Tytuł: | Harvard Business Review Skuteczne przywództwo | | Autor: | Harvard Business School | | ISBN: | 978-83-246-1556-8 | | Ilość stron: | 200 | | Data wydania: | 05/2009 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 69.00zł | |
Przywództwo to działanie, nie stanowisko. Donald H. McGannon
Nie jest łatwo być na szczycie. Zarządzający przechodzą ciągłe sprawdziany -- od najbardziej przyziemnych po najcięższe, zagrażające całej organizacji. Bycie przywódcą to prawdziwe wyzwanie, a umiejętności, które powinien posiadać prawdziwy lider, nie da się zdobyć nawet na najlepszych uniwersytetach. Trudno także zaufać jedynie swojej intuicji. Gra toczy się o zbyt wysoką stawkę - o przyszłość całego przedsiębiorstwa, zespołu, istotnych projektów.
Aby pokonywać przeszkody przy poważnym kryzysie, prosperować w środowisku biznesowym charakteryzującym się szybkimi zmianami i nie stracić orientacji w gąszczu reguł zachowania organizacyjnego, trzeba zdać się na zdobyte wcześniej doświadczenie. Praktyka jest tu wprost nieoceniona. Co jednak ma zrobić początkujący przywódca lub nawet doświadczony menedżer, który znalazł się w zupełnie obcej sobie sytuacji? Skąd czerpać inspirację? Gdzie szukać wskazówek? Ten zbiór przenikliwych artykułów pomoże Ci zmierzyć się z codziennymi wyzwaniami i stać się silniejszym, mądrzejszym i bardziej wiarygodnym liderem. Autorytety w świecie zarządzania zdradzą Ci, jak:
- wykorzystać odwagę i zarządzać ryzykiem;
- umiejętnie gospodarować czasem i przyjmowanymi priorytetami;
- korzystać z feedbacku;
- odnajdywać się w nowym otoczeniu rynkowym;
- tworzyć operacyjne, osobiste i strategiczne sieci kontaktów.
Rozdziały:
Proces stawania się szefem (7) LINDA A. HILL Odwaga jako umiejętność (29) KATHLEEN K. REARDON O co zapytać osobę w lustrze? (45) ROBERT S. KAPLAN Dyrektor generalny w drugim akcie (71) DAVID A. NADLER Chwile prawdy. Czołowi biznesmeni z całego świata opowiadają o wyzwaniach, które ukształtowały ich jako liderów (91) OLLI-PEKKA KALLASVUO, GARY JACKSON, FRANZ HUMER, ARTHUR GENSLER, SIERGIEJ PIETROW, ALAN KLAPMEIER, ALEXANDER B. CUMMINGS I DULEEP ALUWIHARE Jak liderzy tworzą i wykorzystują sieci kontaktów? (115) HERMINIA IBARRA I MARK HUNTER Kiedy nowy menedżer obejmuje przywództwo (137) JOHN J. GABARRO Przewodzenie procesowi zmian. Przyczyny niepowodzeń (175) JOHN P. KOTTER O autorach (197)
|