Tytuł: | Compliance w przedsiębiorstwie | | Autor: | Bartosz Makowicz | | ISBN: | 978-83-264-1649-1 | | Ilość stron: | 212 | | Data wydania: | 11/2011 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
Compliance jest to taki sposób organizacji przedsiębiorstwa, który redukuje do minimum ryzyko wystąpienia wszelkich nieprawidłowości.
Dobrze funkcjonująca firma może szybko stracić pozycję - wystarczy nierozsądne posunięcie lub zaniechanie działań. Jedna zła decyzja często powoduje bowiem efekt domina, co może skończyć się nawet bankructwem. Jest to szczególnie istotne w czasach rozchwianej gospodarki. Aby do tego nie doszło, potrzebny jest w przedsiębiorstwie Compliance.
Autor w interdyscyplinarnym ujęciu przedstawia poszczególne elementy systemu Compliance. Książka może znacznie ułatwić zbudowanie struktury przedsiębiorstwa opartej na nowoczesnych standardach zarządzania. Przedstawione zagadnienia zostały poparte wieloma przykładami, zwłaszcza z Niemiec i Stanów Zjednoczonych, gdzie systemy Compliance są na porządku dziennym.
Adresaci: Książka jest adresowana do kadry zarządzającej, osób odpowiedzialnych za system Compliance, firm konsultingowych i naukowców podejmujących tę tematykę.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wprowadzenie praktyczne
Rozdział 2. Rozwinięcie 2. 1. Próby zdefiniowania Compliance 2. 2. Cele Compliance 2. 3. Funkcje Compliance
Rozdział 3. Compliance-Management 3. 1. Obowiązek a rzeczywistość 3. 2. Zasady ogólne tworzenia Compliance 3. 3. Struktura
Rozdział 4. Narzędzia dobrego Compliance 4. 1. Wprowadzenie 4. 2. Zarządzanie ryzykiem 4. 3. Metody dobrej komunikacji 4. 4. Systemy informowania o nieprawidłowościach (SIN) 4. 5. Środki prawa pracy 4. 6. Sfera podatków i cła 4. 7. Środki antykorupcyjne 4. 8. Pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu 4. 9. Środki Compliance z zakresu ochrony środowiska 4. 10."Prawo wewnętrzne" 4. 11. Szkolenia 4. 12. Etyka w przedsiębiorstwie 4. 13. Dokumentacja
Rozdział 5. Specjalne typy Compliance 5. 1. Wprowadzenie i znaczenie 5. 2. Sektor finansowy 5. 3. Sektor ubezpieczeń
Rozdział 6. Granice dobrego Compliance 6. 1. Wprowadzenie 6. 2. Wybrane granice dobrego Compliance 6. 3. Przesłanki odpowiedzialności CCO
Rozdział 7. Wnioski 7. 1. Spostrzeżenia ogólne 7. 2. Compliance - inteligentna struktura przedsiębiorstwa 7. 3. Mikro i makro 7. 4. Na dobry koniec
|