Tytuł: | Harvard Business Review Efektywna komunikacja | | Autor: | Harvard Business School Press | | ISBN: | 83-7361-903-8 | | Ilość stron: | 218 | | Data wydania: | 11/2005 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 69.00zł | |
Efektywna komunikacja w organizacji to jeden z podstawowych czynników wpływających na jej działanie. Umiejętność rozmawiania ze współpracownikami i podwładnymi to jedna z podstawowych umiejętności, które powinien posiadać dobry menedżer, niestety często lekceważona. Menedżer, który potrafi w odpowiedni sposób przekazać swoje polecenia, cieszy się znacznie większym szacunkiem wśród personelu. Umiejętność komunikacji jest również niezbędna podczas prowadzenia zebrań i rozmów z kontrahentami.
"Harvard Business Review. Efektywna komunikacja" to zbiór ośmiu artykułów poświęconych komunikacji w organizacji, publikowanych w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak ważna dla menedżera jest umiejętność słuchania ludzi oraz nauczysz się organizować i prowadzić zebrania, których uczestnicy nie będą się nudzić. Nauczysz się rozmawiać z personelem i rozwiązywać konflikty w zespołach zarządzających.
- Doskonalenie umiejętności słuchania innych
- Określanie celu zebrania
- Organizowanie zebrań
- Prowadzenie spotkań
- Zyskiwanie zaufania współpracowników i podwładnych
- Sposoby zmiany zachowań pracowników szeregowych
- "Burze mózgów" -- konstruktywne konflikty
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Rozdziały:
Słuchanie ludzi (7) RALPH G. NICHOLS I LEONARD A. STEVENS
Jak poprowadzić zebranie? (31) ANTONY JAY
Twórcze zebrania dzięki dzieleniu się władzą (65) GEORGE M. PRINCE
Nikt nie ufa całkowicie szefowi (87) FERNANDO BARTOLOMÉ
Wyćwiczona nieudolność (111) CHRIS ARGYRIS
Ukryte komunikaty przekazywane przez menedżerów (129) MICHAEL B. MCCASKEY
Jak dotrzeć do pracowników szeregowych i zmienić ich zachowania? (155) T.J. LARKIN I SANDAR LARKIN
Konstruktywne konflikty w zespołach zarządzających (181) KATHLEEN M. EISENHARDT, JEAN L. KAHWAJY I L.J. BOURGEOIS III
O autorach (205)
|