Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.
Publikacja w obszerny sposób omawia:
•ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym,
•wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
•wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności,
•wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy,
•wymóg pisemności po zawarciu umowy),
•inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności,
•wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, •wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
•konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej,
•konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów,
•odpowiedzialność odszkodowawcza,
•szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, •szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne,
•konsekwencje administracyjnoprawne).
Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.