Tytuł: | Dyscyplina i kierowanie klasą | | Autor: | Clifford H. Edwards | | ISBN: | 978-83-01-15033-4 | | Ilość stron: | 508 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 16.6x23.8cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 54.00zł | |
Uznany w świecie podręcznik wykorzystywany w kształceniu i dokształcaniu nauczycieli. Prezentuje systemy wprowadzania i utrzymywania dyscypliny w klasie dopasowane do codziennej praktyki nauczycielskiej.
Książka zawiera 4 powiązane ze sobą części. Pierwsza część to przegląd rodzinnych, społecznych i szkolnych źródeł problemów z dyscypliną, który ma pomóc w autodiagnozie i wypracowaniu przyszłym i obecnym nauczycielom własnej teorii kierowania klasą i ładem klasowym. Druga część, stanowiąca trzon książki, to doskonale uporządkowana prezentacja 8 sprawdzonych empirycznie systemów zachowania dyscypliny w klasie. Trzecia część jest powrotem do stworzenia własnej teorii dyscypliny przez czytelników, którzy dopiero sposobią się do zawodu nauczycielskiego. Pomocne są w tym zwłaszcza punkty i pytania do szerszej refleksji, stanowiące dodatek do każdego rozdziału. Czwarta część relacjonuje główne problemy dyscyplinarne, takie jak przemoc w szkole czy skutki kulturowego, społecznego i etnicznego zróżnicowania uczniów.
Książka w całości pomyślana jest jako narzędzie dla przyszłych i obecnych nauczycieli, mająca służyć podsunięciu sposobów postępowania i wypracowaniu własnej metody utrzymania porządku w klasie.
Rozdziały:
Część I. Problemy związane z dyscypliną
Rozdział 1. Problemy z dyscypliną i ich przyczyny Rozdział 2. Podejmowanie decyzji w sprawach dyscypliny
Część II. Modele dyscypliny
Rozdział 3. Modyfikacja zachowania: Burrhus F. Skinner Rozdział 4. Dyscyplina asertywna: Lee Canter Rozdział 5. Logiczne konsekwencje: Rudolf Dreikurs Rozdział 6. Analiza transakcyjna: Eric Berne i Thomas Harris Rozdział 7. Trening skuteczności nauczyciela: Thomas Gordon Rozdział 8. Terapia rzeczywistości/teoria wyboru: William Glasser Rozdział 9. Dyscyplina rozsądna: Forrest Gathercoal Rozdział 10. Model Jonesa: Fredric H. Jones
Część III. Tworzenie uniwersalnego programu dyscypliny
Rozdział 11. Wybór podejścia Rozdział 12. Tworzenie indywidualnej teorii dyscypliny
Część IV. Podejścia i procedury kierowania klasą
Rozdział 13. Przemoc w szkole Rozdział 14. Kierowanie klasą a różnorodność uczniów
|