Elastyczność silnika określa jego zdolność do samoczynnego przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych, czyli do gwałtownie zmieniających się warunków ruchu.
W książce przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące elastyczności tłokowych silników spalinowych oraz metody określania elastyczności silnika w zależności od sposobu jego pracy.
Omówiono też elastyczność wielu wybranych grup silników wysokoprężnych oraz silników z zapłonem iskrowym.
Książka jest przeznaczona dla inżynierów i techników transportu samochodowego, a także dla studentów kierunku transport oraz specjalności eksploatacja pojazdów samochodowych kierunków mechanicznych.
Rozdziały: Wykaz ważniejszych oznaczeń 1. Wstęp 2. Pole podaży momentu obrotowego 3. Elastyczność silnika 4. Elastyczność wybranych grup silników wysokoprężnych 5. Elastyczność wybranych grup silników z zapłonem iskrowym 6. Modyfikacja współczynników we wzorach Leidemanna 7. Zakończenie
|