Tytuł: | Empowerment Jak zwiększać zaangażowanie pracowników | | Autor: | Jane Smith | | ISBN: | 83-246-0486-3 | | Ilość stron: | 128 | | Data wydania: | 07/2006 | | Format: | 122x194 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 19.90zł | |
Firma to teatr wielu aktorów. Pozwól im wszystkim wyjść na scenę, a pokażą, na co ich stać
- Jak budować z pracownikami dojrzałe, oparte na zaufaniu relacje?
- Jak prowadzić szkolenia i warsztaty z empowermentu?
- Studium przypadku: wdrażanie empowermentu w firmie Yardley
Idea empowermentu jest prosta. Znajdź w firmie aktywistów -- ludzi dostrzegających problemy nie tylko swoje, ale także innych pracowników i całych działów. Zmotywuj ich, by zaproponowali rozwiązania, a potem sami wprowadzali je w życie. I poczekaj na rezultaty. Empowerment to odwrót od hierarchiczności i odgórnych nakazów, które wiążą ludziom ręce i zniechęcają do samodzielnego myślenia. Zaufaj pracownikom, ponieważ oni najlepiej znają swoje zadania i wiedzą, co trzeba zmienić, by lepiej wykonywać pracę.
Jeśli rozumiesz ideę empowermentu i chcesz wdrożyć ją w firmie, lecz nie masz pełnego poparcia współpracowników, wprowadź w życie niektóre pomysły zasugerowane w tej książce. Jeśli ten pilotażowy program zakończy się pozytywnie, zyskasz zwolenników i dostaniesz zielone światło. Ale zanim to zrobisz, dowiedz się więcej o wdrażaniu empowermentu:
- jak informować przełożonych i pracowników o korzyściach wynikających z empowermentu,
- na jakich rynkach i w jakich firmach empowerment sprawdza się najlepiej,
- jak pokonywać opory przy wdrażaniu empowermentu,
- jak pomagać pracownikom w przejmowaniu odpowiedzialności za ich pracę,
- jak prowadzić twórcze dyskusje, w które angażują się wszyscy uczestnicy.
Rozdziały:
Wprowadzenie (5) 1. Potrzeba przekazywania władzy pracownikom (7)
- Co oznacza empowerment? (7)
- Dlaczego empowerment jest konieczny? (10)
- Korzyści wynikające z przekazywania władzy pracownikom (13)
- Bariery związane z przekazywaniem władzy (18)
- Twoja rola (19)
- Dokąd zmierzasz? (25)
2. Podstawowe informacje (27)
- Kultura Twojej firmy (27)
- Twoje przekonania o pracownikach (31)
- Budowanie dobrych relacji w pracy (34)
- Przykład postawy przywódcy (40)
3. Wiedza to potęga (43)
- Udzielanie informacji (43)
- Znaczenie dwustronnej komunikacji (47)
- Jak sprawić, aby spotkania stały się mobilizujące? (54)
- Jak poprawić instruktaże? (58)
- Chodzenie po miejscu pracy (60)
4. Jak pomóc pracownikom w zdobywaniu nowych umiejętności? (63)
- Z punktu widzenia ucznia (63)
- W jaki sposób rozwijać umiejętności pracowników? (66)
- Preferencje dotyczące nauki (69)
- Coaching (72)
- Szkolenie i prowadzenie grup (76)
- Rozwój Twoich własnych umiejętności (78)
5. Podkreślanie pozytywnych aspektów (85)
- Zachęć pracowników do większego zaangażowania (85)
- Pozytywne wzmocnienie (89)
- Przekazywanie informacji zwrotnych (90)
- Uznanie (93)
- Naucz się lubić konflikty (97)
6. Działaj teraz! (99)
- Wywieranie wpływu (99)
- Początki (104)
- Praca zespołowa (105)
- Zaangażowanie pracowników w podejmowanie decyzji (107)
- Empowerment jako sposób na życie (111)
- Angażowanie pracowników w ocenę (111)
- Podsumowanie (113)
Materiały źródłowe i inne lektury (115) Skorowidz (117)
|