Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Organizacja Przedsiębiorstwo » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Choroby skóry małych zwierząt

Choroby skóry małych zwierząt

119.00zł
Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał? 105.00zł
Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał?

Tytuł: Czynnik ludzki we współczesnym przedsiębiorstwie: zasób czy kapitał?
Autor: Beata Jamka
ISBN: 978-83-264-1281-3
Ilość stron: 384
Data wydania: 03/2011
Format: 17.0x24.0cm
Wydawnictwo: Wolters Kluwer

Cena: 105.00zł


W ostatnich latach następuje zauważalne przechodzenie w terminologii kadrowej od "zarządzania zasobami ludzkimi" do "zarządzania kapitałem ludzkim". Niestety, często oba terminy stosowane są zamiennie, a przyczynkarski charakter prowadzonej w literaturze przedmiotu dyskusji nie wyjaśnia istoty zmiany.

Prezentowana książka w zamierzeniu wypełnia tę lukę - jej celem jest analiza przyczyn i skutków przejścia od ZZL do ZKL.

Wywód dostarcza więc odpowiedzi na następujące pytania:
• Czy ludzie w przedsiębiorstwie są zasobem, czy kapitałem?
• Co to znaczy, że ludzie są zasobem, a co - że kapitałem?
• Dlaczego w ostatnich latach zaczęto postrzegać ludzi bardziej jako kapitał, a (już) nie (tylko) jako zasób?
• Czy sposób postrzegania ludzi jako kapitału implikuje inne metody zarządzania nimi, niż gdy są zasobem?
• A może na ludzi w organizacji należałoby spojrzeć z jeszcze innej perspektywy, skoro sposób myślenia determinuje sposób działania?

Rozdziały:

Rozdział 1. Przedsiębiorstwo wobec wyzwań współczesności
1.1. Definicja i klasyfikacja przedsiębiorstw
1.2. Cel a teorie przedsiębiorstwa
1.3. Interesariusze przedsiębiorstwa
1.4. Relacje przedsiębiorstw z otoczeniem
1.4.1. Globalizacja
1.4.2. Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw
1.4.3. Społeczeństwo postindustrialne - gospodarka oparta na wiedzy
1.4.4. Gospodarka usługowa i procesy dematerializacji
1.4.5. Zmiany demograficzne i rynek pracy

Rozdział 2. LUDZIE JAKO ZASÓB. Zarządzanie kompetencjami
2.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów
2.2. Teoria zasobowa firmy
2.3. Model zasobów ludzkich
2.4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
2.4.1. Istota strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.4.2. Relacja między zarządzaniem zasobami ludzkimi a strategią ogólną przedsiębiorstwa
2.4.3. Dualizm strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Jakość i wartość zasobów ludzkich
2.5.1. Kształtowanie jakości zasobów ludzkich poprzez szkolenia
2.5.2. Zarządzanie kompetencjami a standardy jakości zasobów ludzkich
2.5.3. Wartość ludzkich zasobów

Rozdział 3. LUDZIE JAKO KAPITAŁ. Zarządzanie wiedzą i talentami
3.1. Pojęcie kapitału ludzkiego
3.2. Teoria kapitału ludzkiego
3.3. Kapitał ludzki a kapitał intelektualny
3.4. Kapitał społeczny
3.5. Kapitał społeczny przedsiębiorstwa
3.6. Zarządzanie wiedzą
3.6.1. Pojęcie wiedzy
3.6.2. Istota zarządzania wiedzą
3.6.3. Modele zarządzania wiedzą
3.7. Zarządzanie ludźmi a zarządzanie wiedzą
3.8. Zarządzanie talentami
3.8.1. "Wojna o talenty"
3.8.2. Implikacje podmiotowego rozumienia talentu
3.8.3. Implikacje atrybutowego rozumienia talentu
3.9. Pomiar kapitału ludzkiego
3.9.1. Zarys istoty pomiaru
3.9.2. Metody wartościowania kapitału ludzkiego
3.9.3. Sprawozdania kapitału ludzkiego/intelektualnego
3.9.4. Poziom pomiaru i mierniki kapitału ludzkiego

Rozdział 4. LUDZIE JAKO POTENCJAŁ. Zarządzanie różnorodnością
4.1. Redefinicja strategii przedsiębiorstwa
4.2. Ludzie jako potencjał
4.3. Istota zarządzania różnorodnością
4.4. Przesłanki zarządzania różnorodnością
4.4.1. Koegzystencja pokoleń na rynku pracy - zarządzanie pokoleniami
4.4.2. Zarządzanie pracownikami wielokulturowymi i "rozszerzonymi"
4.4.3. Zarządzanie pracownikami "wirtualnymi" - telepraca i offshoring
4.4.4. Zarządzanie pracownikami wiedzy
4.4.5. Polityka równości - zarządzanie pracownikami "defaworyzowanymi"
4.5. Zarządzanie różnorodnością jako model biznesowy
4.6. Perspektywy zarządzania różnorodnością

Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie kapitałem ludzkim. Spójność koncepcji i metod
5.1. Ludzie jako zasób i kapitał
5.2. Od zarządzania personelem do zarządzania zasobami ludzkimi
5.3. Zarządzanie kapitałem ludzkim a dojrzałość teorii
5.4. Mody w zarządzaniu
5.5. Od zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania kapitałem ludzkim
5.5.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
5.5.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie kompetencjami
5.5.3. Istota zarządzania kapitałem ludzkim
5.5.4. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zarządzanie kompetencjami
5.5.5. "Zasobowe" i "kapitałowe" zarządzanie wiedzą i talentami
5.5.6. Atrybutowe rozumienie talentu a dopasowanie zawodowe
5.5.7. Atrybutowe zarządzanie talentami a zarządzanie potencjałem kadr i zarządzanie różnorodnością - istota działań
5.5.8. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zarządzanie różnorodnością
5.6. Przyszłość zarządzania ludźmi w przedsiębiorstwie

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis ilustracji

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Fajne rzeczy z niefajnych śmieci
Fajne rzeczy z niefajnych śmieci
Praca zbiorowa
Troy
Bunt białych czepków Analiza działalności związkowej pielęgniarek i położnych
Bunt białych czepków Analiza działalności związkowej pielęgniarek i położnych
Julia Kubisa
Scholar
Prawne oraz zarządcze aspekty prowadzenia dokumentacji medycznej
Prawne oraz zarządcze aspekty prowadzenia dokumentacji medycznej
Marcin Śliwka
Wolters Kluwer
Wielki słownik poprawnej polszczyzny
Wielki słownik poprawnej polszczyzny
Andrzej Markowski
LANGENSCHEIDT
Diagnostyka obrazowa Układ trawienny
Diagnostyka obrazowa Układ trawienny
Leszczyński Stanisław, Pilch-Kowalczyk Joanna
PZWL
Żydowskie lobby polityczne w Polsce
Żydowskie lobby polityczne w Polsce
Marian Miszalski
3S MEDIA
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Wolters Kluwer
 Kategoria:
 Energetyka
Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych

Montaż i konserwacja instalacji elektrycznych

75.00zł
63.75zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN