Tytuł: | Geografia z ochroną i kształtowaniem środowiska Podręcznik WSiP | | Autor: | Andrzej Kassenberg | | ISBN: | 978-83-02-08687-8 | | Ilość stron: | 264 | | Data wydania: | 07/2011 (wydanie 4) | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | WSiP | |
| Cena: | 28.90zł | |
Podręcznik jest zgodny z nową podstawą programową dla zasadniczych szkół zawodowych (ZSZ), która wprowadziła nowy przedmiot na tym poziomie nauczania – geografię z ochroną i kształtowaniem środowiska.
Obejmuje on całą tematykę zawartą w podstawie programowej. Jest przewidziany na 63 jednostki lekcyjne, które można realizować w ciągu jednego roku szkolnego (dwie lekcje w tygodniu) lub w ciągu dwóch lat (jedna godzina tygodniowo).
• Przygotowuje młodego człowieka do funkcjonowania w warunkach wolnego rynku oraz zaangażowania w życie miasta, gminy, powiatu. • Przygotowuje do aktywnego i świadomego uczestnictwa w racjonalnym gospodarowaniu zasobami środowiska (zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju). • Kształtuje postawę proekologiczną i rozwija geograficzne zainteresowania. • Uczy poszukiwania informacji w różnych źródłach oraz korzystania z nich w pracy zawodowej.
Zawartość podręcznika podzielono na 5 działów, które obejmują: I. Człowiek i środowisko – analizę elementów środowiska geograficznego (ze szczególnym naciskiem na środowisko Polski) oraz możliwości ich wykorzystania w gospodarce przez człowieka; II. Świat współczesny – funkcjonowanie współczesnego systemu gospodarczego na świecie; III. Ludność Polski i świata – współczesne zjawiska i procesy demograficzne w Polsce na tle współczesnego świata, ich wzajemne powiązania, przyczyny i konsekwencje; IV. Polska dziś – środowisko geograficzne kraju, cechy współczesnej polskiej gospodarki, jej funkcjonowanie oraz powiązania z systemem światowym; V. Koncepcja zrównoważonego rozwoju – rozwój światowego systemu gospodarczego w powiązaniu ze zmianami w środowisku, metody przeciwdziałania degradacji środowiska oraz sposoby realizacji koncepcji rozwoju zrównoważonego w najbliższym otoczeniu i pracy zawodowej.
Autorami podręcznikasą eksperci w swoich dziedzinach oraz czynni nauczyciele, co daje gwarancję właściwego dostosowania treści do możliwości i oczekiwań uczniów zasadniczych szkół zawodowych.
|