Tytuł: | Edukacja dorosłych | | Autor: | Malcolm S. Knowles, Elwood F. Holton, Richard A. Swanson | | ISBN: | 978-83-01-15659-6 | | Ilość stron: | 322 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 64.00zł | |
Klasyczne dzieło z dziedziny edukacji dorosłych sławnego profesora Knowlesa w nowym opracowaniu Elwooda Holtona i Dicka Swansona wzbogacającym o najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie, podzielono na 3 części. Część pierwsza opisuje źródła andragogiki, druga zajmuje się postępami w dziedzinie edukacji dorosłych z uwzględnieniem zastosowań praktycznych, uczeniem się dorosłych w kontekście rozwoju badań nad zasobami ludzkimi. Ostatnia część obejmuje zagadnienia motywowania, uwalniania zasobów osób dorosłych, listę stylów uczenia się, problemy we wdrażaniu szkolenia i ich rozwiązywania, model rozwoju efektywności pracownika w nowych rolach i środowiskach.
Rozdziały:
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosłych
ROZDZIAŁ 2. Badanie Świata teorii uczenia się ROZDZIAŁ 3. Teorie uczenia się ROZDZIAŁ 4. Teoria uczenia się dorosłych: andragogika ROZDZIAŁ 5. Teorie nauczania ROZDZIAŁ 6. Andragogiczny model procesu uczenia się
CZĘŚĆ II. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych
ROZDZIAŁ 7. Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użytecznoŚci andragogicznego modelu ROZDZIAŁ 8. Uczenie się dorosłych w kontekŚcie rozwoju kadr pracowniczych ROZDZIAŁ 9. Nowe perspektywy w andragogice ROZDZIAŁ 10. Poza andragogikę ROZDZIAŁ 11. Przyszłość andragogiki
CZĘŚĆ III. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierajàce andragogikę w praktyce
ROZDZIAŁ 12. (whole-part-whole) w andragogicznym modelu uczenia się ROZDZIAŁ 13. Od nauczyciela do facylitatora ROZDZIAŁ 14. Uwalnianie energii drzemiàcej w ludziach ROZDZIAŁ 15. Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych ROZDZIAŁ 16. Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji ROZDZIAŁ 17. Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej (opracowany przez Malcoma S. Knowlesa) ROZDZIAŁ 18. Szkolenia pracownicze i zwiàzane z nimi problemy ROZDZIAŁ 19. Model rozwoju pracowników. Skuteczne działanie w nowych rolach i w Środowisku
|