Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Marketing » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Algebra dla studentów Wydanie 4

Algebra dla studentów Wydanie 4

49.00zł
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego 59.00zł
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

Tytuł: Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego
Autor: Marta Makowska
ISBN: 978-83-7556-276-7
Ilość stron: 272
Data wydania: 2010
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 59.00zł


Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne.

W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy.

Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.

Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych

Rozdziały:

Wprowadzenie 11

Rozdział 1
Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce 17
1.1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce 17
1.2. Marketing firm farmaceutycznych 24
1.3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego 32
 1.3.1. Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa 34
 1.3.2. Samoleczenie 36
 1.3.3. Utrata zaufania pacjentów do lekarzy 37
 1.3.4. Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych 38

Rozdział 2
Etyka marketingu farmaceutycznego 41
2.1. Koncepcja odpowiedzialno?ci społecznej firm farmaceutycznych 42
2.2. Dylematy etyczne producentów leków 46
2.3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym 51
2.4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi 55

Rozdział 3
Działania marketingowe firm farmaceutycznych w uj?ciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej 67
3.1. Teoria wymiany społecznej 67
 3.1.1. Teoria wymiany G.C. Homansa 68
 3.1.2. Teoria wymiany P.M. Blau 72
3.2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej 74
 3.2.1. Reguła wzajemno?ci 74
 3.2.2. Reguła sympatii 76
 3.2.3. Reguła kontrastu 78
 3.2.4. Reguła autorytetu 80
 3.2.5. Reguła niedostępności 81
 3.2.6. Społeczny dowód słuszności 82
 3.2.7. Reguła konsekwencji 83
 3.2.8. Neurolingwistyczne programowanie (NLP) 85
3.3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych 87

Rozdział 4
Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego 93
4.1. Uregulowania prawne 94
4.2. Uregulowania kodeksowe 100
 4.2.1. Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza 100
 4.2.2. Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu  Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia  i Organizacjami Pacjentów 101
 4.2.3. Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów 101
 4.2.4. Kodeks Etyki Lekarskiej 104
 4.2.5. Karta Lekarza 105
4.3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej 106
4.4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych 111

Rozdział 5
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań 119
5.1. Metodologia 119
 5.1.1. Pytania badawcze 119
 5.1.2. Metoda badawcza 120
 5.1.3. Badana grupa 120
5.2. Wyniki badań 122
 5.2.1. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego 122
  5.2.1.1. Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta 123
  5.2.1.2. Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego 124
  5.2.1.3. Spotkania cyklowe 126
  5.2.1.4. Zadania przedstawiciela 127
  5.2.1.5. Dyspozycyjno?? i trudno?ci w pracy przedstawiciela medycznego 133
  5.2.1.6. Motywacja przedstawiciela medycznego 134
  5.2.1.7. Kontrola 137
  5.2.1.8. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego - podsumowanie 139
 5.2.2. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych 140
  5.2.2.1. Zasady pracy przedstawicieli medycznych 140
  5.2.2.2. Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu 141
  5.2.2.3. Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli 143
  5.2.2.4. Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych 144
  5.2.2.5. Przykłady naruszenia zasad 145
  5.2.2.6. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych - podsumowanie 146
 5.2.3. Budowanie relacji z lekarzami 147
  5.2.3.1. Pierwszy kontakt z lekarzem 148
  5.2.3.2. Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim 148
  5.2.3.3. Długość wizyty 150
  5.2.3.4. Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim 151
  5.2.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza 153
  5.2.3.6. Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim 154
  5.2.3.7. Umawianie się z lekarzami 155
  5.2.3.8. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy 156
  5.2.3.9. Wizyty w gabinetach prywatnych 158
  5.2.3.10. Obiektywizm przekazywanych informacji 159
  5.2.3.11. Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów 160
  5.2.3.12. Budowanie relacji z lekarzami - podsumowanie 161
 5.2.4. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza
  a narzędzia marketingowe 163
  5.2.4.1. Działalność dobroczynna 163
  5.2.4.2. Darowizny lekowe 164
  5.2.4.3. Gadżety, upominki i prezenty 165
  5.2.4.4. Darmowe próbki leków 168
  5.2.4.5. Białe soboty, białe niedziele 169
  5.2.4.6. Badania IV fazy 171
  5.2.4.7. Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja 173
  5.2.4.8. Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe 174
  5.2.4.9. Artykuły sponsorowane 178
  5.2.4.10. Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny 179
  5.2.4.11. Potrzeba nowych regulacji prawnych 180
  5.2.4.12. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe - podsumowanie 182

Rozdział 6
Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań 189
6.1. Metodologia 189
 6.1.1. Pytania badawcze 189
 6.1.2. Metoda badawcza 190
 6.1.3. Badana grupa 191
6.2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów 192
6.3. Wyniki badań 196
 6.3.1. Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi 196
 6.3.2. Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych 197
 6.3.3. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych 198
 6.3.4. Długość trwania wizyty 201
 6.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza 204
 6.3.6. Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy 207
  6.3.6.1. Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice  pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne  oraz leki generyczne 208
  6.3.6.2. Główne funkcje przedstawiciela 209
  6.3.6.3. Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy  niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami  promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne 211
 6.3.7. Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze 212
 6.3.8. Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych 213
 6.3.9. Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków 217
 6.3.10. Poufność wypisywanych przez lekarzy recept 218
 6.3.11. Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy 220
 6.3.12. Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy 221
 6.3.13. Prezenty od przedstawicieli medycznych 223
 6.3.14. Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy 225
 6.3.15. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych 227
 6.3.16. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa 234
 6.3.17. Indeks rygoryzmu 237
 6.3.18. Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu 241

Zakończenie 249

Bibliografia 255

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Wymyślanie wrogów
Wymyślanie wrogów
Umberto Eco
Rebis
How can i help you Suplement do podręcznika
How can i help you Suplement do podręcznika
Joanna Dolińska-Romanowicz Dorota Nowakowska
REA
Bezpieczeństwo wewnętrzne Podręcznik akademicki
Bezpieczeństwo wewnętrzne Podręcznik akademicki
Ściborek Zbigniew, Wiśniewski Bernard, Kuc Rafał Bolesław, Dawidczyk Andrzej
Adam Marszałek
Jakość życia w pracy i codzienności Perspektywa ekologiczna
Jakość życia w pracy i codzienności Perspektywa ekologiczna
Wontorczyk Antoni, Bańka Augustyn
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych Komentarz
Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych Komentarz
Tomasz Brzezicki,Krzysztof Lasiński-Sulecki,Wojciech Morawski
ODDK
Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego Zadania, kompetencje, schematy działań, wzory pism
Sekretarz jednostki samorządu terytorialnego Zadania, kompetencje, schematy działań, wzory pism
Dolnicki Bogdan
Wolters Kluwer
 Koszyk
1 x Auschwitz Medycyna III Rzeszy i jej ofiary
1 x Wspomaganie zarządzania projektami informatycznymi Poradnik dla menedżerów
1 x Badacze kosmosu Poznaj tajemnice wszechświata
1 x Dystans versus tolerancja Percepcja niepełnosprawności w badaniach eyetrackingowych
1 x Rak wątrobowokomórkowy
1 x 333 pułapki języka niemieckiego... i jak ich uniknąć
1 x Afazjologia
1 x Budownictwo ogólne tom 3 Elementy budynków podstawy projektowania
1 x Standardy i procedury w pielęgniarstwie onkologicznym
1 x Język życia DNA a rewolucja w medycynie spersonalizowanej
1 x 100 najpiękniejszych starówek Europy
1 x Samochody w PRL-u
1 x Niemiecki słownik na podróż
1 x Szybkie samochody
1 x Choroba Alzheimera
1 x Encyklopedia najmłodszych Czy wiesz...
1 x Badania zachowań informacyjnych
1 x Endodoncja kliniczna
1 x Hatszepsut
1 x Archeologia Przewodnik
1 x Prokopiusz z Cezarei Historia Wojen Tom 2 Wojny z Gotami
1 x 30 sekund o teorii kwantów 50 kluczowych problemów teorii kwantów przedstawionych w pół minuty
1 x Podstawy i perspektywy chemii koordynacyjnej Tom 2 Perspektywy i zastosowania chemii koordynacyjnej
1 x Forma dokumentu elektronicznego w działalności administracji publicznej
1 x Dwie ukryte tragedie w cieniu atomowej apokalipsy
1 x Globalizacja i regionalizacja w gospodarce światowej
1 x Koktajle
1 x Odstąpienie od wymierzenia kary w świetle statystyk sądowych i badań aktowych
1 x Bankowość elektroniczna w Polsce
1 x Australijczyk
1 x Cytobiochemia Biochemia niektórych struktur komórkowych
1 x Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
1 x Strategie uliczne
1 x Czy prehistoryczne zwierzęta przetrwały? Tom 1 Dinozaury i potwory mórz i jezior
1 x Malujemy jak impresjoniści Atelier Kopisty
1 x Knut Wielki Król Anglii Danii i Norwegii ok. 995-1035
1 x Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego
1 x Przedawnienie roszczeń związanych z wywłaszczaniem nieruchomości
1 x Geriatria psów i kotów
2 x Medycy polskiego pogranicza II Rzeczypospolitej 1918-1939
1 x Kochaj 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi wokół
1 x Dom umarłych Syberyjska katorga w czasach carów
1 x Podręcznik dializoterapii
1 x Zaburzenia prostaty Lekarz rodzinny
1 x Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz Wydanie 3
1 x Drwal. Miłość, która narodziła się z natury
1 x Dzienniki Heroinowe
1 x Wewnętrzny Bóg Wybrane pisma o oświeceniu
1 x Bibliotekarstwo Nauka - Dydaktyka - Praktyka
1 x Nowy Jork
1 x Systemy teletransmisyjne
1 x Przygoda z archeologią
1 x Hematologia w praktyce
1 x Coaching zdrowia Twoje życie w twoich rękach
1 x Be Active Mama
1 x Deep Stage Dive
1 x Technologia warstw asfaltowych
1 x Język w świetle odkryć nauki
1 x Ciało jako ontyczny fundament podmiotowości
1 x Doradztwo finansowe w Polsce Wydanie 3
1 x Dictionary of telecommunications and computers english-polish polish-english
1 x Biała gorączka
1 x Inspirujący menedżer
1 x Vademecum matura matematyka 2017
1 x Homo sanctus Wzorce świętych w Europie Łacińskiej w średniowieczu
1 x Złote minuty w obrażeniach ciała
1 x Alkoholowe dzieje Polski Czasy rozbiorów i powstań Tom 2
1 x 20 prostych projektów dla elektroników
1 x Wall Street a rewolucja bolszewicka
1 x Co jeść przy chorobach żołądka i jelit Przepisy na wyśmienite i zdrowe potrawy
1 x Boska Ziemia
1 x Mikrokontrolery STM32 w systemach sterowania i regulacji
1 x Kobiety i ich wpływ na biznes
1 x Dziedzictwo lidera Filozofia życia przywódcy
1 x Kutno Przeszłość i współczesność
1 x Ekonometria przestrzenna III Modele wielopoziomowe - teoria i zastosowania
1 x Funkcje wykonawcze i regulacja zachowania u dzieci chorych na astmę i cukrzycę
1 x Krwawy cień genocydu Interdyscyplinarne studia nad ludobójstwem
1 x Decoupage Wszystkie techniki
1 x Etykieta w biznesie czyli jak ułatwić sobie życie w pracy
1 x Automatyzacja pracy maszyn roboczych Metodyka i zastosowania
1 x Paleografia łacińska Wydanie 3
1 x BHP w zakładach pracy Zagadnienia prawne i praktyczne
1 x Czyja dzisiaj jest Zagłada? Retoryka - ideologia - popkultura
1 x Archipelag znikających wysp
1 x Przewóz towarów niebezpiecznych Poradnik kierowcy
1 x Bibliografia patrystyczna 1901-2016 Polskie tłumaczenia tekstów starochrześcijańskich pierwszego tysiąclecia
1 x Immunitet parlamentarny i immunitet głowy państwa z perspektywy konstytucyjnej i karnoprocesowej
1 x Perły znad Kwisy Tajemnice pogranicza Śląska i Łużyc
1 x Czytanie Konopnickiej
1 x Ateizm oraz irreligia i sekularyzacja
1 x Jednolity Plik Kontrolny
1 x Podstawowe zasady wydłużania kończyn
1 x USA część zachodnia Zielony Przewodnik
1 x Opracowanie produktów spożywczych Podejście marketingowe
1 x Hydraulika siłowa Zbiór zadań z rozwiązaniami
1 x Harvard Business Review Sprawna i efektywna organizacja
1 x Komunikowanie w ochronie zdrowia - interpersonalne, organizacyjne i medialne
1 x Akwarium słodkowodne dla bystrzaków
1 x Ameryka: polityka, prawo, społeczeństwo
1 x Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji
1 x Europejskie metropolie i ich regiony Od krajobrazu gospodarczego do sieci metropolii
1 x Ekspert biznesu. Jak wymyślić, stworzyć i prowadzić zyskowny biznes bez środków na start
1 x Nietypowa Matka Polka Jej absurdalny humor doceniają tysiące fanów w sieci!
1 x Repetytorium z pediatrii
1 x Największe oszustwa w II wojnie światowej
1 x Praktyczne rady do egzaminu państwowego kategoria B
1 x Chemia organiczna McMurry Tom 5
1 x 1000 włoskich słów(ek) Ilustrowany słownik polsko-włoski włosko-polski
1 x Beskid Śląski mapa turystyczna 1:50 000
1 x Farmakologia w zarysie
1 x Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie
1 x Siły Hanzy od XIII do XV w.
1 x Marketing w elektroenergetyce
1 x Elsenborn
1 x Metody diagnostyczne w dermatologii, wenerologii i mikologii lekarskiej Tom 2
1 x Patofizjologia Tom 1/2 Wydanie 4
1 x 1000 arcydzieł
1 x Armia Fryderyka Wielkiego Od zakończenia wojny siedmioletniej do śmierci Fryderyka Wilhelma II
1 x 200 odpowiedzi na pytania z marketingu
1 x Zamówienia publiczne
1 x Prawo prasowe między wymogami prawa, nakazami etyki a oczekiwaniami rynku W poszukiwaniu nowego modelu dziennikarstwa
1 x Ciasta Encyklopedia kulinarna
1 x Zamówienia sektorowe
1 x Co to jest populizm?
1 x Jaskinie Polska Czechy Słowacja Przewodnik po Polsce
1 x Zamówienia publiczne nie są trudne
1 x Mamie na ratunek. Usypianie dziecka
1 x Miłość seks i serce
1 x Blisko, nie za blisko. Terapeutyczne rozmowy o związkach. Wydanie II rozszerzone
1 x Atlas ptaków Polski
1 x Anders
1 x Kultura pracy profesjonalisty
1 x Fotografia kulinarna. Od zdjęcia do arcydzieła. Wydanie II
1 x Przemoc i mobbing w szkole w domu w miejscu pracy
1 x Moje dziecko gdzieś na mnie czeka Opowieści o adopcjach
1 x Faktury elektroniczne + CD
1 x Gruzja. Magiczne Zakaukazie. Wydanie 2
1 x Czas na rewolucję Apel Dalajlamy do młodzieży
1 x Dyplomacja publiczna wobec wyzwań współczesnego świata
1 x Dinozaury
1 x Finansowanie marketingu w ochronie zdrowia
1 x BHP w szkole Praktyczny poradnik z dokumentacją + CD Wydanie 2
1 x 1177 przed Chr. Rok, w którym upadła cywilizacja
1 x Fantastyczne światy na okładkach i w ilustracjach książek oraz czasopism od wieku XIX do lat 80. XX wieku
1 x Moduły GSM w systemach mikroprocesorowych
1 x Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
1 x Biblioteka samobójców
1 x Encyklopedia miast polskich
1 x Cukrzyca
1 x Dalajlama dla par Jak kochać uważnie
1 x Efektywne opodatkowanie przedsiębiorstw
1 x Motocykl bez tajemnic
8,187.56zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Energetyka
Bezpieczeństwo w elektroenergetyce Wydanie 3

Bezpieczeństwo w elektroenergetyce Wydanie 3

59.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Słownik naukowo-techniczny angielsko-polski Wydanie XIII Red. M.Berger, T.Jaworska, A.Baranowska, M.Barańska WNT
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN