Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Programowanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Dysforia i niezgodność płciowa Kompendium dla praktyków

Dysforia i niezgodność płciowa Kompendium dla praktyków

149.00zł
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów 67.00zł 50.25zł
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów

Tytuł: Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
Autor: Robert C. Martin
ISBN: 978-83-283-4225-5
Ilość stron: 386
Data wydania: 05/2018
Format: 170x230
Wydawnictwo: HELION

Cena: 67.00zł 50.25zł


Pierwsze linie kodu powstawały pół wieku temu. Komputery, na które tworzono te programy, w bardzo niewielkim stopniu przypominały współczesne maszyny. Niezależnie od upływu lat, postępu technologii i powstawania wymyślnych narzędzi, języków programowania czy frameworków pewne zasady tworzenia kodu pozostają niezmienne. Są takie same jak w czasie, gdy Alan Turing pisał pierwszy kod maszynowy w 1946 roku. Respektowanie tych zasad to warunek, że uzyska się oprogramowanie o czystej architekturze, czyli poprawne strukturalnie, łatwe w utrzymaniu i rozwijaniu, a przede wszystkim działające zgodnie z oczekiwaniami.

W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów. Szczególnie cenne są uwagi dotyczące zapobiegania częstemu problemowi, jakim jest stopniowa utrata jakości kodu w miarę postępu projektu. Ta książka obowiązkowo powinna się znaleźć w podręcznej biblioteczce każdego architekta oprogramowania, analityka systemowego, projektanta i menedżera!

Z książki dowiesz się:

  • Do czego muszą dążyć architekci oprogramowania i w jaki sposób mogą osiągać te cele
  • Jak brzmią najważniejsze zasady projektowania oprogramowania związane z adresowaniem funkcji, separacją komponentów i zarządzaniem danymi
  • W jaki sposób paradygmaty oprogramowania wzmagają dyscyplinę pracy
  • Co podczas tworzenia oprogramowania jest więcej, a co jest mniej ważne
  • W jaki sposób implementować optymalne struktury dla sieci WWW, baz danych, konsoli i aplikacji osadzonych

Czysta architektura - doskonały kod!

Rozdziały:

Przedmowa (13)

Wstęp (17)

Podziękowania (21)

O autorze (23)

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE (25)

Rozdział 1. Czym są projekt i architektura? (27)

  • Cel? (28)
  • Studium przypadku (29)
  • Wnioski (35)

Rozdział 2. Opowieść o dwóch wartościach (37)

  • Zachowanie (38)
  • Architektura (38)
  • Ważniejsza wartość (39)
  • Macierz Eisenhowera (40)
  • Walka o architekturę (41)

CZĘŚĆ II. ZACZNIJ OD PODSTAW. PARADYGMATY OPROGRAMOWANIA (43)

Rozdział 3. Przegląd paradygmatów (45)

  • Programowanie strukturalne (46)
  • Programowanie obiektowe (46)
  • Programowanie funkcyjne (46)
  • Coś do przemyślenia (47)
  • Wnioski (47)

Rozdział 4. Programowanie strukturalne (49)

  • Dowód (50)
  • Ogłoszenie szkodliwości (52)
  • Dekompozycja funkcyjna (52)
  • Brak formalnych dowodów (53)
  • Metoda naukowa (53)
  • Testy (54)
  • Wnioski (55)

Rozdział 5. Programowanie obiektowe (57)

  • Hermetyzacja? (58)
  • Dziedziczenie? (61)
  • Polimorfizm? (63)
  • Wnioski (68)

Rozdział 6. Programowanie funkcyjne (69)

  • Kwadraty liczb całkowitych (70)
  • Niezmienność i architektura (71)
  • Podział zmienności (72)
  • Strumień zdarzeń (74)
  • Wnioski (75)

CZĘŚĆ III. REGUŁY PROJEKTOWE (77)

Rozdział 7. SRP - reguła jednej odpowiedzialności (81)

  • Symptom 1. Przypadkowa duplikacja (83)
  • Symptom 2. Złączenia (84)
  • Rozwiązania (85)
  • Wnioski (87)

Rozdział 8. Reguła otwarte-zamknięte (89)

  • Eksperyment myślowy (90)
  • Kontrola kierunku (94)
  • Ukrywanie informacji (94)
  • Wnioski (95)

Rozdział 9. Reguła otwarte-zamknięte (97)

  • Jak używać dziedziczenia? (98)
  • Problem z kwadratem i prostokątem (98)
  • Zasada LSP i architektura (99)
  • Przykład naruszenia zasady LSP (100)
  • Wnioski (101)

Rozdział 10. Zasada rozdzielania interfejsów (103)

  • Zasada ISP i język (105)
  • Zasada ISP i architektura (105)
  • Wnioski (106)

Rozdział 11. Zasada odwrócenia zależności (107)

  • Stabilne abstrakcje (108)
  • Fabryki (109)
  • Komponenty konkretne (110)
  • Wnioski (111)

CZĘŚĆ IV. ZASADY KOMPONENTÓW (113)

Rozdział 12. Komponenty (115)

  • Krótka historia komponentów (116)
  • Relokacje (119)
  • Konsolidatory (119)
  • Wnioski (121)

Rozdział 13. Spójność komponentów (123)

  • Zasada Reuse (Release Equivalence Principle) (124)
  • Zasada Common Closure Principle (125)
  • Zasada Common Reuse Principle (126)
  • Diagram napięć dla zasad spójności komponentów (127)
  • Wnioski (128)

Rozdział 14. Łączenie komponentów (131)

  • Zasada zależności niecyklicznych (132)
  • Projekt typu top-down (138)
  • Zasada stabilnych zależności (139)
  • Zasada stabilnych abstrakcji (144)
  • Wnioski (150)

CZĘŚĆ V. ARCHITEKTURA (151)

Rozdział 15. Czym jest architektura? (153)

  • Rozwój systemu (155)
  • Wdrożenia (155)
  • Działanie (156)
  • Konserwacja (157)
  • Zachowywanie dostępnych opcji (157)
  • Niezależność od urządzenia (159)
  • Spam (160)
  • Adresowanie fizyczne (162)
  • Wnioski (163)

Rozdział 16. Niezależność (165)

  • Przypadki użycia (166)
  • Działanie (166)
  • Rozwój (167)
  • Wdrożenia (167)
  • Otwarte opcje (168)
  • Oddzielanie warstw (168)
  • Rozdzielanie przypadków użycia (169)
  • Tryby rozdzielania (170)
  • Możliwość niezależnego rozwijania (171)
  • Niezależne wdrożenia (171)
  • Duplikacja (171)
  • Tryby rozdzielania (ponownie) (172)
  • Wnioski (174)

Rozdział 17. Granice. Wyznaczanie linii (175)

  • Dwie smutne historie (176)
  • FitNesse (179)
  • Jakie linie rysować i kiedy to robić? (181)
  • A co z wejściem i wyjściem? (183)
  • Architektura wtyczek (184)
  • A jednak wtyczki (185)
  • Wnioski (187)

Rozdział 18. Anatomia granic (189)

  • Przekraczanie granic (190)
  • Straszliwy monolit (190)
  • Instalowanie komponentów (192)
  • Wątki (193)
  • Procesy lokalne (193)
  • Usługi (194)
  • Wnioski (194)

Rozdział 19. Zasady i poziomy (195)

  • Poziomy (196)
  • Wnioski (199)

Rozdział 20. Reguły biznesowe (201)

  • Encje (202)
  • Przypadki użycia (203)
  • Modele żądania i odpowiedzi (205)
  • Wnioski (206)

Rozdział 21. Krzycząca architektura (207)

  • Motyw architektury (208)
  • Cel architektury (208)
  • A co z siecią WWW? (209)
  • Framework to narzędzie, a nie styl życia (209)
  • Testowanie architektury (210)
  • Wnioski (210)

Rozdział 22. Czysta architektura (211)

  • Zasada zależności (213)
  • Typowy scenariusz (217)
  • Wnioski (218)

Rozdział 23. Prezentery i skromne obiekty (219)

  • Wzorzec projektowy skromny obiekt (220)
  • Prezentery i widoki (220)
  • Testowanie i architektura (221)
  • Bramy do baz danych (221)
  • Mapowanie danych (222)
  • Serwisy (222)
  • Wnioski (223)

Rozdział 24. Granice częściowe (225)

  • Pomiń ostatni krok (226)
  • Granice jednowymiarowe (227)
  • Fasady (227)
  • Wnioski (228)

Rozdział 25. Warstwy i granice (229)

  • Hunt the Wumpus (230)
  • Czysta architektura? (231)
  • Przekraczanie strumieni (234)
  • Dzielenie strumieni (234)
  • Wnioski (236)

Rozdział 26. Komponent Main (239)

  • Najważniejszy detal (240)
  • Wnioski (243)

Rozdział 27. Serwisy, duże i małe (245)

  • Architektura serwisów? (246)
  • Zalety serwisów? (246)
  • Problem z kotkami (248)
  • Pomogą nam obiekty (249)
  • Serwisy bazujące na komponentach (251)
  • Sprawy ogólnosystemowe (251)
  • Wnioski (253)

Rozdział 28. Granice testów (255)

  • Testy jako komponenty systemu (256)
  • Projekt ułatwiający testy (257)
  • API testujące (257)
  • Wnioski (259)

Rozdział 29. Czysta architektura osadzona (261)

  • Test n-App-stawienia (264)
  • Problem docelowego sprzętu (266)
  • Wnioski (276)

CZĘŚĆ VI. SZCZEGÓŁY (277)

Rozdział 30. Baza danych jest szczegółem (279)

  • Relacyjne bazy danych (280)
  • Dlaczego systemy baz danych są takie powszechne? (280)
  • A gdyby nie było dysków? (282)
  • Szczegóły (282)
  • A co z wydajnością? (283)
  • Anegdota (283)
  • Wnioski (284)

Rozdział 31. Sieć WWW jest szczegółem (285)

  • Wieczne wahadło (286)
  • Rezultat (288)
  • Wnioski (289)

Rozdział 32. Frameworki są szczegółem (291)

  • Autorzy frameworków (292)
  • Małżeństwo asymetryczne (292)
  • Ryzyko (293)
  • Rozwiązanie (294)
  • Teraz ogłaszam was... (294)
  • Wnioski (295)

Rozdział 33. Studium przypadku. Sprzedaż filmów (297)

  • Produkt (298)
  • Analiza przypadków użycia (298)
  • Architektura komponentów (300)
  • Zarządzanie zależnościami (301)
  • Wnioski (302)

Rozdział 34. Zaginiony rozdział (303)

  • Pakowanie w warstwy (304)
  • Pakowanie według funkcji (306)
  • Porty i adaptery (306)
  • Pakowanie według komponentów (310)
  • Diabeł tkwi w szczegółach implementacji (314)
  • Organizacja a hermetyzacja (315)
  • Inne sposoby rozdzielania (318)
  • Wnioski. Zaginiona porada (319)

DODATKI (321)

Dodatek A. Archeologia architektury (323)

  • System księgowości Union (324)
  • Cięcie laserowe (331)
  • Monitorowanie odlewów aluminium (334)
  • 4-TEL (335)
  • Komputer SAC (340)
  • Język C (344)
  • BOSS (346)
  • pCCU (347)
  • DLU/DRU (349)
  • VRS (351)
  • Elektroniczny recepcjonista (353)
  • System wysyłania serwisantów (355)
  • Clear Communications (358)
  • ROSE (360)
  • Egzamin na architekta (363)
  • Wnioski (365)

Posłowie (367)


Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 50,25zł

Tytuł książki: "Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów"
Autor: Robert C. Martin
Wydawnictwo: HELION
Cena: 67.00zł 50.25zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Atlas przyrody
Atlas przyrody
Praca zbiorowa
Dragon
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów 2 etap edukacyjny
Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów 2 etap edukacyjny
Naprawa Renata, Tanajewski Alicja, Mach Cecylia, Szczepańska Krystyna
Harmonia
Prawo publiczne i prawo finansowe
Prawo publiczne i prawo finansowe
Nowak-Far Artur
C.H. Beck
Jedz i buduj mięśnie
Jedz i buduj mięśnie
Praca zbiorowa
Edipresse Polska
Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne
Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne
Praca zbiorowa
WKŁ
Neurologia Kompendium
Neurologia Kompendium
Kozubski Wojciech
PZWL
 Koszyk
1 x Język rodziny
1 x Norma kliniczna w pediatrii
1 x Efektywność cieplno-przepływowa ciepłowni lokalnej Część pierwsza
1 x Dobre maniery czyli savoir vivre dla dzieci
1 x Endokrynologiczne i immunologiczne problemy w pediatrii
1 x Projekt Szczęśliwy Dom
1 x Jak być dobrym dla siebie
1 x Analityka wydychanego powietrza z zastosowaniem sprzężonych technik chromatograficznych z przeznaczeniem do badań przesiewowych
1 x Dziecko z astmą w rodzinie i szkole Poradnik dla rodziców opiekunów i nauczycieli
1 x Antologia studiów nad traumą
1 x Jak obudzić w sobie prawdziwy potencjał Mądrość Joganandy Tom 7
1 x Wielka encyklopedia PWN Tom 16
1 x Dlaczego podskakuję
1 x Bez znieczulenia Jak powstaje człowiek
1 x Animacja
1 x Interna Szczeklika 2018/19
1 x Co za szycie!
1 x 12 zasad skutecznej edukacji czyli jak uczyć, żeby nauczyć
1 x Bezrobocie Bezrobotny Praca socjalna Biblioteka pracy socjalnej
1 x Inter oeconomiam coelestem et terrenam Mendykancji a zagadnienia ekonomiczne
1 x Serce i choroby układu krwionośnego Propozycje terapii według programu zdrowia św. Hildegardy z Bingen
1 x Aspergirls Siła kobiet z zespołem Aspergera
1 x Wielka encyklopedia PWN Tom 10
1 x Angielsko-polski polsko-angielski sprytny słownik nie tylko do szkoły
1 x Przekładnie ślimakowe
1 x Choroby alergiczne dorosłych
1 x Podstawy skrawania materiałów konstrukcyjnych
1 x Aktorki Odkrycia
1 x Budowa robotów dla średnio zaawansowanych
1 x Berlin 1945
1 x Podstawy elektrotechniki i elektroniki
1 x Anatomia trendu Co łączy jeansy z łyżworolkami i iPodem Wydanie 2
1 x All you need is love. Sceny z życia kontrkultury
1 x Baranów Sandomierski
1 x Opieka długoterminowa nad osobami starszymi
1 x Bliski Wschód Jordania, Liban, Syria praktyczny przewodnik
1 x Budowlane przedsięwzięcia inwestycyjne Środowiskowe uwarunkowania przygotowania i realizacji
1 x Gospodarka a środowisko i ekologia Wydanie 4
1 x Bóg urojony
1 x Człowiek i jego znaki
1 x Dictionary of Insurance Terms Angielsko-polski i polsko-angielski słownik terminologii ubezpieczeniowej
1 x Czego uczą nas umarli Patolog na tropie zagadek historii
1 x Minecraft. Kreatywna nauka i zabawa
1 x Oko umysłu
1 x Boże drogowskazy (dla chłopców)
1 x Prawo Mojżesza
1 x Kompendium gimnazjalisty Biologia geografia
1 x Aplikacja od ogółu do szczegółu Akty normatywne w pigułce Wydanie 9
1 x Najpiękniejsze zamki
1 x Homeopatia
1 x Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu
1 x Być rodzicem i nie skonać Rodzicielstwo na luzie
1 x Arteterapia Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki
1 x Artyści uliczni polskich miast
2,719.75zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Biologia
Biologia systemów Strategia działania organizmu żywego

Biologia systemów Strategia działania organizmu żywego

59.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN