Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Poradniki » Edukacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
  Astrologia Ezoteryka
  Bezpieczeństwo
  Biografie
  Ciąża
  Dieta Odchudzanie
  Dzieci Młodzież
  Edukacja
  Etyka
  Film Teatr
  Filozofia
  Gry i zabawy
  Historia literatury
  Hobby
  Język polski
  Języki obce
  Językoznawstwo
  Kolekcjonerstwo
  Komunikacja społeczna
  Kosmetyka Uroda
  Kulinaria
  Kultura Cywilizacja
  Literatura faktu
  Literaturoznawstwo
  Malarstwo Rysunek
  Mitologia
  Moda
  Motywacyjne
  Muzyka
  Myślistwo Rybołówstwo
  Nauka
  Nauki tajemne
  Niepełnosprawni
  Ogród
  Pedagogika
  Relacje damsko-męskie
  Religia
  Reportaż
  Retoryka
  Rodzina
  Rozwiązywanie problemów
  Savoir vivre Wychowanie
  Socjologia
  Stres
  Teologia
  Używki Uzależnienia
  Zdrowie
  Zioła i olejki
  Zwierzaki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Edukacja małego dziecka Tom 6 34.00zł
Edukacja małego dziecka Tom 6

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 6
Autor: Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Wąsiński Arkadiusz
ISBN: 978-83-7850-496-2
Ilość stron: 323
Data wydania: 12/2013 (wydanie 2)
Format: 16.0x23.5cm
Wydawnictwo: Impuls

Cena: 34.00zł


W tomie 6. Edukacji małego dziecka pt. Wybrane obszary aktywności kontynuowane są zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, są w nim zaprezentowane również autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie.

Pracę otwiera część zatytułowana Aktywność językowa i literacka, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują także próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec „poszukiwania, tworzenia i zmiany” zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.

W kolejnej części – Aktywność matematyczno-przyrodnicza – zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Przywołane w artykułach badania prowadzone nad procesem komunikacji wskazują jednak, iż często przebiega on w sposób nieudolny. Komunikaty werbalne kierowane przez nauczyciela do uczniów wymagają najczęściej jedynie reprodukcji nabytej wiedzy bądź są rozkazami, zakazami i żądaniami. W toku zajęć to nauczyciel wyznacza najczęściej prawie wszystkie formy aktywności dzieci, będąc zarazem osobą najbardziej aktywną werbalnie, przyczyniając się tym samym do ograniczenia wychowanków w sferze komunikacji.

Trzecia część tomu – Aktywność artystyczna – obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym – muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Ważnym wątkiem podjętym również w artykułach zawartych w tej części jest problem edukacyjnych barier kreatywności młodszych uczniów, sprowadzających się najczęściej do: faworyzowania transmisyjnej strategii kształcenia preferującej bierność uczniów; pomijania ich konfliktu poznawczego, czyli emocjonalnego zaangażowania w postaci zaciekawienia i fascynacji; rywalizacji zamiast kooperacji i współdziałania; braku okazji do organizowania kooperatywnego uczenia się, do współpracy, współdziałania oraz odpowiedzialności za podejmowane zadania; osoby nauczyciela-wychowawcy oraz niedostosowania metod i form kształcenia do właściwości i potrzeb współczesnych uczniów.

Tom zamyka część czwarta – Komputerowe wspomaganie edukacji małego dziecka – w której wszyscy autorzy po pierwsze – wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników, a po drugie – przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji. W tym kontekście ważne staje się rozwijanie zainteresowań dziecka i tworzenie Epizodów Wspólnego Zaangażowania oraz Scen Wspólnej Uwagi w relacjach dziecko–nauczyciel jako atrybutów efektywności edukacji wspomaganej komputerowo.

Edukacja małego dziecka
Tom 1: Teoretyczne odniesienia, tendencje i problemy (zobacz tuta)
Tom 2: Wychowanie i kształcenie w praktyce (zobacz tutaj)
Tom 3: Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia (zobacz tutaj)
Tom 4: Konteksty rozwojowe i wychowawcze (zobacz tutaj)
Tom 5: Nauczyciel-wychowawca w przedszkolu i szkole (zobacz tutaj)
Tom 6: Wybrane obszary aktywności (zapowiedź)
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Liczenie baranów
Liczenie baranów
Paul Martin
Muza
Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych Komentarz
Ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych Komentarz
Tomasz Grossmann
C.H. Beck
Ustawy O opłacie skarbowej O podatku od czynności cywilnoprawnych Komentarz
Ustawy O opłacie skarbowej O podatku od czynności cywilnoprawnych Komentarz
Zbigniew Ofiarski
Wolters Kluwer
Wnuczkożonka, czyli jak utrzymać laskę
Wnuczkożonka, czyli jak utrzymać laskę
Hanna Bakuła
G+J Gruner+Jahr Polska
Zdrowe hormony
Zdrowe hormony
Marion Gluck
Vital
Badania operacyjne
Badania operacyjne
red. Wojciech Sikora
PWE
 Koszyk
1 x Cypr Praktyczny przewodnik
1 x Ekonometria finansowa Analiza rynku kapitałowego
1 x Procedury operacyjne w ortopedii pediatrycznej Tachdjian
1 x Until Lilly
1 x Kompendium traumatologii
1 x Kontrola zarządcza w placówkach ochrony zdrowia
1 x Dama Pik
1 x Chirurgia onkologiczna Tom 1-4
1,127.48zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Impuls
 Kategoria:
 Energetyka
Postępy w fotowoltaice Struktura i wytwarzanie ogniw PV Projektowanie i zastosowania systemów fotowoltaicznych

Postępy w fotowoltaice Struktura i wytwarzanie ogniw PV Projektowanie i zastosowania systemów fotowoltaicznych

79.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN