Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonomia Finanse » Globalizacja » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
  Audyt finansowy
  Bankowość Kredyty
  Controlling
  Ekonomia
  Finanse
  Fundusze emerytalne
  Giełda Inwestycje
  Globalizacja
  Gospodarka
  Pieniądz
  Podatki
  Rachunkowość
  Ubezpieczenia
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Glokalizacja 53.00zł
Glokalizacja

Tytuł: Glokalizacja
Autor: Kazimierz Kuciński
ISBN: 978-83-7641-427-0
Ilość stron: 320
Data wydania: 05/2011
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: Difin

Cena: 53.00zł


Książka stanowi próbę pokazania wynikających z lokalizacji i mających wpływ na lokalizację podmiotów gospodarczych jej lokalnych uwarunkowań i implikacji. Pokazano, jak przebiega zderzenie globalnych inwestorów z realiami lokalnych gospodarek i społeczności.

Autorzy opisują, jak lokalne uwarunkowania kulturowe stają się same w sobie czynnikami lokalizacji przedsiębiorstw, jak transformują pozostałe czynniki lokalizacji, jak wpływają na percepcję wynikających z nich korzyści przez odmiennych kulturowo inwestorów oraz jak ewoluują pod wpływem kontaktów z zagranicznymi inwestorami i podążającymi za nimi ekspatami.

Nawiązują do formowania się globalnego rynku lokalizacji, na którym zgłaszany przez globalne firmy popyt na lokalne miejsca lokalizacji zderza się z podażą oferowanych przez lokalne społeczności miejsc lokalizacji traktowanych jako swoiste produkty lokalizacyjne, którymi stają się kraje, ich regiony różnej skali geograficznej, miasta i sektory narodowych gospodarek.

Zwracają przy tym szczególną uwagę na kwestię atrakcyjności tych produktów lokalizacyjnych determinującą ich konkurencyjność. Analizują źródła przewagi konkurencyjnej lokalnych produktów lokalizacyjnych i proces jej dyskontowania przez interesariuszy procesu lokalizacji przedsiębiorstw dokonywanej w warunkach globalizacji oraz presji na zrównoważony ekologicznie i społecznie rozwój lokalny.

Rozdziały:

Rozdział 1. Globalizacja a lokalizacja działalności gospodarczej
1.1. Lokalizacja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
1.2. Istota globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
1.3. Analiza globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
1.4. Polska na globalnym rynku lokalizacji
1.4.1. Uwarunkowania kulturowe
1.4.2. Korporacje transnarodowe w Polsce
1.4.3. Sektorowe implikacje lokalizacyjne globalizacji
1.4.4. Regionalne implikacje lokalizacyjne globalizacji

Rozdział 2. Lokalne uwarunkowania kulturowe lokalizacji przedsiębiorstw
2.1. Kulturowe czynniki lokalizacji przedsiębiorstw
2.2. Czynnik kulturowy w teorii lokalizacji przedsiębiorstw
2.2.1. Klasyczne teorie lokalizacji
2.2.2. Behawioralne teorie lokalizacji
2.3. Kulturowe aspekty lokalizacji w perspektywie teorii ekonomii
2.4. Kwestia lokalizacji w perspektywie antropologii kultury
2.5. Kultura w procesie podejmowania decyzji lokalizacyjnych
2.5.1. Pojmowanie kultury
2.5.2. Przedsiębiorstwo jako wytwór i składowa kultury
2.5.3. Implikacje różnorodności kulturowej

Rozdział 3. Lokalne produkty lokalizacyjne
3.1. Kraje jako produkty lokalizacyjne
3.1.1. Atrakcyjność lokalizacyjna krajów w globalnej gospodarce
3.1.2. Kwantyfikacja atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
3.1.3. Jakościowe miary atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
3.1.4. Polska jako produkt lokalizacyjny
3.1.5. Atrakcyjność lokalizacyjna regionów
3.2. Miasta jako produkty lokalizacyjne
3.2.1. Konkurencja miast i regionów
3.2.2. Miasta w nowym paradygmacie rozwoju
3.2.3. Globalizacja a rozwój miast
3.2.4. Atrakcyjność lokalizacyjna miast
3.3. Atrakcyjność inwestycyjna lokalnych sektorów
3.3.1. Sektory gospodarek lokalnych jako produkty lokalizacyjne
3.3.2. Lokalizacyjne implikacje globalizacji
3.3.3. Korporacje transnarodowe jako aktorzy globalnej lokalizacji
3.3.4. Lokalizacja działalności gospodarczej w warunkach globalizacji
3.3.5. Glokalizacja polskiej elektroenergetyki

Rozdział 4. Wrastanie korporacji transnarodowych w gospodarki lokalne
4.1. Uwarunkowania lokalnego zakorzenienia korporacji transnarodowych
4.1.1. Redefinicja lokalizacji w warunkach globalizacji
4.1.2. Lokalizacja a internacjonalizacja działalności gospodarczej
4.1.3. Formy relokacji działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
4.1.4. Specyfika działalności gospodarczej a jej podatność na relokację
4.2. Lokalizacyjne ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych
4.2.1. Czynniki lokalizacji a fragmentaryzacja działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
4.2.2. Ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych i jego przejawy
4.2.3. Kreowanie wartości poprzez relokację działalności gospodarczej
4.2.4. Polska jako kraj goszczący korporacje transnarodowe
4.3. Lokalne powiązania korporacji transnarodowych
4.3.1. Globalne uwarunkowania powiązań lokalnych
4.3.2. Współczesne sposoby wchodzenia na rynki lokalne
4.3.3. Optymalizowanie lokalizacji jako przewaga konkurencyjna

Rozdział 5. Lokalne implikacje globalizacji
5.1. Wpływ globalizacji na rozwój regionalny i lokalny
5.1.1. Globalizacja a glokalizacja
5.1.2. Lokalizacja przedsiębiorstw a globalizacja
5.1.3. Regiony peryferyjne w dobie globalizacji
5.2. Lokalne uwarunkowania lokalizacji przedsiębiorstw
5.2.1. Lokalna perspektywa lokalizacji
5.2.2. Delokalizacja a rozwój lokalny
5.2.3. Lokalizacja a konkurencyjność
5.3. Glokalizacja a lokalny ekorozwój

Aneks. Studium przypadku. Region siedlecko-bialski
1. Region peryferyjny w dobie globalizacji
2. Przesłanki lokalizacji przedsiębiorstw w regionach peryferyjnych
3. Zdolność konkurowania regionów peryferyjnych w procesie globalizacji
4. Zakończenie

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Udręka i ekstaza
Udręka i ekstaza
Irving Stone
Muza
Boska i wojownicza Zostań kobietą jaką chcesz być
Boska i wojownicza Zostań kobietą jaką chcesz być
Ash Amara Heather
Studio Astropsychologii
Testy kliniczne w badaniu kości stawów i mięśni Wydanie 4
Testy kliniczne w badaniu kości stawów i mięśni Wydanie 4
Buckup Klaus, Buckup Johannes
PZWL
Monety, karty i klucze - Łamigłówki Wzmocnij możliwości swojego umysłu
Monety, karty i klucze - Łamigłówki Wzmocnij możliwości swojego umysłu
praca zbiorowa
Nowik
Słownik księgowości angielsko-polski polsko-angielski
Słownik księgowości angielsko-polski polsko-angielski
Piotr Kapusta
Dr Lex
Niewolnica pornobiznesu
Niewolnica pornobiznesu
Linda Lovelace
G+J Gruner+Jahr Polska
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Difin
 Kategoria:
 Biologia
ABC ewolucji

ABC ewolucji

35.00zł
29.75zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN