Fotografowanie przedmiotów od prostych aranżacji do obrazów bogatych w zaskakujące detale
Tematem zdjęć zawartych w tej książce są przedmioty codziennego użytku, na widok których bardzo często zadajemy sobie pytanie: „Jak je sfotografować, aby uzyskać atrakcyjny efekt?”. Eberhard Schuy omawia właśnie tę kwestię – szczegółowo i zrozumiale przedstawia sposób aranżacji ponad 50 zdjęć oraz schematy ich oświetlenia. Dzięki zdjęciom i łatwym ćwiczeniom autor wprowadza czytelnika w podstawy fotografii przedmiotów.
Szczegółowo zgłębia najważniejsze zagadnienia, pokazuje proste aranżacje i prezentuje wiele sztuczek. W przystępny sposób wyjaśnia, nad czym należy się zastanowić przed przystąpieniem do fotografowania przedmiotów i w jaki sposób połączyć ze sobą obiekt, pomysł na zdjęcie i oświetlenie, tak aby stworzyć dobrą fotografię. Fascynującą częścią tej pracy okaże się fakt, że o powodzeniu obrazu będzie decydowało umiejętne podkreślanie detali.
Opublikowane w książce fotografie nie tylko są przykładami mającymi służyć lepszemu zrozumieniu prezentowanej treści, lecz także mogłyby z powodzeniem ukazać się w osobnym albumie – zatem podziwiaj je; niech staną się inspiracją dla twoich własnych prac.
• Różnice w fotografowaniu przedmiotów, wykonywaniu zdjęć produktowych i martwych natur • Elementy procesu powstawania fotografii • Aranżacja i oświetlanie przedmiotów • Prowadzenie wzroku widza a kompozycja obrazu • Szczegóły decydujące o charakterze obrazu • Informacje o tworzeniu odbić, kropli, pary oraz o posługiwaniu się filtrem wazelinowym • Przedmiotowa fotografia aktu i zabawa ze światłem
O autorze: Eberhard Schuy zajmuje się fotografowaniem przedmiotów i wykonywaniem zdjęć na potrzeby przemysłu. Zdobywał doświadczenia w agencji reklamowej i przedsiębiorstwie produkcyjnym, a obecnie już od wielu lat pracuje jako fotograf niezależny. Prowadzi także warsztaty i internetowe kursy fotograficzne. Jego sposób pracy polega na maksymalnym wykorzystaniu środków czysto fotograficznych i jedynie minimalnej edycji obrazu w programie graficznym.
Drugie wydanie Fotografii produktowej zawiera 22 nowe aranżacje, będące przykładami komercyjnych realizacji takich tematów jak: fotografowanie szkła, mody, żywności i biżuterii.
Autor nie tylko szczegółowo opisuje aranżacje samych scen, ale omawia także sposoby edycji obrazu w Photoshopie i wykorzystywane techniki maskowania oraz łączenia warstw. Niewielkim zmianom uległa również część teoretyczna książki.
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 59,42zł
|