Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Marketing » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego 59.00zł
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

Tytuł: Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego
Autor: Marta Makowska
ISBN: 978-83-7556-276-7
Ilość stron: 272
Data wydania: 2010
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU

Cena: 59.00zł


Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje podejmowane przez lekarzy, jaki preparat przepisać pacjentowi, są zupełnie niezależne.

W książce zaprezentowano metody, jakich używają firmy farmaceutyczne by skutecznie wpłynąć na to, jakie leki są przepisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, zanalizowane na podstawie uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta skierowana do lekarzy.

Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji "coś za coś". W Polsce dotąd nie przeprowadzano badań naukowych dotyczących relacji medyków i przedstawicieli firm farmaceutycznych, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.

Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są "widziani oczami" przedstawicieli medycznych. Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego - pokazując, jak pracujący "w terenie" reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz, jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę, publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesują się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych

Rozdziały:

Wprowadzenie 11

Rozdział 1
Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce 17
1.1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce 17
1.2. Marketing firm farmaceutycznych 24
1.3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego 32
 1.3.1. Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa 34
 1.3.2. Samoleczenie 36
 1.3.3. Utrata zaufania pacjentów do lekarzy 37
 1.3.4. Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych 38

Rozdział 2
Etyka marketingu farmaceutycznego 41
2.1. Koncepcja odpowiedzialno?ci społecznej firm farmaceutycznych 42
2.2. Dylematy etyczne producentów leków 46
2.3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym 51
2.4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi 55

Rozdział 3
Działania marketingowe firm farmaceutycznych w uj?ciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej 67
3.1. Teoria wymiany społecznej 67
 3.1.1. Teoria wymiany G.C. Homansa 68
 3.1.2. Teoria wymiany P.M. Blau 72
3.2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej 74
 3.2.1. Reguła wzajemno?ci 74
 3.2.2. Reguła sympatii 76
 3.2.3. Reguła kontrastu 78
 3.2.4. Reguła autorytetu 80
 3.2.5. Reguła niedostępności 81
 3.2.6. Społeczny dowód słuszności 82
 3.2.7. Reguła konsekwencji 83
 3.2.8. Neurolingwistyczne programowanie (NLP) 85
3.3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych 87

Rozdział 4
Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego 93
4.1. Uregulowania prawne 94
4.2. Uregulowania kodeksowe 100
 4.2.1. Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza 100
 4.2.2. Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu  Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia  i Organizacjami Pacjentów 101
 4.2.3. Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów 101
 4.2.4. Kodeks Etyki Lekarskiej 104
 4.2.5. Karta Lekarza 105
4.3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej 106
4.4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych 111

Rozdział 5
Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań 119
5.1. Metodologia 119
 5.1.1. Pytania badawcze 119
 5.1.2. Metoda badawcza 120
 5.1.3. Badana grupa 120
5.2. Wyniki badań 122
 5.2.1. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego 122
  5.2.1.1. Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta 123
  5.2.1.2. Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego 124
  5.2.1.3. Spotkania cyklowe 126
  5.2.1.4. Zadania przedstawiciela 127
  5.2.1.5. Dyspozycyjno?? i trudno?ci w pracy przedstawiciela medycznego 133
  5.2.1.6. Motywacja przedstawiciela medycznego 134
  5.2.1.7. Kontrola 137
  5.2.1.8. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego - podsumowanie 139
 5.2.2. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych 140
  5.2.2.1. Zasady pracy przedstawicieli medycznych 140
  5.2.2.2. Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu 141
  5.2.2.3. Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli 143
  5.2.2.4. Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych 144
  5.2.2.5. Przykłady naruszenia zasad 145
  5.2.2.6. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych - podsumowanie 146
 5.2.3. Budowanie relacji z lekarzami 147
  5.2.3.1. Pierwszy kontakt z lekarzem 148
  5.2.3.2. Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim 148
  5.2.3.3. Długość wizyty 150
  5.2.3.4. Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim 151
  5.2.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza 153
  5.2.3.6. Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim 154
  5.2.3.7. Umawianie się z lekarzami 155
  5.2.3.8. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy 156
  5.2.3.9. Wizyty w gabinetach prywatnych 158
  5.2.3.10. Obiektywizm przekazywanych informacji 159
  5.2.3.11. Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów 160
  5.2.3.12. Budowanie relacji z lekarzami - podsumowanie 161
 5.2.4. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza
  a narzędzia marketingowe 163
  5.2.4.1. Działalność dobroczynna 163
  5.2.4.2. Darowizny lekowe 164
  5.2.4.3. Gadżety, upominki i prezenty 165
  5.2.4.4. Darmowe próbki leków 168
  5.2.4.5. Białe soboty, białe niedziele 169
  5.2.4.6. Badania IV fazy 171
  5.2.4.7. Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja 173
  5.2.4.8. Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe 174
  5.2.4.9. Artykuły sponsorowane 178
  5.2.4.10. Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny 179
  5.2.4.11. Potrzeba nowych regulacji prawnych 180
  5.2.4.12. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe - podsumowanie 182

Rozdział 6
Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań 189
6.1. Metodologia 189
 6.1.1. Pytania badawcze 189
 6.1.2. Metoda badawcza 190
 6.1.3. Badana grupa 191
6.2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów 192
6.3. Wyniki badań 196
 6.3.1. Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi 196
 6.3.2. Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych 197
 6.3.3. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych 198
 6.3.4. Długość trwania wizyty 201
 6.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza 204
 6.3.6. Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy 207
  6.3.6.1. Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice  pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne  oraz leki generyczne 208
  6.3.6.2. Główne funkcje przedstawiciela 209
  6.3.6.3. Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy  niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami  promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne 211
 6.3.7. Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze 212
 6.3.8. Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych 213
 6.3.9. Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków 217
 6.3.10. Poufność wypisywanych przez lekarzy recept 218
 6.3.11. Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy 220
 6.3.12. Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy 221
 6.3.13. Prezenty od przedstawicieli medycznych 223
 6.3.14. Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy 225
 6.3.15. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych 227
 6.3.16. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa 234
 6.3.17. Indeks rygoryzmu 237
 6.3.18. Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu 241

Zakończenie 249

Bibliografia 255

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Podstawy projektowania interfejsów użytkownika
Podstawy projektowania interfejsów użytkownika
Witold Malina, Mariusz Szwoch
HELION
Czas samotności Ukraina i Ukraińcy w latach 1914-2018
Czas samotności Ukraina i Ukraińcy w latach 1914-2018
Zbigniew Karpus Michał Klimecki
Bellona
Ginekolodzy
Ginekolodzy
Jurgen Thorwald
Marginesy
Kreowanie rzeczywistości Przewodnik dla początkujących Wprowadzenie do nauk Ramthy
Kreowanie rzeczywistości Przewodnik dla początkujących Wprowadzenie do nauk Ramthy
Ramtha
STAPIS
Mobile Web Development Smashing Magazine
Mobile Web Development Smashing Magazine
G. Avola
HELION
Mistrzynie duchowe Benedykt XVI
Mistrzynie duchowe Benedykt XVI
Kozłowska Lidia
W Drodze
 Koszyk
1 x Foresight w zarządzaniu strategicznym
1 x Aconcagua Laminowana mapa trekingowa
1 x Córeczka Instrukcja obsługi dla rodziców
1 x Budżetowanie operacyjne finansowe i kapitałowe w przedsiębiorstwie
1 x Sieci domowe nieoficjalny podręcznik
1 x Finanse publiczne wobec wyzwań globalizacji
1 x Finansowanie obce firm rodzinnych na rynku niedoskonałym
1 x Hydraulika urządzeń wodociągowych Tom 1
1 x Język ciała Siedem lekcji komunikacji niewerbalnej
1 x Taktyczne ratownictwo medyczne
1 x Inteligentny outsourcing Sztuka skutecznej współpracy
1 x Wdrażanie systemu ochrony danych osobowych Praktyczny przewodnik krok po kroku
1 x Masaż leczniczy Podstawy anatomiczne i techniki
1 x 21 godzin do sukcesu
1 x A może zmienisz zdanie Sekrety perswazyjnego pisania
1 x RFID od koncepcji do wdrożenia Polska perspektywa
1 x Leczenie ortodontyczne i ortopedyczne wad zębowo-twarzowych
1 x Dermatologia i wenerologia dla pielęgniarek
1 x Ekologia i ochrona środowiska
1 x Bukanierzy
1 x Perły znad Kwisy Tajemnice pogranicza Śląska i Łużyc
1 x Kosmetologia ciała
1 x Meritum Rachunkowość Rachunkowość i Sprawozdawczość Finansowa Wydanie 10
1 x Gimnastyka diabetyka Cukrzyca a wysiłek fizyczny
1 x Biżuteria i koraliki dla bystrzaków. Wydanie II
1 x Fuchy, dzieła, zlecenia Praca przyszłości czy przyszłość pracy?
1 x Gdy góra lodowa topnieje Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
1 x 50 sposobów na zdobycie kochanka
1 x Janusz Radziwiłł 1880-1967 Biografia polityczna
1 x Drgania i stateczność układów smukłych
1 x Budujące rozmowy Szczęśliwy związek bez konfliktów
1 x Dzienniki Helgi Świadectwo dziewczynki o życiu w obozach koncentracyjnych
1 x 101 ćwiczeń z ziemi
1 x Być damą Savoir-vivre nowoczesnej kobiety
1 x Polactwo Wydanie 7
1 x 10-procentowy przedsiębiorca. Stwórz swój mikrobiznes bez rezygnacji z etatu
1 x Meandry globalizacji XXI wieku
1 x Dla twoich zdrowych oczu
1 x Biznes etyka odpowiedzialność
1 x Bóg jeszcze nie umarł Co fizyka kwantowa mówi o naszym pochodzeniu
1 x Podręcznik samokontroli cukrzycy
1 x Gem, set i mecz Tajemna broń światowych mistrzów tenisa
1 x Największa grabież w historii Jak bolszewicy złupili Rosję
1 x Maszyny Leonarda Niezwykłe wynalazki i tajemnice rękopisów Leonarda da Vinci
1 x Czemu jeszcze na to nie wpadłeś Idealne dostrojenie do potrzeb klientów
1 x Bieszczady
1 x Podatki a etyka
1 x Ford Mondeo (od XI 2000 do IV 2007)
1 x Anatomia człowieka z elementami fizjologii
1 x Encyklopedia kina Wydanie 2
1 x Chleb Domowa piekarnia
1 x 5 języków miłości dla singli
1 x Spacerem po Nowym Jorku
1 x Dekadencja moralna społeczeństwa rzymskiego w Res Gestae Ammiana Marcellina
1 x Cywilnoprawna ochrona inwestorów korzystających z usług maklerskich na rynku kapitałowym
1 x Metodyka kształcenia kursowego
1 x Dziennikarze o sztuce czyli opowieści medialnie nielogiczne
1 x Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (1) Typy Nevada, Pennsylvania i New Mexico
1 x Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy
1 x 501 gier i zadań
1 x Bankowość instytucje, operacje, zarządzanie
1 x Microsoft PowerPoint 2013 Krok po kroku
1 x Prognozowanie Teoria przykłady zadania
1 x Brud jest zdrowszy niż myślisz
1 x Galicja Wschodnia 1920
1 x Interdyscyplinarne problemy nielegalnego poboru energii
1 x Aplikacja adwokacka Pytania odpowiedzi tabele Wydanie 10
1 x Reumatoidalne zapalenie stawów
1 x Podstawy mechaniki ciał stałych i płynów
1 x Budowanie na obcej ziemi
1 x Jak umysł rośnie w siłę, gdy mózg się starzeje
1 x Instrukcje księgowe i podatkowe 2017 + CD
1 x Rzym średniowieczny Stabilizacja i kryzys miasta w latach 900-1150
1 x Funkcjonowanie Eurojustu w przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej
1 x De prospectiva pingendi O perspektywie w malarstwie
1 x Komputerowy zapis konstrukcji mebli w środowisku TopSolid
1 x Ewolucja zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw
1 x Byliśmy przyszłością
1 x Inna miłość Opowieści o znanych i nieznanych
1 x Krótka historia archeologii
1 x Anonimizacja i maskowanie danych wrażliwych w przedsiębiorstwach
1 x Technik informatyk Testy i zadania przygotowujące do egzaminu zawodowego
1 x Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata
1 x Anatomia rynku
1 x Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość Wydanie 3
1 x Zawarcie i zatwierdzenie układu w postępowaniu upadłościowym
1 x Nietypowa Matka Polka Jej absurdalny humor doceniają tysiące fanów w sieci!
1 x Obrońcy mórz Piraci, morscy terroryści i polski oficer ochrony statków
1 x Zielone koktajle dla zdrowia i urody siostry Marii
1 x Alfabet Matki Teresy z Kalkuty
1 x Kultura dyskurs znak
1 x Karol Wielki Cesarz i Święty
1 x Bądź liderem
5,266.83zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo CEDEWU
 Kategoria:
 Matematyka
Miniatury matematyczne 31 Wielokąty z symetriami Zliczanie rekurencyjne Wokół twierdzenia Pitagorasa

Miniatury matematyczne 31 Wielokąty z symetriami Zliczanie rekurencyjne Wokół twierdzenia Pitagorasa

16.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN