Tytuł: | Foresight w zarządzaniu strategicznym | | Autor: | Krzysztof Borodako | | ISBN: | 978-83-255-0816-6 | | Ilość stron: | 152 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 29.00zł | |
Przedsięwzięcia foresightowe, począwszy od lat siedemdziesiątych XX wieku, są z powodzeniem realizowane na całym świecie, w tym również w Polsce. Mimo to problematyka foresightu wciąż jest jeszcze w naszym kraju mało znana i – co za tym idzie – niedoceniana.
Książka ta jest pierwszą polską publikacją poświęconą temu tematowi. Zawiera syntetyczny opis procesu foresightu – począwszy od definicji, genezy i istoty, poprzez klasyfikację i stosowane metody, aż do organizacji i realizacji.
Autor szczególny nacisk kładzie na wykorzystanie foresightu w zarządzaniu strategicznym w regionach. Przedstawia charakterystykę projektów realizowanych w krajach Unii Europejskiej. Podkreśla również znaczenie foresightu korporacyjnego.
|