Tytuł: | Ekonomia eksperymentalna | | Autor: | Michał Krawczyk | | ISBN: | 978-83-264-3798-4 | | Ilość stron: | 296 | | Data wydania: | 09/2012 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 39.00zł | |
Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej
• Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną? • Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium? • Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie instytucji gospodarczych?
Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej - intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu.
Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów.
Książka pomoże czytelnikowi: • formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej, • projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych, • sprawnie prowadzić sesje eksperymentów, • dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników, • przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych.
Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę eksperymentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym. Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie internetowej
|