Tytuł: | Dekada Wal Marta | | Autor: | Robert Slater | | ISBN: | 978-83-7641-004-3 | | Ilość stron: | 221 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 15.8x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 42.00zł | |
Sam Walton nie lubił wydawać pieniędzy. Jego filozofią było przemyślane decydowanie o każdym cencie, ponieważ rozumiał, że dzięki temu zarządzanie dolarami będzie dużo łatwiejsze. W chwili śmierci był drugim pod względem bogactwa człowiekiem na świecie - po sułtanie Brunei.
Okazał się jednym z największych artystów zarządzania. Uważał, że kupujący szukają przede wszystkim niskich cen, a było już jasne, że musiała za nimi iść satysfakcjonująco wysoka jakość towarów. Hasło firmy - niskie ceny każdego dnia.
Na takiej filozofii opierała się największa w Ameryce, a obecnie na świecie sieć handlowa Wal-Mart. W książce czytelnik znajdzie odpowiedź na jedno z najbardziej intrygujących w amerykańskim biznesie pytań - w jaki sposób udało się kolejnemu pokoleniu liderów Wal-Marta doprowadzić do takiego sukcesu - pomimo odejścia założyciela firmy Sama Waltona. Autor pokazał, jak nowi menedżerowie zebrali pomysły Sama Waltona w kapitalną całość i dobrze je wykorzystali.
W rozwoju firmy Sam Walton ryzykował miliony dolarów, jego następcy, kolejni prezesi firmy David Glass i Lee Scott, miliardy. Poznacie sekrety ich sukcesu.
Rozdziały:
Część I. Wal-Mart dzisiaj
Rozdział 1. Święto w hali widowiskowej
Mógł robić to, co go cieszyło Obrady i obchody Czyż Sam nie byłby dumny? Nastanie nowej ery Bez Sama Waltona
Część II. Założyciel i jego spuścizna
Rozdział 2. Człowiek z Kingfisher
Praktyka w J.C. Penney Narodziny Wal-Marta Dusza przedsiębiorcy Wybieranie nowych lokalizacji – widoki z nieba Notatki w żółtym notesie Zalety wywiadu rynkowego
Rozdział 3. Zróbcie mi zakrętasa, czyli kultura firmy Sama Waltona
Unikanie harówki Notatka w szufladzie Kto jest numerem jeden? Trzy podstawowe założenia
Rozdział 4. Unikaj komplikacji i ozdóbek
Chodzi o sklepy, głupcze Tylko prosta organizacja Nie było wyboru Brutalny wstrząs
Część III. Nowy Wal-Mart, nowy zespół
Rozdział 5. Nowy zespół zarządzający idzie w ślady Sama
Trzy decyzje Dzieci to rozumieją Niezastąpiony Charakter szefa Bez lęku przed rozwojem
Rozdział 6. Strategia rozwoju
Szybcy i wściekli Prawdziwy gejzer Wątpliwości Wszystko po kolei Nietypowa prognoza Słoń w składzie porcelany
Część IV. Wal-Mart jako samonapędzająca się maszyna
Rozdział 7. Rozbudowany Wal-Mart nowych czasów
Inny Wal-Mart Nie uda się zahamować rozwoju Po jednym sklepie na raz Strata czasu Rozmowa w wyobraźni
Rozdział 8. Klimat firmy w każdym sklepie
Wiara w tradycje Ryzyko podziału władzy Pierwsze usprawnienia Do sklepu! Sobotnie poranki Polityka otwartych drzwi Przesyłka dla dyrektora naczelnego
Rozdział 9. Ponad morzami: nowy impuls rozwoju
W dziewięciu krajach Nie wszystko poszło gładko Lepsze wieści Koniec wbijania flag na mapie Interes roku
Rozdział 10. Żywe węże i wyścigi żółwi: Wal-Mart podbija Chiny
Chińczycy w autobusach Trzy tysiące chińskich Wal-Martów W służbie klientowi – w chińskim stylu Część V. Kto decyduje a Wal-Marcie?
Rozdział 11. Pan Logistyk przejmuje stery
Co jest dobre dla firmy? Diagnoza Odbicie Na pełnym gazie Powód do świętowania
Rozdział 12. Problemy z reputacją – nic do ukrycie
Z pozycji słabszego W amerykańskim stylu Początek walki Nowy kłopotliwy temat Pełne poparcie
Rozdział 13. Strategia na XXI wiek: nowe otwarcie
W nowym pejzażu Nie będziemy otwartą księgą Kierownicy sklepów jako dobrzy obywatele Tylko potyczka w wielkiej kampanii Koniec konfliktu interesów
Część VI. Dokąd zmierza Wal-Mart?
Rozdział 14. Co przyniesie przyszłość?
Podziękowania
|