Tytuł: | Coaching Teoria praktyka studia przypadków | | Autor: | Sidor-Rządkowska Małgorzata | | ISBN: | 978-83-7526-680-1 | | Ilość stron: | 312 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.7x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 73.00zł | |
Coaching stał się w ostatnim okresie jednym z najpopularniejszych terminów. Podkreśla się powszechnie, iż stanowi on najbardziej wartościowe podejście do rozwoju zawodowego pracowników, a waga tej problematyki stale rośnie. Coaching jest bowiem optymalną strategią na trudne czasy - nie sposób znaleźć drugiej koncepcji i praktyki działania, która tak bardzo wzmacnia kulturę organizacyjną firmy.
Dostępne na naszym rynku publikacje to, niemal wyłącznie, tłumaczenia książek napisanych przez zagranicznych autorów. Prezentowana książka jest odpowiedzią na pilną potrzebę kompleksowego ujęcia problematyki coachingu w odniesieniu do realiów polskich organizacji.
Zaproszenie do współudziału w tworzeniu książki przyjęło kilkanaście osób. Są wśród nich zarówno wykładowcy akademiccy, osoby od lat pracujące w charakterze coacha, jak i specjaliści łączący te dwie funkcje. Taki dobór autorów zapewnia publikacji wszechstronną analizę zjawiska, uwzględnienie zarówno teoretycznych, jak i praktycznych aspektów procesu coachingu. Książkę wzbogacają opisy przypadków pochodzące z doświadczeń coachów działających na polskim rynku
Rozdziały:
Rozdział 1. Pojęcie i odmiany coachingu
Przegląd definicji coachingu Przegląd praktycznych podejść do coachingu Mity na temat coachingu Cele coachingu Zasady efektywnej praktyki Odmiany coachingu Coaching a inne działania wspierające: konsulting, psychoterapia, counselling, mentoring W stronę zintegrowanej definicji coachingu
Rozdział 2. Coaching a zarządzanie strategiczne
Coaching, strategia firmy, strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi Coaching procesu budowy i realizacji strategii firmy Budowa kultury coachingowej jako element strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi Podsumowanie
Rozdział 3. Coaching jako wsparcie procesu adaptacji pracowników awansowanych na stanowiska kierownicze
Sytuacja nowego menedżera Jak pomóc nowym menedżerom? Kontrakt Główne części coachingu Zadania domowe i follow up
Rozdział 4. Kompetencje profesjonalnego coacha
Skuteczny coach - kluczowe kompetencje Zakres wiedzy potrzebnej coachowi Umiejętności ważne w pracy coacha Postawa coacha Sytuacje trudne w trakcie coachingu a kompetencje coacha Stawanie się coachem - rozwijanie umiejętności i poszukiwanie własnego stylu prowadzenia coachingu
Rozdział 5. Zawieranie kontraktu coachingowego
Na co umawia się coach ze swoim klientem? Cel a myślenie problemowe Kto jest klientem coacha? Ustalenie sposobu monitorowania procesu coachingowego Etapy zawierania kontraktu Kontrakt jako cel coachingowy klienta Czas trwania procesu i raport końcowy
Rozdział 6. Coach - klient: etapy budowania relacji
Specyfika relacji coach - klient Warunki brzegowe relacji coach - klient Etapy współtworzenia relacji z klientem Autentyczne bycie w relacji
Rozdział 7. Metody i narzędzia pracy coacha
Wartości Kontakt Kto mieszka w Tobie? Sztuka pytania Od czego zacząć? Zadania coachingowe
Rozdział 8. Coaching międzykulturowy
Coaching międzykulturowy a expat coaching Kultura organizacji Kultury organizacyjne według F. Trompenaarsa Pojęcie szoku kulturowego Poziomy wrażliwości międzykulturowej w procesie coachingu Siatka orientacji kulturowych jako narzędzie pracy coacha
Rozdział 9. Mierzenie efektywności coachingu
Efektywność coachingu Badania nad efektywnością coachingu Adaptacja modelu Donalda Kirkpatricka i problem ROI "Twarde" i "miękkie" wskaźniki efektywności Ankiety i kwestionariusze w ocenie efektywności coachingu Ku przyszłości
Rozdział 10. Coaching wewnętrznego nastawienia
(Zbyt) agresywny szef sprzedaży (autentyczna historia) Zrównoważony coaching wszechstronnego lidera - model Kaplana i Kaisera Narzędzia coachingu "wewnętrznej gry" Przykłady pytań i zadań dla adepta "Wewnętrzna gra" coacha
Rozdział 11.Coaching biznesowy a psychologia pozytywna
Po co coachowi psychologia pozytywna? Coaching nastawiony na przepływ W poszukiwaniu mocnych stron Kilka szczegółowych przykładów obecności psychologii pozytywnej w coachingu biznesowym
Rozdział 12. Pojęcie i istota life coachingu
Jak uczynić czas swoim sprzymierzeńcem? Potrzeba sensu życia i samorealizacji jako źródło rozwoju Wsparcie społeczne jako życiodajna siła Pułapki współczesnej codzienności Dziesięć praw życia
Rozdział 13. Superwizja w coachingu - w odniesieniu do realiów polskich organizacji
Istota superwizji Rodzaje superwizji Superwizja audytu, terapii, konsultingu, doradztwa, mentoringu a superwizja coachingu - punkty specyficzne Badania poświęcone superwizji Jakie warunki wstępne powinien spełniać projekt superwizyjny? Sposób kontrolowania i oceny projektu coachingowego za pomocą superwizji Korzyści płynące z usystematyzowanego podejścia do kontroli projektów coachingowych Polskie doświadczenia w superwizji coachingu
Rozdział 14. Etyka coachingu
Etyka coachingu jako etyka zawodowa Kontrowersje wokół kodeksów etycznych Powinności moralne coacha w świetle kodeksów etycznych Dylematy etyczne w pracy coacha 14 zasad coacha
Studia przypadków
Studium przypadku I. Proces coachingu w Philips Lighting Studium przypadku II: Coaching Zarządu Studium przypadku III. Historia Anny Studium przypadku IV. Historia Pauliny Studium przypadku V. Historia Tomka Studium przypadku VI. Historia Adama Studium przypadku VII. Historia Piotra Studium przypadku VIII. Coaching zespołów Studium przypadku IX. Coaching zespołu z uwzględnieniem nieświadomych zjawisk grupowych Studium przypadku X. Proces superwizji w DBM Polska Studium przypadku XI. Rola superwizji w mojej pracy - wywiad z coachem
|