Tytuł: | Harvard Business Review Atrybuty przywódcy | | Autor: | Harvard Business School Press | | ISBN: | 83-7361-900-3 | | Ilość stron: | 232 | | Data wydania: | 04/2006 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 69.00zł | |
Jacy ludzie są najlepszymi liderami? Jak człowiek staje się przywódcą? Co dzieje się w organizacji, w której brakuje lidera? To zaledwie kilka spośród wielu pytań dotyczących przywództwa, rozważanych w tym zbiorze artykułów.
Przywództwo to dyscyplina z pogranicza psychologii, zarządzania, komunikacji, strategii, a nawet reklamy. Jest niezbędne wszędzie tam, gdzie ludzie dążą do wspólnych celów. Od kompetencji, charakteru i technik stosowanych przez lidera zależy przyszłość organizacji. W tym zbiorze artykułów znajdziesz interdyscyplinarną wiedzę potrzebną każdemu liderowi.
- Inteligencja emocjonalna: czy można nauczyć się przywództwa?
- W jaki sposób sukcesy wzbogacają lub niszczą psychikę lidera?
- Sześć stylów przywództwa
- Zarządzanie uwagą: jak lider zdobywa miejsce w umysłach swoich ludzi?
- Zmiana władzy: jak ograniczyć wstrząsy w organizacji, gdy pojawia się nowy lider?
- Przywództwo w szybko rozwijającej się firmie: kiedy odejść od ręcznego sterowania organizacją?
- Jacy ludzie są automatycznie uznawani za liderów?
- Studium przypadku: Erik Schmidt -- człowiek, który odbudował firmę Novell
"Harvard Business Review. Atrybuty przywódcy" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów. Autorzy to doświadczeni eksperci w dziedzinie przywództwa. Analizują prawdziwe przypadki, przełomowe koncepcje oraz narzędzia i techniki stosowane w firmach na całym świecie. Podają liczne przykłady skutecznego i nieskutecznego przywództwa.
Rozdziały:
Co czyni Cię przywódcą? (7) DANIEL GOLEMAN Narcystyczni przywódcy. Niewątpliwie dobre i bezsprzecznie złe strony ich skomplikowanych osobowości (31) MICHAEL MACCOBY Przywództwo, które przynosi efekty (59) DANIEL GOLEMAN Pozyskiwanie niezbędnej uwagi (97) THOMAS H. DAVENPORT I JOHN C. BECK Dylemat następcy (127) DAN CIAMPA I MICHAEL WATKINS Rozkwit i upadek J. Peterman Company (155) JOHN PETERMAN Dlaczego ktoś miałby Cię uważać za swojego przywódcę? (177) ROBERT GOFFEE I GARETH JONES Rola lidera w trudnym okresie. Wywiad z Erikiem Schmidtem, dyrektorem generalnym firmy Novell (201) BRONWYN FRYER O autorach (223)
|