W książce skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Zmaga się on z różnymi problemami zarówno w samej organizacji, jak i poza nią. Z jednej strony napotyka trudności wywołujące stres, z drugiej zaś odczuwa zadowolenie z pracy, osiąga sukces zawodowy.
Wszystko to wpływa na zachowanie człowieka i podejmowane przez niego działania. Dużą zaletą książki jest prezentacja sposobów radzenia sobie ze stresem i jednocześnie wykorzystywanie tego doświadczenia do osiągania większej satysfakcji z pracy czy poprawy jakości życia.
Książka jest przeznaczona dla studentów psychologii, socjologii i zarządzania
Rozdziały:
Wprowadzenie Rozdział 1. Stres w pracy zawodowej 1.1. Pojęcie stresu 1.2. Stres w aspekcie psychologicznym 1.3. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki 1.3.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu 1.3.2. Źródła poczucia dyskomfortu w pracy - wybrane koncepcje 1.4. Radzenie sobie ze stresem 1.4.1. Ocena stresu 1.4.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem 1.4.3. Strategie radzenia sobie ze stresem 1.4.4. Rola zasobów osobistych, środowiskowych, w tym wsparcia społecznego w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom stresu 1.4.5. Istota wzrostu potraumatycznego 1.5. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny 1.5.1. Wymagania związane z pracą 1.5.2. Przeprowadzanie audytu stresu w praktyce 1.6. Z badań nad sytuacją człowieka doświadczającego stresu w organizacji 1.6.1. Psychologiczne i społeczne konsekwencje zmian w kontrakcie psychologicznym między pracodawcą a pracownikiem 1.6.2. Wzorce zachowania a preferowana strategia radzenia sobie z mobbingiem w polskich przedsiębiorstwach Rozdział 2. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej 2.1. Pojęcie wypalenia zawodowego 2.2. Wypalenie zawodowe jako proces 2.3. Przyczyny wypalenia zawodowego 2.4. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego 2.5. Wypalenie w kontekście zaangażowania zawodowego 2.6. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym 2.7. Z badań nad zaangażowaniem w pracę - wysiłek wkładany w pracę a stan zdrowia 2.7.1. Wysiłek wkładany w pracę, otrzymywana nagroda a nadmierne zaangażowanie w pracę i stan zdrowia Rozdział 3. Jakość życia, satysfakcja zawodowa, sukces zawodowy 3.1. Jakość życia jako motyw aktywności w życiu człowieka 3.1.1. Pojęcie jakości życia 3.1.2. Historia badań nad jakością życia 3.1.3. Sfery jakości życia 3.1.4. Znaczenie jakości życia dla gospodarki 3.1.5. Związek między zarządzaniem czasem a jakością życia 3.2. Rola satysfakcji zawodowej w życiu człowieka 3.3. Sukces zawodowy jako cel działania człowieka w warunkach pracy 3.3.1. Kultura i kultura organizacyjna oraz ich rola w kształtowaniu pojęcia sukcesu zawodowego 3.3.2. Przystosowanie do roli zawodowej i zaangażowanie w rolę zawodową jako czynniki współwystępujące z sukcesem zawodowym 3.4. Z badań nad jakością życia i satysfakcją zawodową osób zatrudnionych w organizacji 3.4.1. Czynniki determinujące jakość życia i poziom satysfakcji zawodowej u kobiet zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach w przedsiębiorstwach w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych 3.4.2. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki sukcesu zawodowego u przedstawicieli wybranych wolnych zawodów w Polsce, we Francji, w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych (studium porównawcze) Rozdział 4. Działania zwiększające dobrostan człowieka w organizacji 4.1. Praca jako sposób na zwiększenie dobrostanu człowieka 4.2. Możliwości zwiększania efektywności pracy 4.2.1. Poziom indywidualny: zadowolenie z pracy 4.2.2. Poziom indywidualny: rozwój osobisty 4.2.3. Poziom grupowy: zwiększanie dobrostanu pracowników 4.2.4. Poziom organizacyjny: struktura 4.2.5. Poziom organizacyjny: kultura 4.3. Mody w zarządzaniu 4.3.1. Otwarta kultura organizacyjna 4.3.2. Kierunki przekształceń systemów motywowania 4.3.3. Znaczenie przekazywania władzy 4.3.4. Organizacja kreatywna 4.4. Z badań nad możliwościami zapewnienia wysokiego poziomu motywacji pracowników: postrzeganie systemu motywacji Rozdział 5. Znaczenie i realizacja idei społecznej odpowiedzialności biznesu 5.1. Istota idei społecznej odpowiedzialności biznesu 5.2. Pomiar i ocena społecznej odpowiedzialności firm 5.3. Z badań nad społeczną odpowiedzialnością firm i skutecznością dobrych praktyk w obszarze zatrudnienia
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,60zł
|