Tytuł: | Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchach dostaw | | Autor: | Władysław Szczepankiewicz | | ISBN: | 978-83-7641-543-7 | | Ilość stron: | 224 | | Data wydania: | 11/2011 | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 46.00zł | |
Przedmiotem prezentowanych w podręczniku rozważań są możliwości adaptacyjne sektora handlu w dynamice uwarunkowań rynkowych. Dynamika procesów rynkowych stawia szczególne wymagania przed przedsiębiorstwem handlowym, które stanowi ogniwo łączące głównych partnerów wymiany towarowej - producentów i finalnych użytkowników/konsumentów dóbr i usług.
Wskazane tendencje pokazują rosnącą rolę handlu, który wyzwala się od presji producenta („biernego dystrybutora”) i przekształca się w aktywny i agresywny składnik procesów produkcyjnych. W podręczniku autor omówił rolę i funkcję sektora handlu w łańcuchu dostaw w warunkach postępu technologicznego oraz uwarunkowań otoczenia gospodarczego.
W książce przedstawiono: - Istotę logistyki i jej zadania w zakresie tworzenia i dostarczania wartości dla finalnego klienta; - Proces dystrybucji w aspekcie sieci powiązań i zależności między sferą produkcji i handlem; - Uwarunkowania kształtujące potrzeby logistyczne przedsiębiorstw handlowych; - Organizację i przebieg procesu zaopatrzeniowego oraz instytucjonalne formy zakupów przedsiębiorstw handlowych; - Problemy decyzyjne w zakresie logistyki handlu oraz instrumenty sterowania przepływami i zapasami w sieciach dostaw.
Podręcznik jest adresowany do menedżerów praktykujących zawód handlowca, z nadzieją że zechcą skonfrontować swoje doświadczenie z opisywanymi zagadnieniami, oraz do studentów zainteresowanych problematyką handlu detalicznego jako specyficznym obszarem zarządzania działalnością funkcjonujących w niej podmiotów gospodarczych.
Rozdziały:
Rozdział 1. Integracja obszarów działania logistyki w kierunku zarządzania łańcuchem dostaw 1.1. Logistyka w kształtowaniu procesów gospodarczych 1.2. Koszty organizacji przepływów fizycznych w koncepcji logistyki 1.3. Wartość dla klienta jako wyznacznik funkcjonowania logistyki 1.4. Od logistyki zdezintegrowanej do łańcucha dostaw 1.5. Niepewność i jej redukcja w łańcuchu dostaw 1.6. Determinanty przekształcenia łańcuchów dostaw w kierunku organizacji sieciowych
Rozdział 2. Dystrybucja jako sieć zależności między produkcją i handlem 2.1. Usługi i czynności handlowe w kreowaniu wartości dla finalnego klienta 2.2. Zachowania nabywcy jako wyznacznik przekształceń innowacyjnych w dystrybucji 2.3. Poziom obsługi klienta jako wyznacznik oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji 2.4. Handel w systemie dystrybucji dóbr konsumpcyjnych 2.5. Handel w systemie dystrybucji środków produkcji 2.6. Handel internetowy jako alternatywna forma obsługi klienta
Rozdział 3. Handel w kształtowaniu relacji w łańcuchach dostaw 3.1. Rola handlu w kształtowaniu łańcucha dostaw 3.2. Handel w zarządzaniu łańcuchem dostaw opartym na popycie 3.3. Czynniki kształtujące potrzeby logistyczne przedsiębiorstw handlowych 3.4. Usługi wspomagające przepływy fizyczne w handlu (rozwój i tendencje zmian) 3.5. Centra logistyczne jako ogniwo pośrednie w systemie obsługi sektora handlu
Rozdział 4. Organizacja zaopatrzenia sektora handlu w kanałach rynku 4.1. Zadania gospodarki zaopatrzeniowej 4.2. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego jako nabywcy instytucjonalni 4.3. Instytucjonalne formy zakupów przedsiębiorstw handlu detalicznego 4.4. Źródła dostaw handlu detalicznego i kryteria ich wyboru
Rozdział 5. Problemy decyzyjne w zakresie logistyki w handlu 5.1. Uwarunkowania realizacji przepływów towarowych w sektorze handlu 5.2. Magazynowanie towarów 5.3. Konfiguracja struktury sieci magazynowania 5.4. Utrzymywanie zapasu towarów 5.5. Transport, problemy decyzyjne w zakresie ekspedycji towarów 5.6. Systemy informacyjne wspomagania zarządzania relacjami producent – handel detaliczny
|