Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Code with me. Zostań game developerem 69.00zł 51.75zł
Code with me. Zostań game developerem

Tytuł: Code with me. Zostań game developerem
Autor: Krzysztof Pianta
ISBN: 978-83-283-4998-8
Ilość stron: 352
Data wydania: 03/2020
Format: 168x237
Wydawnictwo: HELION

Cena: 69.00zł 51.75zł


Projektuj, programuj, promuj! Zostań twórcą gier komputerowych!

Nie zaglądaj tu, nie warto! Stracisz tylko czas, na sto procent nie dowiesz się niczego ciekawego, znudzisz się i będziesz rozczarowany, bo... z pewnością nie chcesz dołączyć do prawdziwej elity programistów, zdobyć poszukiwanych na rynku umiejętności, nauczyć się czegoś naprawdę ekscytującego ani uzyskać wpływu na jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu komputerowego, prawda?

Jeśli jednak mocno pragniesz zostać twórcą gier komputerowych, dobrze trafiłeś! Ta książka powstała właśnie z myślą o tych, którzy chcą rozpocząć karierę profesjonalnego game developera. Bezboleśnie wprowadzi Cię w zagadnienia związane z tworzeniem gier sieciowych 2D w językach: HTML5, PHP i MySQL. Nauczysz się projektować oprogramowanie, dbać o jakość rozwiązania, opracowywać niezbędne materiały graficzne i dźwiękowe, a nawet promować i sprzedawać swoje dzieło.

  • Niszczenie terenu jak w grach Worms i Soldat
  • Scrollowanie obrazu (kamera 2D)
  • Pseudooświetlenie (2D lighting)
  • Manipulowanie pikselami (getImageData) i proste efekty, na przykład blur (rozmycie)
  • Różne typy kolizji, perfekcyjna kolizja (pixel perfect collision)
  • System cząsteczek (efekty 2D): efekt gwiezdny (starfield effect), deszcz, śnieg, deszcz 3D, mgła lub dym
  • NW.js (node-webkit)
  • Rysowanie prostych kształtów, obrazków i sprite'ów
  • Własny loader plików
  • Grawitacja
  • Menu obsługiwane za pomocą klawiatury lub myszy

Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnej kariery!

Rozdziały:

Rozdział 1. Wstęp do gry 2D w HTML5 7

  • 1.1. Zaczynamy 8
    • 1.1.1. Jeden kod na wszystkie platformy 8
    • 1.1.2. Narzędzia oraz konfiguracja (Notepad++), tworzenie kopii 8
  • 1.2. Klocki 8
    • 1.2.1. Świat gry (canvas, inicjalizacja) 9
    • 1.2.2. Pętla 9
    • 1.2.3. Rysujemy kwadrat, kółko, trójkąt, linie 11
    • 1.2.4. Rysujemy gracza 19
    • 1.2.5. Skalowanie obrazków 20
    • 1.2.6. Skalowanie świata gry i obiektów (proporcjonalnie) 21
    • 1.2.7. Rotacja 22
    • 1.2.8. Sterowanie klawiaturą 26
    • 1.2.9. Ulepszone sterowanie klawiaturą 29
    • 1.2.10. Prosta kolizja z innym obiektem, np. apteczką 30
    • 1.2.11. Poruszanie się w kierunku, w którym obrócona jest postać (klawiatura/mysz) 37
    • 1.2.12. Kolizja kółka z kwadratem i kółka z kółkiem 42
    • 1.2.13. Kolizja piksel po pikselu 47
    • 1.2.14. Odległość między obiektami 65
    • 1.2.15. Sterowanie wrogami 65
    • 1.2.16. Proste strzelanie 70
    • 1.2.17. Strzelanie z obrotem (wycentrowane) 77
    • 1.2.18. Strzelanie z obrotem (ustawienia offsetu na obrazku) 79
    • 1.2.19. Pasek zdrowia (dowolny rozmiar) 83
    • 1.2.20. Obsługa myszy 85
    • 1.2.21. Menu i opcje 92
    • 1.2.22. Animacja poklatkowa 112
    • 1.2.23. Pseudooświetlenie 116
    • 1.2.24. Proste efekty - własny blur, blur CSS, glitch 121
    • 1.2.25. Mikrofon 125
    • 1.2.26. Sterowanie kontrolerem (gamepad) 126
    • 1.2.27. Zaznaczanie postaci (ruch RTS) 130
    • 1.2.28. Prosty system cząsteczek 132
    • 1.2.29. Układ Słoneczny (orbity) 150
    • 1.2.30. Grawitacja i jej różne zastosowania 151
    • 1.2.31. Ratio 16×9 176
    • 1.2.32. Loading bar i dźwięki 178
    • 1.2.33. Okrągły pasek postępu 194
    • 1.2.34. Lupa 196
    • 1.2.35. Save game i load game 197
    • 1.2.36. Licznik FPS 204
    • 1.2.37. Ekwipunek 207
    • 1.2.38. Kamera 209
    • 1.2.39. Nie rysujemy tego, czego nie widzi gracz 215
    • 1.2.40. Ściszenie dźwięków i (lub) muzyki 221
    • 1.2.41. Centrowanie tekstu lub obrazka 223
    • 1.2.42. Rozjaśnianie obrazu w JavaScripcie 227
    • 1.2.43. Clip() na przykładzie textboksa a la Final Fantasy 234
    • 1.2.44. Prerenderowanie (bufor) 238
  • 1.3. Budujemy grę z klocków 240
    • 1.3.1. Struktura plików naszej gry 241
    • 1.3.2. Tworzymy grę 241
    • 1.3.3. Tworzymy build dla Windows, Linuksa i macOS 252
  • 1.4. Dodatki JS 253
    • 1.4.1. Konsola dewelopera 253
    • 1.4.2. Lista poszczególnych błędów w JS 254
    • 1.4.3. Sztuczki w JavaScripcie 254
    • 1.4.4. Klonowanie (referencje) 255
    • 1.4.5. Zasięg zmiennych 259
    • 1.4.6. This/self 261
    • 1.4.7. jQuery kontra JavaScript 262
    • 1.4.8. Dobra praktyka (anonimowa funkcja, window, zmienne globalne) 264
    • 1.4.9. Komentarze blokowy i liniowy 265
    • 1.4.10. setTimeout i dlaczego lepiej nie używać go w grach 267
    • 1.4.11. Dlaczego requestAnimationFrame zamiast setInterval? 268
  • 1.5. Dodatki NW.js 269
    • 1.5.1. Edycja package.json 269
    • 1.5.2. Steam overlay (nakładka) 270
    • 1.5.3. Osiągnięcia Steam (greenworks) 270
    • 1.5.4. Lepsza wydajność NW.js 275
    • 1.5.5. Zmiana ikony aplikacji NW.js 275
  • 1.6. Dodatki Notepad++ 278
    • 1.6.1. Wtyczki 278
    • 1.6.2. Polskie znaki lub kodowanie 278
    • 1.6.3. Konfiguracja kopii zapasowej 279

Rozdział 2. Wstęp do gier online 281

  • 2.1. Zaczynamy. Prosta gra tekstowa 282
    • 2.1.1. Konfiguracja serwera XAMPP 282
    • 2.1.2. Świat gry 283
    • 2.1.3. Tworzenie tabeli MySQL 287
    • 2.1.4. Rozbudowa naszego menu 288
    • 2.1.5. Zadania cron 295
  • 2.2. Wstęp do gry kółko i krzyżyk online (PHP/AJAX) 297
    • 2.2.1. Zaczynamy! 297
  • 2.3. Wstęp do kwadracików online (PHP/AJAX) 303
    • 2.3.1. Zaczynamy! 304

Rozdział 3. Zarządzanie jakością oprogramowania 311

  • 3.1. Optymalizacja 312
    • 3.1.1. 300 MB kontra 60 MB 312
    • 3.1.2. Jsperf 313
  • 3.2. Testowanie 313
    • 3.2.1. Jak testować 313
    • 3.2.2. Co zrobić, gdy nie możemy znaleźć błędu? 314
    • 3.2.3. Gamepady mogą mieć inne wartości 314
    • 3.2.4. Najlepiej tworzyć pod low-end 314
  • 3.3. Telemetria - śledzenie gracza 315
    • 3.3.1. Jakie dane są wysyłane? 315
    • 3.3.2. Prosta telemetria 315

Rozdział 4. Projektowanie gry 317

  • 4.1. Początek 318
    • 4.1.1. Trudne czy łatwe gry? 318
    • 4.1.2. Gry 2D czy 3D? 318
    • 4.1.3. Struktura plików 318
    • 4.1.4. Gry to zabawa, nie twórz realnych gier 319
    • 4.1.5. Programować czy korzystać z darmowych programów do tworzenia gier? 319
  • 4.2. Zawartość gry 319
    • 4.2.1. Kubek też ma swoją historię 320
    • 4.2.2. Postacie 320
    • 4.2.3. Dźwięki otoczenia 320
    • 4.2.4. Lockit 320
    • 4.2.5. Przykładowy scenariusz gry 321
    • 4.2.6. Ostatni nabój - manipulowanie graczem 323
    • 4.2.7. Licencje i uznania autorów na przykładzie Game Dev Tycoon oraz ich omówienie 323

Rozdział 5. Promocja gry 325

  • 5.1. Gdzie promować grę 326
  • 5.2. Na własną rękę 326
  • 5.3. Wydawca 326
  • 5.4. Agencje reklamowe 327
  • 5.5. Keymailer 327
  • 5.6. Platformy 327

Rozdział 6. Materiały promocyjne 329

  • 6.1. Tworzenie materiałów 330
  • 6.2. Press-kit 330
  • 6.3. Trailer 330
  • 6.4. Teaser 330
  • 6.5. Strona WWW 330

Rozdział 7. Tworzenie zasobów 331

  • 7.1. Programy do tworzenia grafiki 332
  • 7.2. Programy do tworzenia muzyki i dźwięków 332
  • 7.3. Tworzenie prostych dźwięków, modyfikacja 332
  • 7.4. Usuwanie szumu 336
  • 7.5. Skąd brać darmową muzykę, dźwięki oraz grafikę do wykorzystania komercyjnego? 338

Rozdział 8. Inne 341

  • 8.1. Zakuj, naucz się i zapomnij... Zapomnij! 342
  • 8.2. Kopia, kopia i jeszcze raz kopia! 342
  • 8.3. Lista programów do tworzenia gier 342
  • 8.4. Notepad++, użyteczne wtyczki Compare, ColorPicker 343
  • 8.5. Steam - wgrywanie gry (konsola + skrypty) 345
  • 8.6. GIF, MP4/AVI jako animowany obrazek APNG (opis Steam) 349

Zakończenie 351


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,75zł

Tytuł książki: "Code with me. Zostań game developerem"
Autor: Krzysztof Pianta
Wydawnictwo: HELION
Cena: 69.00zł 51.75zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Płazy świata
Płazy świata
Joanna Mazgajska
PWN
Ja we wczesnej schizofrenii
Ja we wczesnej schizofrenii
Jerzy Zadęcki
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Talia niezwykłych postaci II RP
Talia niezwykłych postaci II RP
Jerzy Chociłowski
Erica
Słownik polsko turecki turecko polski wraz z rozmówkami Słownik i rozmówki tureckie
Słownik polsko turecki turecko polski wraz z rozmówkami Słownik i rozmówki tureckie
praca zbiorowa
Level Trading
Model transferu technologii w klastrach morskich w Polsce
Model transferu technologii w klastrach morskich w Polsce
Katarzyna Kozojć
CEDEWU
Nić porozumienia. Jak rozmawiać z nastolatkiem
Nić porozumienia. Jak rozmawiać z nastolatkiem
Jelly Ellie
Sensus
 Koszyk
1 x Alianse marketingowe Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności
1 x Chrześcijaństwo pierwotne jako system religijny
1 x 1000 arcydzieł
1 x Mosty zintegrowane
1 x Adaptacja społeczno-zawodowa w formacji mundurowej Studium teoretyczno-empiryczne
1 x Prawo nieruchomości oraz ustawy towarzyszące Wydanie 18
1 x Komercjalizacja produktów żywnościowych
1 x Rusztowania mostowe
1 x Polska kuratela sądowa na przełomie wieków Nadzieje, oczekiwania, dylematy
1 x Niezwykła historia pewnego Aborygena
1 x Czas rekinów Liderzy amerykańskiego biznesu XX wieku
1 x Abchazja
1 x Bieganie. Przewodnik dla kobiet
1 x 100 najlepszych przepisów Bez glutenu
1 x Dyskont słów
1 x Poradnik zawałowca
1 x Podstawy pielęgniarstwa Repetytorium przedegzaminacyjne
1 x Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności
1 x ABC Excel 2016 PL
1 x Kodeks cywilny Komentarz Tom 6 Spadki
1 x Restrukturyzacja i upadłość przedsiębiorstw 2.0
1 x Nowy Jork. Przewodnik - Celownik
1 x Microsoft Word 2013 Krok po kroku
1 x Farmagedon Rzeczywisty koszt taniego mięsa
1 x Detoks dla bystrzaków
1 x Ilustrowany leksykon zespołów w dermatologii Tom 3 O-Ż
1 x Nowe Prawo wodne
1 x Elementarz astrologiczno-chirologiczny
1 x Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów Wydanie 2
1 x Rękojmia wiary publicznej ksiąg wieczystych
1 x AutoCAD 2014 PL
1 x Najczęstsze choroby górnego odcinka przewodu pokarmowego
1 x Aktywa niematerialne jako źródło przewagi konkurencyjnej banku
1 x Bez osobowości Dlaczego firmy tracą swoją autentyczność i jak wielkie marki je odzyskują Wydanie 2
1 x Aplikacja adwokacka Pytania odpowiedzi tabele Wydanie 10
1 x 102 ciasta z owocami siostry Anastazji
1 x Kwiaty ozdobne
1 x Filmowe obrazy szkoły Pomiędzy ideologią edukacją a wychowaniem
1 x Aspekty prawne działalności bibliotek
1 x Analiza informacji w działaniu
1 x Lata 60 XX wieku Sztuka użytkowa Przewodnik dla kolekcjonerów
1 x Kazusy z prawa cywilnego Materiały do ćwiczeń
1 x Indeks behawioralny w prognozowaniu i decyzjach finansowych
1 x Dobre maniery w przedwojennej Polsce Savoir-vivre zasady gafy
1 x Bitwy pod Wronowem i Kazimierzem Dolnym 17-18 kwietnia 1831 roku
1 x Archiwa w Polsce w latach 1944-1989
1 x Mózg dziecka Przewodnik dla rodziców
1 x Egzamin łowiecki bez stresów
1 x Nurkuj po przygodę Odkryj najpiękniejsze wraki świata
1 x Chwała Aten Dzieje najwspanialszej cywilizacji na świecie
1 x 7 rzeczy o których nie powiedzą ci lekarze Poradnik zdrowego stylu życia
1 x Drogi do onkologii Liderzy patrzą wstecz
1 x Prawo zamówień publicznych Komentarz Wydanie 2
1 x Elektryczny napęd trakcyjny
1 x Interes prawny w polskim prawie administracyjnym
1 x Artystyczne wykonanie utworu Prawa osobiste i majątkowe aktorów, muzyków i innych wykonawców
1 x Ilustrowany słownik budowlany polsko-angielsko-niemiecki
1 x Atlas gołębi Poradnik hodowcy
1 x Kodeks karny postepowania karnego
1 x Człowiek pismo śmierć Rozmowy z Pierrem Emmanuelem Dauzat
1 x GIS w geografii fizycznej
1 x BHP w służbie zdrowia. Szkolenia, ryzyko zawodowe, czynniki szkodliwe, wymagania dla pomieszczeń, wypadki i choroby zawodowe
1 x 100 najpiękniejszych budowli świata
1 x Granice swobody kształtowania treści statutu spółki akcyjnej
1 x Responsywne i wydajne projekty internetowe. Szybkie aplikacje dla każdego
1 x Jazda na nartach Kurs współczesnej techniki
1 x Dynamiczne Aikido
1 x Czy mężczyźni naprawdę wolą blondynki Ciało zachowanie i mózg - podstawy seksu miłości i atrakcyjności
1 x Dary niedoskonałości Jak przestać się przejmować tym, kim powinniśmy być, i zaakceptować to, kim jesteśmy
1 x Bukiety i kwiaty z krepiny i bibuły
1 x Być kobietą i nie zwariować
1 x Fizyka doświadczalna Tom 1 Mechanika i ciepło
1 x Spacerem po etyce
1 x Cultores Deorum Stowarzyszenia religijne w Italii w okresie wczesnego cesarstwa I-III w. n.e.
1 x 125 niespodzianek, które sprawią radość Twojej żonie
1 x Inteligentny budynek Poradnik projektanta instalatora i użytkownika
1 x Biblioteka której nie ma Andrzej Edward Koźmian i jego książki
1 x Agresja u psów Postępowanie w przypadku zachowań agresywnych u psów
1 x Dziesięć książek, które każdy konserwatysta musi znać
1 x Czym jest filozofia starożytna?
1 x Choroby serca Lekarz rodzinny
1 x Minionki. Stwórz ciekawe projekty z klocków LEGO
1 x Chemia organiczna z Tutorem dla maturzystów - kandydatów na studia medyczne Zadania zaawansowane
1 x Alegoryczno-symboliczna interpretacja Biblii
1 x Prawo konstytucyjne w pigułce Wydanie 2
1 x Miasta Marzeń Rio de Janeiro
1 x Druga pensja z sieci Jak rozpocząć i rozwinąć działalność w internecie nie rezygnując z aktualnej pracy
1 x Biografia Syna Bożego
1 x Wady serca Tom 1
1 x Gospodarka nieruchomościami Komentarz Wydanie 2
1 x Firma z głową Jak rozkręcić biznes gdy nie masz gotówki
1 x Ale Kosmos! Wszystko o planetach, gwiazdach i rakietach
1 x Postępowanie w powikłaniach sercowo-naczyniowych w raku płuca
1 x Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi
1 x Inwestowanie w wartość
1 x Nietypowa Matka Polka Jej absurdalny humor doceniają tysiące fanów w sieci!
1 x Nieuchronny plagiat Prawo autorskie w nowoczesnym dyskursie literackim
1 x Podstawy programowania maszyn CNC w systemie CAD/CAM Mastercam
1 x Anioł w domu mrówka w fabryce
1 x Encyklopedia grzybów w Polsce
1 x Dryblując przez granicę Polsko-ukraińskie Euro 2012
5,431.58zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chirurgia
Zarys dziejów chirurgii polskiej + CD Wydanie 2

Zarys dziejów chirurgii polskiej + CD Wydanie 2

229.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN