Tytuł: | Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych | | Autor: | Patrycja Łychmus | | ISBN: | 978-83-255-1533-1 | | Ilość stron: | 144 | | Data wydania: | 07/2010 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 34.00zł | |
Książka ukazuje możliwości wykorzystania metody coachingu do transferu wiedzy podczas treningów kierowniczych. Poza wywodem teoretycznym zawiera wskazówki praktyczne dotyczące coachingu opartego na wiedzy w różnych typach treningów (m.in. relaksacyjnym, interpersonalnym, decyzyjnym, negocjacji, zdrowotnym, asertywności, twórczości oraz antystresowym).
Ta część pracy jest rezultatem prowadzonych przez Autorkę badań empirycznych oraz jej doświadczeń praktycznych.
W książce przedstawiono między innymi: • istotę i model coachingu opartego na wiedzy oraz możliwości jego wykorzystania w treningach kierowniczych, • metody i techniki treningowe z perspektywy transferu wiedzy, • warunki skuteczności coachingu opartego na wiedzy, • procedury i modele coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych.
Rozdziały:
Rozdział 1. Coaching oparty na wiedzy 11 1.1. Istota coachingu opartego na wiedzy 11 1.2. Model coachingu opartego na wiedzy 18 1.3. Możliwości wykorzystania coachingu opartego na wiedzy podczas treningów kierowniczych 24
Rozdział 2. Treningi kierownicze z perspektywy konwersji wiedzy 32 2.1. Metody/techniki treningowe 32 2.1.1. Techniki treningu zdrowotnego 33 2.1.2. Techniki relaksacyjne 35 2.1.3. Techniki kształtowania postaw 36 2.1.4. Techniki nabywania, utrzymania i pogłębiania wiedzy 39 2.1.5. Techniki nabywania, utrzymania i rozwijania umiejętności 42 2.1.6. Techniki kompilacyjne 46 2.2. Organizacja treningu 49 2.3. Kreowanie i transfer wiedzy w treningach kierowniczych 58 2.4. Rola trenera 59 2.5. Relacje trener–uczestnicy treningu 61
Rozdział 3. Warunki skutecznego coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych 63 3.1. Efektywne komunikowanie się 63 3.1.1. Aktywne słuchanie 63 3.1.2. Skuteczne mówienie 69 3.1.3. Efektywne sprzężenie zwrotne 71 3.1.4. Konstruktywna krytyka 75 3.2. Tworzenie pól treningowych 76 3.3. Budowanie wzajemnego zrozumienia 79 3.4. Budowanie zaufania 83 3.5. Rozpoznawanie i eliminowanie zachowań defensywnych 84
Rozdział 4. Procedury i modele coachingu opartego na wiedzy w treningach kierowniczych 87 4.1. Trening antystresowy 87 4.1.1. Założenia treningu antystresowego 87 4.1.2. Przykładowy program i techniki 89 4.1.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu antystresowym 90 4.1.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu antystresowym 91 4.1.5. Mapy procesów w coachingu opartym na wiedzy, wspierającym trening antystresowy 95 4.1.6. Efekty treningu antystresowego wspartego coachingiem opartym na wiedzy 100 4.2. Trening decyzyjny 100 4.2.1. Założenia treningu decyzyjnego 100 4.2.2. Przykładowy program i techniki 102 4.2.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu decyzyjnym 105 4.2.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu decyzyjnym 106 4.2.5. Mapy procesów w coachingu opartym na wiedzy, wspierającym trening decyzyjny 110 4.2.6. Efekty treningu decyzyjnego wspartego coachingiem opartym na wiedzy 114 4.3. Trening asertywności 116 4.3.1. Założenia treningu asertywności 116 4.3.2. Przykładowy program i techniki 118 4.3.3. Cele coachingu opartego na wiedzy w treningu asertywności 121 4.3.4. Model coachingu opartego na wiedzy w treningu asertywności 121 4.3.5. Mapy procesów w coachingu opartym na wiedzy, wspierającym trening asertywności 125 4.3.6. Efekty treningu asertywności wspartego coachingiem opartym na wiedzy 129
|