Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Grafika komputerowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2 59.00zł
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2

Tytuł: Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2
Autor: Michał Jankowski
ISBN: 83-204-3163-8
Ilość stron: 222
Data wydania: 2006 (wydanie 2)
Oprawa: Twarda
Format: 17.0x24.3cm
Wydawnictwo: WNT

Cena: 59.00zł


Tematem książki "Elementy grafiki komputerowej" są podstawowe zagadnienia grafiki komputerowej. Przedstawiono historię tej dziedziny i jej zastosowania. Omówiono najważniejsze rodzaje urządzeń graficznych i algorytmy rysowania na urządzeniach rastrowych.

Opisano własności przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Przedstawiono algorytmy działań na wielokątach oraz metody reprezentacji obiektów graficznych. Sporo miejsca poświęcono metodom modelowania krzywych i powierzchni, algorytmom wyznaczania fragmentów linii lub powierzchni zasłoniętych oraz metodom modelowania koloru i oświetlenia.

Książka "Elementy grafiki komputerowej" jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych oraz dla programistów.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wstęp

Rozdział 2. Urządzenia graficzne
2.1. Wprowadzenie
2.2. Urządzenia ekranowe
2.3. Urządzenia dające trwałe kopie obrazu
2.3.1. Urządzenia kreślące
2.3.2. Drukarki
2.4. Urządzenia wejściowe

Rozdział 3. Algorytmy rastrowe
3.1. Wprowadzenie
3.2. Rysowanie odcinka
3.3. Rysowanie okręgu
3.4. Wypełnianie obszaru

Rozdział 4. Geometria na płaszczyźnie
4.1. Wprowadzenie
4.2. Przekształcenia punktów na płaszczyźnie
4.3. Przekształcenia układu współrzędnych
4.4. Okienkowanie i obcinanie
4.5. Transformacje rastrowe
4.6. Działania na wielokątach
4.6.1. Położenie punktu względem wielokąta
4.6.2. Wyznaczanie powłoki wypukłej zbioru punktów
4.6.3. Triangulacja wielokątów
4.6.4. Obcinanie wielokąta do prostokątnego okna
4.6.5. Wyznaczanie części wspólnej wielokątów wypukłych

Rozdział 5. Geometria w przestrzeni
5.1. Podstawowe obiekty i pojęcia
5.2. Informacje o obliczeniach numerycznych
5.3. Przekształcenia punktów w R3
5.4. Przekształcenia układu współrzędnych
5.5. Rzutowanie
5.5.1. Wprowadzenie
5.5.2. Przekształcenie układu danych do układu obserwatora
5.5.3. Rzutowanie w układzie obserwatora
5.5.4. Definiowanie ostrosłupa widzenia
5.6. Obcinanie odcinka do prostopadłościanu

Rozdział 6. Reprezentacja (opis) obiektów graficznych
6.1. Wprowadzenie
6.2. Krzywe i powierzchnie
6.3. Obszary płaskie
6.4. Bryły
6.4.1. Reprezentacja szkieletowa
6.4.2. Zakreślanie przestrzeni
6.4.3. Konstruktywna geometria brył
6.4.4. Reprezentacja za pomocą drzew ósemkowych

Rozdział 7. Modelowanie krzywych i powierzchni
7.1. Wprowadzenie
7.2. Krzywe
7.2.1. Reprezentacja krzywych
7.2.2. Wielomiany i funkcje sklejane. Interpolacja
7.2.3. Krzywe Beziera
7.2.4. Gładka interpolacja funkcją przedziałami wielomianową stopnia 3
7.2.5. Krzywe B-sklejane
7.3. Powierzchnie
7.3.1. Reprezentacja i podstawowe pojęcia
7.3.2. Powierzchnie Beziera
7.3.3. Gładka interpolacja funkcją kawałkami wielomianową stopnia 3
7.3.4. Powierzchnie B-sklejane
7.3.5. Powierzchnie Coonsa
7.3.6. Powierzchnie Gordona

Rozdział 8. Algorytmy wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych
8.1. Wprowadzenie
8.2. Wyznaczanie zasłoniętych fragmentów linii obiektów wielościennych
8.3. Algorytm z buforem głębokości
8.4. Algorytm przeglądania liniami poziomymi
8.5. Algorytmy sortowania ścian
8.6. Zastosowanie reguły „dziel i zwyciężaj"
8.7. Szczególne klasy obiektów trójwymiarowych
8.7.1. Rysowanie powierzchni zadanych funkcją dwóch zmiennych
8.7.2. Wizualizacja molekuł
8.7.3. Powierzchnie zdefiniowane parametrycznie
8.8. Złożoność obliczeniowa problemu zasłaniania

Rozdział 9. Modelowanie oświetlenia, koloru i tekstury
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wyznaczanie cieni
9.3. Modelowanie oświetlenia
9.4. Cieniowanie powierzchni przedmiotów
9.5. Algorytm śledzenia promieni
9.6. Kolor
9.7. Tekstura

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Święci wojownicy w sztuce bizantyjskiej 843-1261
Święci wojownicy w sztuce bizantyjskiej 843-1261
Piotr Łukasz Grotowski
WAM
Niepokój stadionów
Niepokój stadionów
Marek Bobakowski, Rafał Zaremba
Biały Kruk
Do piekła i z powrotem Europa 1914-1949
Do piekła i z powrotem Europa 1914-1949
Ian Kershaw
ZNAK
Wykłady
Wykłady
Sigmund Freud
KR
Kształtowanie się pielęgniarstwa społecznego jako działu medycyny społecznej na przykładzie województwa
Kształtowanie się pielęgniarstwa społecznego jako działu medycyny społecznej na przykładzie województwa
Małgorzata Marcysiak
Oficyna Wydawnicza ASPRA
Pracownia diagnostyki pojazdów samochodowych Wydanie 2
Pracownia diagnostyki pojazdów samochodowych Wydanie 2
Przemysław Kubiak
WKŁ
 Koszyk
1 x Fascynujące budowle świata
1 x Francusko-polski i polsko-francuski sprytny słownik nie tylko do szkoły
1 x Ekologiczna praca 100 sposobów, aby ochrona środowiska stała się naszym znakiem firmowym
1 x Atlas roślin
1 x Azja Centralna w polityce energetycznej Chin
1 x Ekonometria Zbiór zadań
1 x Clair James Grece i koncepcja "Głosowania przeciw"
1 x Bazylika Mariacka
287.73zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo WNT
 Kategoria:
 Geografia
Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka

49.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer