Tytuł: | Etyka mediów | | Autor: | Piotr Czarnecki | | ISBN: | 978-83-7251-865-1 | | Ilość stron: | 144 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 31.00zł | |
Normy etyczne funkcjonowania mediów są w zasadzie znane. Podają je liczne podręczniki i kodeksy etyki dziennikarskiej. Celem niniejszej pracy jest wskazanie trudności, na jakie napotyka realizacja tych norm w praktyce. Co ważne, etyka mediów nie może sprowadzać się jedynie do zbioru zasad. Przy ich ustalaniu i ocenie skuteczności należy wziąć pod uwagę przemiany, jakim podlegają media w wyniku konieczności dostosowania się do gwałtownych przemian całego społeczeństwa, a także rewolucję technologiczną w samych mediach. W książce autor stara się nie eksponować różnic pomiędzy mediami komercyjnymi a publicznymi.
Rozdziały:
Wstęp
Rozdział 1. Media w warunkach transformacji
Rozdział 2. Oddziaływanie środków przekazu
Rozdział 3. Wolność mediów
Rozdział 4. Media a władza. Etyczne aspekty relacji
Rozdział 5. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania mediów
Rozdział 6. Etyka mediów w kontekście zawodowych kodeksów etycznych
Uwagi końcowe
Bibliografia
|