Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Turystyka » Turystyka » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
  Mapy Plany
  Podróże
  Przewodniki Afryka
  Przewodniki Ameryka
  Przewodniki Australia
  Przewodniki Azja
  Przewodniki Europa
  Przewodniki Polska
  Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Ekonomika turystyki 49.00zł
Ekonomika turystyki

Tytuł: Ekonomika turystyki
Autor: Aleksander Panasiuk
ISBN: 978-83-01-14722-8
Ilość stron: 230
Data wydania: 10/2010 (dodruk)
Format: 16,5x24 cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 49.00zł


Podręcznik akademicki do ekonomiki turystyki, kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku turystyka i rekreacja oraz na kierunkach ekonomicznych na specjalnościach turystycznych, jak również znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i zarządzaniem w turystyce.

Książka zawiera kompleksową wiedzę dotyczącą ekonomiki turystyki, w tym m.in.:

podstawy teoretyczne i terminologię, funkcje turystyki, rynek usług turystycznych, popyt i podaż w turystyce, politykę turystyczną, turystykę międzynarodową, przedsiębiorstwo turystyczne, problematykę cen i jakości w turystyce. Dodatkowymi zaletami podręcznika są:

dostosowanie do programów nauczania, liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogata bibliografia, indeks rzeczowy.

Rozdziały:

ROZDZIAŁ 1. EKONOMIKA TURYSTYKI W SYSTEMIE NAUK EKONOMICZNYCH Aleksander Panasiuk                       13
1.1. Zadania badawcze nauk ekonomicznych              13
1.2. Ekonomika turystyki jako dyscyplina badawcza ekonomii          15
1.3. Nauki o turystyce                     18
Pytania i zadania                      21
Literatura zalecana                      21

ROZDZIAŁ 2. PODSTAWOWA TERMINOLOGIA TURYSTYCZNA Agnieszka Lewandowska 22
2.1. Turystyka i ruch turystyczny                  22
2.2. Odwiedzający, turysta i wycieczkowicz               27
Pytania i zadania                      30
Literatura zalecana                      30

ROZDZIAŁ 3. FUNKCJE TURYSTYKI Beata Meyer             31
3.1. Zróżnicowanie i charakter funkcji turystyki              31
3.2. Rodzaje funkcji pełnionych przez turystykę              33
3.2.1. Typologia funkcji turystyki                33
3.2.2. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie społeczno-kulturowej   34
3.2.3. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie gospodarczej     39
3.2.4. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie przestrzenno-środowiskowej 42
Pytania i zadania                      44
Literatura zalecana                      44

ROZDZIAŁ 4. TURYSTYKA JAKO SEKTOR GOSPODARKI          45
4.1. Gospodarka turystyczna Agnieszka Lewandowska            45
4.2. Turystyka w gospodarce narodowej i regionalnej Aleksander Panasiuk      50
4.3. Mnożnik turystyczny Dawid Milewski               53
4.4. Rachunek satelitarny turystyki Dawid Milewski             57
4.5. Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej Aleksander Panasiuk       60
Pytania i zadania                      65
Literatura zalecana                      66

ROZDZIAŁ 5. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH             67
5.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku usług turystycznych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz 67
5.2. Modele rynku usług turystycznych Aleksander Panasiuk          75
Pytania i zadania                      77
Literatura zalecana                      77

ROZDZIAŁ 6. POPYT TURYSTYCZNY Dawid Milewski            78
6.1. Definicja i specyfika popytu turystycznego              78
6.2. Cechy popytu turystycznego                  81
6.3. Czynniki określające wielkośc´ popytu turystycznego           92
6.4. Mierniki popytu turystycznego                 97
Pytania i zadania                      102
Literatura zalecana                      103

ROZDZIAŁ 7. PODAż TURYSTYCZNA                104
7.1. Istota podaży turystycznej i jej cechy Dawid Milewski           104
7.2. Istota produktu turystycznego i jego komponenty Anna Tokarz        107
7.2.1. Dobra i urządzenia turystyczne               111
7.2.2. Usługi turystyczne                   116
7.3. Mierniki podaży turystycznej Anna Tokarz              122
Pytania i zadania                      124
Literatura zalecana                      125

ROZDZIAŁ 8. CENY USŁUG TURYSTYCZNYCH             126
8.1. Podstawy teoretyczne Agnieszka Lewandowska             126
8.2. Metody ustalania cen na usługi turystyczne Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 129
8.3. Stosowanie cen usług turystycznych Agnieszka Lewandowska         131
8.4. Aspekty prawne stosowania cen usług turystycznych Agnieszka Lewandowska    137
Pytania i zadania                      139
Literatura zalecana                      139

ROZDZIAŁ 9. JAKOśĆ USŁUG TURYSTYCZNYCH            140
9.1. Istota jakości usług Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk       140
9.2. Możliwości pomiaru jakości usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk                       144
9.3. Rynkowe aspekty jakości usług turystycznych Aleksander Panasiuk       151
9.4. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych Aleksander Panasiuk     153
Pytania i zadania                      157
Literatura zalecana                      157

ROZDZIAŁ 10. POLITYKA TURYSTYCZNA Daniel Szostak          158
10.1. Zagadnienia wstępne dotyczące polityki turystycznej           158
10.2. Sektor turystyczny w polityce pan´stwa               160
10.3. Polityka turystyczna a zarządzanie turystyką             162
10.4. Administrowanie sektorem turystycznym w Polsce           166
10.4.1. Organizacja i zadania organów centralnych i terenowych       166
10.4.2. Organizacja i zadania samorządu terytorialnego          172
10.4.3. Organizacje i stowarzyszenia branżowe w turystyce         174
10.5. Inwestycje turystyczne inicjowane przez pan´stwo i jego organy        176
10.6. Polityka Unii Europejskiej wobec turystyki             178
Pytania i zadania                      180
Literatura zalecana                      181

ROZDZIAŁ 11. TURYSTYKA MIęDZYNARODOWA Adam Pawlicz        182
11.1. Pojęcia dotyczące turystyki międzynarodowej             182
11.2. Ruch turystyczny na świecie                 186
11.3. Wpływ turystyki na bilans płatniczy               189
11.4. Wpływy z turystyki zagranicznej a PKB              191
11.5. Czynniki stymulujące ruch turystyczny w skali międzynarodowej       193
11.6. Międzynarodowe organizacje turystyczne              196
Pytania i zadania                      199
Literatura zalecana                      199

ROZDZIAŁ 12. PRZEDSIęBIORSTWO TURYSTYCZNE Daniel Szostak       200
12.1. Istota funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego          200
12.2. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw turystycznych         208
12.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa turystycznego          210

Pytania i zadania                      215
Literatura zalecana                      215
BIBLIOGRAFIA                       216
SŁOWNICZEK Daniel Szostak                   222
INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz                  227

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Masaż relaksacyjny Wszystkie techniki
Masaż relaksacyjny Wszystkie techniki
Karin Schutt
RM
Aleksander Jackiewicz
Aleksander Jackiewicz
Giza Barbara, Zwierzchowski Piotr
Scholar
Stworzona do sprzedaży Zbuduj firmę która przetrwa bez Ciebie
Stworzona do sprzedaży Zbuduj firmę która przetrwa bez Ciebie
John Warrillow
Onepress
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
Onepress
Samobójstwo w prawie polskim
Samobójstwo w prawie polskim
Konrad Burdziak
Wolters Kluwer
Kreatywność w reklamie
Kreatywność w reklamie
Anna Murdoch
PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Chemia
Materia miękka Wstęp z ćwiczeniami

Materia miękka Wstęp z ćwiczeniami

89.00zł
75.65zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft