Tytuł: | Harvard Business Review. Doskonalenie strategii | | Autor: | Harvard Business School Press | | ISBN: | 83-7361-911-9 | | Ilość stron: | 264 | | Data wydania: | 02/2006 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 69.00zł | |
Tajniki strategii prowadzących do sukcesu rynkowego
- Reguły tworzenia strategii
- Wykorzystanie narzędzi inżynierii finansowej
- Uwzględnianie potencjału internetu
O powodzeniu we współczesnym biznesie decyduje odpowiednia strategia rozwoju i działania firmy. W wielu firmach jednak opracowywanie strategii pomija się lub traktuje jako "zło konieczne" i przygotowuje się ją w postaci kilku lakonicznych punktów nie oddających pełnego obrazu sytuacji przedsiębiorstwa i planowanych działań. Tymczasem dobrze zaprojektowana strategia może okazać się początkiem dynamicznego rozwoju firmy, spowodować wzrost zysków i zapewnić lepszą pozycję na rynku. Należy jednak umieć rozpoznać i uwzględniać czynniki mające wpływ na planowaną strategię.
"Harvard Business Review. Doskonalenie strategii" to zbiór ośmiu artykułów poświęconych planowaniu strategicznemu, które ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak internet wpłynął na planowanie strategiczne w wielu przedsiębiorstwach, jak tworzyć strategie, których lektura nie będzie nużąca, i jakimi regułami się kierować w procesie ich przygotowywania. Nauczysz się stosować instrumenty inżynierii finansowej i tak planować działania, że wydajność Twojej firmy wzrośnie.
- Tworzenie strategii w formie opowiadania
- Przedstawianie strategii w postaci mapy
- Strategia jako zbiór reguł
- Wsparcie strategii za pomocą inżynierii finansowej
- Wdrażanie strategii w przedsiębiorstwie
- Zwiększanie skuteczności działań firmy
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Rozdziały:
Strategia i Internet (7) MICHAEL E. PORTER
Opowiadania o strategii. O tym, jak firma 3M wprowadza nowe standardy planowania w biznesie (63) GORDON SHAW, ROBERT BROWN I PHILIP BROMILEY
Masz problem z wypracowaniem własnej strategii? Przedstaw ją w formie mapy (83) ROBERT S. KAPLAN I DAVID P. NORTON
Strategia jako zbiór prostych reguł (109) KATHLEEN M. EISENHARDT I DONALD N. SULL
Jak inżynieria finansowa może wesprzeć strategię korporacji (141) PETER TUFANO
Delegowanie strategii: zza dyrektorskiego biurka "na pierwszą linię frontu" (175) ORIT GADIESH I JAMES L. GILBERT
W poszukiwaniu wartości w sieciowym świecie (199) MOHANBIR SAWHNEY I DEVAL PARIKH
Superwydajna firma (225) MICHAEL HAMMER
O autorach (251)
|