Ludzie są dla nas najważniejsi -- ta deklaracja zarządzających to często puste słowa. Szara rzeczywistość jest taka, że pracownicy są słabo motywowani i mają związane ręce. Stąd zwykle bierze się niesprawność organizacji.
Wąskie gardła firmy często bywają niewidoczne, zwłaszcza jeśli patrzy się na nią z poziomu zarządzających. Jednak to wcale nie oznacza, że liderzy powinni brać pod lupę wszystko, co dzieje się w przedsiębiorstwie. Ich celem powinno być tworzenie systemu -- ram organizacyjnych, które zapewnią pracownikom swobodę i wymuszą odpowiednie postawy oraz działania. W niniejszym zbiorze artykułów omawiane są projekty techniczne dobrze i źle skonstruowanych firm. Można tu znaleźć następujące zagadnienia:
- stymulowanie przedsiębiorczości wśród pracowników;
- określanie zakresów zadań, odpowiedzialności i kontroli dla różnych stanowisk pracy;
- tworzenie takiej architektury organizacyjnej, która promuje pracę zespołową;
- przekładanie ogólnych strategii na zadania operacyjne;
- dzielenie organizacji na centra zysków i centra kosztów;
- walka z firmową biurokracją.
Niniejszy zbiór artykułów w wersji oryginalnej ukazał się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. W książkach z serii Harvard Business Review zawarte są wiodące myśli i przełomowe koncepcje najlepszych autorów -- wiedza, która nie jest jeszcze szeroko rozpowszechniona, ale już teraz rewolucjonizuje nasze myślenie o sprawach biznesu.
Rozdziały:
Jak projektować stanowiska pracy o maksymalnej efektywności (7) ROBERT SIMONS
Droga od świetnej strategii do osiągania świetnych wyników (33) MICHAEL C. MANKINS I RICHARD STEELE
Momenty wielkości. Fundamentalny stan przywództwa (59) ROBERT E. QUINN
Zdobywanie wiedzy w ferworze działań (83) MARILYN DARLING, CHARLES PARRY I JOSEPH MOORE
Reguły współpracy (107) PHILIP EVANS I BOB WOLF
Human Sigma - zarządzanie jakością usług (133) JOHN H. FLEMING, CURT HOFFMAN I JAMES K. HARTER
Wirtuozerskie zespoły (157) BILL FISCHER I ANDY BOYNTON
Zarządzanie kreatywnością (175) RICHARD FLORIDA I JIM GOODNIGHT
O autorach (195)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 48,99zł
|