Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów 67.00zł 50.25zł
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów

Tytuł: Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
Autor: Robert C. Martin
ISBN: 978-83-283-4225-5
Ilość stron: 386
Data wydania: 05/2018
Format: 170x230
Wydawnictwo: HELION

Cena: 67.00zł 50.25zł


Pierwsze linie kodu powstawały pół wieku temu. Komputery, na które tworzono te programy, w bardzo niewielkim stopniu przypominały współczesne maszyny. Niezależnie od upływu lat, postępu technologii i powstawania wymyślnych narzędzi, języków programowania czy frameworków pewne zasady tworzenia kodu pozostają niezmienne. Są takie same jak w czasie, gdy Alan Turing pisał pierwszy kod maszynowy w 1946 roku. Respektowanie tych zasad to warunek, że uzyska się oprogramowanie o czystej architekturze, czyli poprawne strukturalnie, łatwe w utrzymaniu i rozwijaniu, a przede wszystkim działające zgodnie z oczekiwaniami.

W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów. Szczególnie cenne są uwagi dotyczące zapobiegania częstemu problemowi, jakim jest stopniowa utrata jakości kodu w miarę postępu projektu. Ta książka obowiązkowo powinna się znaleźć w podręcznej biblioteczce każdego architekta oprogramowania, analityka systemowego, projektanta i menedżera!

Z książki dowiesz się:

  • Do czego muszą dążyć architekci oprogramowania i w jaki sposób mogą osiągać te cele
  • Jak brzmią najważniejsze zasady projektowania oprogramowania związane z adresowaniem funkcji, separacją komponentów i zarządzaniem danymi
  • W jaki sposób paradygmaty oprogramowania wzmagają dyscyplinę pracy
  • Co podczas tworzenia oprogramowania jest więcej, a co jest mniej ważne
  • W jaki sposób implementować optymalne struktury dla sieci WWW, baz danych, konsoli i aplikacji osadzonych

Czysta architektura - doskonały kod!

Rozdziały:

Przedmowa (13)

Wstęp (17)

Podziękowania (21)

O autorze (23)

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE (25)

Rozdział 1. Czym są projekt i architektura? (27)

  • Cel? (28)
  • Studium przypadku (29)
  • Wnioski (35)

Rozdział 2. Opowieść o dwóch wartościach (37)

  • Zachowanie (38)
  • Architektura (38)
  • Ważniejsza wartość (39)
  • Macierz Eisenhowera (40)
  • Walka o architekturę (41)

CZĘŚĆ II. ZACZNIJ OD PODSTAW. PARADYGMATY OPROGRAMOWANIA (43)

Rozdział 3. Przegląd paradygmatów (45)

  • Programowanie strukturalne (46)
  • Programowanie obiektowe (46)
  • Programowanie funkcyjne (46)
  • Coś do przemyślenia (47)
  • Wnioski (47)

Rozdział 4. Programowanie strukturalne (49)

  • Dowód (50)
  • Ogłoszenie szkodliwości (52)
  • Dekompozycja funkcyjna (52)
  • Brak formalnych dowodów (53)
  • Metoda naukowa (53)
  • Testy (54)
  • Wnioski (55)

Rozdział 5. Programowanie obiektowe (57)

  • Hermetyzacja? (58)
  • Dziedziczenie? (61)
  • Polimorfizm? (63)
  • Wnioski (68)

Rozdział 6. Programowanie funkcyjne (69)

  • Kwadraty liczb całkowitych (70)
  • Niezmienność i architektura (71)
  • Podział zmienności (72)
  • Strumień zdarzeń (74)
  • Wnioski (75)

CZĘŚĆ III. REGUŁY PROJEKTOWE (77)

Rozdział 7. SRP - reguła jednej odpowiedzialności (81)

  • Symptom 1. Przypadkowa duplikacja (83)
  • Symptom 2. Złączenia (84)
  • Rozwiązania (85)
  • Wnioski (87)

Rozdział 8. Reguła otwarte-zamknięte (89)

  • Eksperyment myślowy (90)
  • Kontrola kierunku (94)
  • Ukrywanie informacji (94)
  • Wnioski (95)

Rozdział 9. Reguła otwarte-zamknięte (97)

  • Jak używać dziedziczenia? (98)
  • Problem z kwadratem i prostokątem (98)
  • Zasada LSP i architektura (99)
  • Przykład naruszenia zasady LSP (100)
  • Wnioski (101)

Rozdział 10. Zasada rozdzielania interfejsów (103)

  • Zasada ISP i język (105)
  • Zasada ISP i architektura (105)
  • Wnioski (106)

Rozdział 11. Zasada odwrócenia zależności (107)

  • Stabilne abstrakcje (108)
  • Fabryki (109)
  • Komponenty konkretne (110)
  • Wnioski (111)

CZĘŚĆ IV. ZASADY KOMPONENTÓW (113)

Rozdział 12. Komponenty (115)

  • Krótka historia komponentów (116)
  • Relokacje (119)
  • Konsolidatory (119)
  • Wnioski (121)

Rozdział 13. Spójność komponentów (123)

  • Zasada Reuse (Release Equivalence Principle) (124)
  • Zasada Common Closure Principle (125)
  • Zasada Common Reuse Principle (126)
  • Diagram napięć dla zasad spójności komponentów (127)
  • Wnioski (128)

Rozdział 14. Łączenie komponentów (131)

  • Zasada zależności niecyklicznych (132)
  • Projekt typu top-down (138)
  • Zasada stabilnych zależności (139)
  • Zasada stabilnych abstrakcji (144)
  • Wnioski (150)

CZĘŚĆ V. ARCHITEKTURA (151)

Rozdział 15. Czym jest architektura? (153)

  • Rozwój systemu (155)
  • Wdrożenia (155)
  • Działanie (156)
  • Konserwacja (157)
  • Zachowywanie dostępnych opcji (157)
  • Niezależność od urządzenia (159)
  • Spam (160)
  • Adresowanie fizyczne (162)
  • Wnioski (163)

Rozdział 16. Niezależność (165)

  • Przypadki użycia (166)
  • Działanie (166)
  • Rozwój (167)
  • Wdrożenia (167)
  • Otwarte opcje (168)
  • Oddzielanie warstw (168)
  • Rozdzielanie przypadków użycia (169)
  • Tryby rozdzielania (170)
  • Możliwość niezależnego rozwijania (171)
  • Niezależne wdrożenia (171)
  • Duplikacja (171)
  • Tryby rozdzielania (ponownie) (172)
  • Wnioski (174)

Rozdział 17. Granice. Wyznaczanie linii (175)

  • Dwie smutne historie (176)
  • FitNesse (179)
  • Jakie linie rysować i kiedy to robić? (181)
  • A co z wejściem i wyjściem? (183)
  • Architektura wtyczek (184)
  • A jednak wtyczki (185)
  • Wnioski (187)

Rozdział 18. Anatomia granic (189)

  • Przekraczanie granic (190)
  • Straszliwy monolit (190)
  • Instalowanie komponentów (192)
  • Wątki (193)
  • Procesy lokalne (193)
  • Usługi (194)
  • Wnioski (194)

Rozdział 19. Zasady i poziomy (195)

  • Poziomy (196)
  • Wnioski (199)

Rozdział 20. Reguły biznesowe (201)

  • Encje (202)
  • Przypadki użycia (203)
  • Modele żądania i odpowiedzi (205)
  • Wnioski (206)

Rozdział 21. Krzycząca architektura (207)

  • Motyw architektury (208)
  • Cel architektury (208)
  • A co z siecią WWW? (209)
  • Framework to narzędzie, a nie styl życia (209)
  • Testowanie architektury (210)
  • Wnioski (210)

Rozdział 22. Czysta architektura (211)

  • Zasada zależności (213)
  • Typowy scenariusz (217)
  • Wnioski (218)

Rozdział 23. Prezentery i skromne obiekty (219)

  • Wzorzec projektowy skromny obiekt (220)
  • Prezentery i widoki (220)
  • Testowanie i architektura (221)
  • Bramy do baz danych (221)
  • Mapowanie danych (222)
  • Serwisy (222)
  • Wnioski (223)

Rozdział 24. Granice częściowe (225)

  • Pomiń ostatni krok (226)
  • Granice jednowymiarowe (227)
  • Fasady (227)
  • Wnioski (228)

Rozdział 25. Warstwy i granice (229)

  • Hunt the Wumpus (230)
  • Czysta architektura? (231)
  • Przekraczanie strumieni (234)
  • Dzielenie strumieni (234)
  • Wnioski (236)

Rozdział 26. Komponent Main (239)

  • Najważniejszy detal (240)
  • Wnioski (243)

Rozdział 27. Serwisy, duże i małe (245)

  • Architektura serwisów? (246)
  • Zalety serwisów? (246)
  • Problem z kotkami (248)
  • Pomogą nam obiekty (249)
  • Serwisy bazujące na komponentach (251)
  • Sprawy ogólnosystemowe (251)
  • Wnioski (253)

Rozdział 28. Granice testów (255)

  • Testy jako komponenty systemu (256)
  • Projekt ułatwiający testy (257)
  • API testujące (257)
  • Wnioski (259)

Rozdział 29. Czysta architektura osadzona (261)

  • Test n-App-stawienia (264)
  • Problem docelowego sprzętu (266)
  • Wnioski (276)

CZĘŚĆ VI. SZCZEGÓŁY (277)

Rozdział 30. Baza danych jest szczegółem (279)

  • Relacyjne bazy danych (280)
  • Dlaczego systemy baz danych są takie powszechne? (280)
  • A gdyby nie było dysków? (282)
  • Szczegóły (282)
  • A co z wydajnością? (283)
  • Anegdota (283)
  • Wnioski (284)

Rozdział 31. Sieć WWW jest szczegółem (285)

  • Wieczne wahadło (286)
  • Rezultat (288)
  • Wnioski (289)

Rozdział 32. Frameworki są szczegółem (291)

  • Autorzy frameworków (292)
  • Małżeństwo asymetryczne (292)
  • Ryzyko (293)
  • Rozwiązanie (294)
  • Teraz ogłaszam was... (294)
  • Wnioski (295)

Rozdział 33. Studium przypadku. Sprzedaż filmów (297)

  • Produkt (298)
  • Analiza przypadków użycia (298)
  • Architektura komponentów (300)
  • Zarządzanie zależnościami (301)
  • Wnioski (302)

Rozdział 34. Zaginiony rozdział (303)

  • Pakowanie w warstwy (304)
  • Pakowanie według funkcji (306)
  • Porty i adaptery (306)
  • Pakowanie według komponentów (310)
  • Diabeł tkwi w szczegółach implementacji (314)
  • Organizacja a hermetyzacja (315)
  • Inne sposoby rozdzielania (318)
  • Wnioski. Zaginiona porada (319)

DODATKI (321)

Dodatek A. Archeologia architektury (323)

  • System księgowości Union (324)
  • Cięcie laserowe (331)
  • Monitorowanie odlewów aluminium (334)
  • 4-TEL (335)
  • Komputer SAC (340)
  • Język C (344)
  • BOSS (346)
  • pCCU (347)
  • DLU/DRU (349)
  • VRS (351)
  • Elektroniczny recepcjonista (353)
  • System wysyłania serwisantów (355)
  • Clear Communications (358)
  • ROSE (360)
  • Egzamin na architekta (363)
  • Wnioski (365)

Posłowie (367)


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 50,25zł

Tytuł książki: "Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów"
Autor: Robert C. Martin
Wydawnictwo: HELION
Cena: 67.00zł 50.25zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Krystalizacja metali
Krystalizacja metali
Fraś Edward
WNT
Machiavelli Nowoczesne przywództwo
Machiavelli Nowoczesne przywództwo
Michael A. Ledeen
Onepress
Pamięć gatunków Ponowoczesne dylematy atrybucji gatunkowej
Pamięć gatunków Ponowoczesne dylematy atrybucji gatunkowej
Grzergorz Grochowski
Instytut Badań Literackich PAN
Ilustrowana encyklopedia powszechna A-Z
Ilustrowana encyklopedia powszechna A-Z
Praca zbiorowa
Zielona Sowa
ROI czyli zwrot z inwestycji w szkolenia i rozwój kadr
ROI czyli zwrot z inwestycji w szkolenia i rozwój kadr
Jack J. Phillips
Academica
Okupacyjny Kraków w latach 1939-1945 Wydanie 2
Okupacyjny Kraków w latach 1939-1945 Wydanie 2
Andrzej Chwalba
Literackie
 Koszyk
1 x Etyka adwokacka na egzamin Wydanie 3
1 x Negocjacje na rynku nieruchomości
1 x Kodeks pracy Wydanie 11
1 x Karnoprawna reakcja na zjawisko kradzieży tożsamości
1 x Postępowanie zabezpieczające w sprawach o rozwód Wydanie 2
1 x Ciemne typki Sekretne życie znaków typograficznych
1 x Bezpieczeństwo energetyczne i ochrona klimatu w drugiej dekadzie XXI wieku Energia - środowisko - klimat
1 x Dwory i pałace wiejskie w Wielkopolsce
1 x Testamenty Spadki Darowizny Trafny i praktyczny dobór przepisów
1 x Budowle świata
1 x Dopuszczalność dowodu sprzecznego z prawem w postępowaniu cywilnym
1 x Aksjologiczne podstawy prawa pracy Zarys problematyki
1 x Alimenty i ojcostwo Komentarz
1 x Jak dobrze pisać Od myśli do tekstu
1 x Antologia polskiej myśli politycznej w latach 1945-1989
1 x Inżynieria finansowa Wycena instrumentów pochodnych Symulacje komputerowe Statystyka rynku
1 x Gospodarka mieszkaniowa gminy
1 x Skonsolidowane sprawozdania finansowe grupy kapitałowej
1 x Kodeks karny 2015 PLUS
1 x Prawo patentowe
1 x Emerytury i renty z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych Emerytury pomostowe Komentarz
1 x Cyberdyskredytacja pracowników Uwarunkowania, formy, implikacje
1 x Fascynujące ścieżki filozofii prawa
1 x Wszystko, czego pragniemy
1 x Podstawy prawa cywilnego Prawo spadkowe
1 x Jednostki samorządu terytorialnego jako beneficjenci środków europejskich Wydanie 2
1 x Służebność przesyłu
1 x Dzieje więziennictwa polskiego w piśmiennictwie i dokumentach
1 x Kodeks karny Część szczególna Tom 2 Komentarz do art. 117-277 k.k. Wydanie 4
1 x Aspekty prawne planowania i zagospodarowania przestrzennego
1 x Konwencja o ochronie praw człowieka i Podstawowych Wolności Tom1
1 x Beksiński - zestaw w etui
1 x Kara śmierci w świetle sporu o racjonalizację kary
3,000.52zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Matematyka
Miniatury matematyczne 55

Miniatury matematyczne 55

17.64zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN