Złożoność otoczenia uniemożliwiająca prognozowanie
24.7. Wirtualizacja
Bibliografia

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Drzewa i krzewy Atlas
Drzewa i krzewy Atlas
Praca zbiorowa
Dragon
Zioła na talerzu 75 pysznych przepisów 15 aromatycznych historii
Zioła na talerzu 75 pysznych przepisów 15 aromatycznych historii
Praca zbiorowa
Edipresse Polska
Sekret radosnego życia
Sekret radosnego życia
Tommy Newberry
eSPe
Wstęp do algebry Część 1 Podstawy algebry
Wstęp do algebry Część 1 Podstawy algebry
Aleksiej I. Kostrikin
PWN
Ostatnia dziewczyna O mojej niewoli i walce z Państwem Islamskim
Ostatnia dziewczyna O mojej niewoli i walce z Państwem Islamskim
Jenna Krajeski
Prószyński
Najdalsza podróż
Najdalsza podróż
Robert Monroe
Galaktyka
 Koszyk
1 x Brudne interesy Wydanie drugie
1 x Europe road map 1:4 000 000
1 x Podanie o Piaście i Popielu Studium porównawcze nad wczesnośredniowiecznymi tradycjami dynastycznym
1 x Inżynieria materiałowa Wydanie 4
1 x Amon Mój dziadek by mnie zastrzelił
1 x Korporacyjni Herosi Daj pracownikom wolną rękę zdynamizuj klientów przekształć swoją firmę
1 x Układy elektroniczne część 2 Układy analogowe nieliniowe i impulsowe
1 x Dochody nieujawnione
1 x MS Office 2016 PL w biurze i nie tylko
1 x Chopin LUX wersja polska
1 x Język reklamy
1 x Koronny nr 1 Pseudonim Masa
1 x Historia średniowiecza
1 x Czy kobieta istnieje? Spór o pojęcie kobiecości pomiędzy esencjalizmem i antyesencjalizmem we współczesnej myśli feministy
1 x Patologiczny hazard Poradnik dla osób grających niebezpiecznie, zagrożonych schorzeniem, ich rodzin oraz terapeutów
1 x Zakazany układ
1 x Potęga technologii informatycznych Poradnik sztuki przetrwania nie tylko dla CIO
1 x Czysta krew i filozofia Wampiry stają się naprawdę niegrzeczne
1 x Jak założyć i rozwinąć własną firmę
1 x Trening Komandosa Royal Marines
1 x Berlin 1945
1 x Alchemia duchowego rozwoju. Inteligencja duchowa dla zaawansowanych
1 x Apteczka prawna Lex bez łez
1 x Choroby zakaźne i pasożytnicze u dzieci
1 x Poradnik rehabilitacji domowej Chory leżący Ćwiczenia i opieka
1 x Dobra krew W krainie reniferów, bogów i ludzi
1 x (U)sługi domowe
1 x Instytucja Gravamen w postępowaniu karnym
1 x Sny Morfeusza
1 x Samoloty i Zakłady Lotnicze II Rzeczpospolitej
1 x Zarządzanie wieloma projektami
1 x Choroby nerwowo-mięśniowe
1,952.05zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Fizyka
Odkryj smak fizyki Wydanie 2

Odkryj smak fizyki Wydanie 2

44.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN