Tytuł: | Czas na feedback dla oświaty | | Autor: | Jadwiga Radwańska | | ISBN: | 978-83-7641-317-4 | | Ilość stron: | 179 | | Data wydania: | 10/2010 (dodruk) | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 42.00zł | |
Każdy z nas w naturalny sposób potrzebuje szanować i doznawać szanowania, potrzebuje czynić dobro i doświadczać dobra, potrzebuje dawać wolność i jej doświadczać. Jeżeli młodemu człowiekowi nauczyciel pokaże, że razem tworzą „MY”, że mają sporo wspólnego, że na tym samym im zależy, że zmierzają w podobnym kierunku – to wielka szansa na przekonanie ucznia do działania.
Jeżeli jednak zamiast zdrowej relacji, uczestnik procesu edukacyjnego traktowany jest jak tryb w maszynie, musi żyć w cieniu, a wmawia mu się, że żyje w świetle i jest w centrum zainteresowania, to wcześniej czy później w takiej osobie coś „pęka”. Na ile szkoła zaprasza do uczenia, a na ile spycha ucznia na drugi plan – o tym w niniejszej publikacji.
Rozdziały: 1. Poka Yoke w szkole 2. Co wynika z tego, że „system oświaty” jest „systemem”? 3. Zacznij od siebie 4. Przestrzeń dla ucznia 5. Odspołeczne lekcje w klasie 6. „Mądry na szkołę” 7. Mózg na wyścigach 8. Wyścig szkolny kontra kapitał społeczny 9. Termity górą 10. „Elektryczny pastuch” w szkole 11. Nauka przez strach „złogiem absurdu” 12. Jak przymus rodzi przemoc? 13. Skąd się bierze nauczyciel? 14. Kto pyta, ten przewodzi – feedback w szkole 15. Od autodiagnozy do „efektu motyla” 16. Nie programy, tylko rozmowa 17. Pareto i Dilts w szkole
|